PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca przy komputerze i przerwy

  • 1. Data: 2002-04-04 19:45:12
    Temat: Praca przy komputerze i przerwy
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Mam pytanie do Grupowiczow:
    Wydaje mi sie, ze pracownik pracujacy przy monitorze ekranowym powinien/ma
    prawo po kazdej pelnej godzinie spedzonej przy monitorze wyjsc na przerwe w
    wymiarze 5 minut.

    Czy ktos moglby to potwierdzic albo zaprzeczyc?
    Bede bardzo wdzieczny, gdyby ktos podal podstawe prawna, ew. jakiegos linka.

    W kodeksie pracy nie znalazlem :-(
    Dzieki za pomoc!

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 2. Data: 2002-04-05 00:31:17
    Temat: Re: Praca przy komputerze i przerwy
    Od: m...@s...pl (Marek Mikolajczyk)

    On 4 Apr 2002 21:45:12 +0200, <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
    >prawo po kazdej pelnej godzinie spedzonej przy monitorze wyjsc na przerwe w
    >wymiarze 5 minut.
    [...]

    To nie dokonca tak. Ma prawo odejsc od monitora na 5 min. co oznacza,
    ze w tym czasie nie powinien siedziec i myslec o niebieskich
    migdalach, tylko np. obslugiwac xero (tak mi tlumaczyl taki pacjent
    od bhp).

    Dodatkowo, jako, ze jest to praca w szkodliwych warunkach,
    to co 4 godziny (chyba co 4 godz. albo wtedy jak pracuje wiecej niz 4
    godziny ciagiem - tego juz pewien nie jestem) ma prawo do ... 30 min.
    obslugiwania xero ;-)

    Swoja droga kodeks pracy sobie, a zycie sobie.

    Marecki

  • 3. Data: 2002-04-05 06:11:35
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy ktos moglby to potwierdzic albo zaprzeczyc?
    > Bede bardzo wdzieczny, gdyby ktos podal podstawe prawna, ew. jakiegos linka.
    I nic dziwnego, bo kodeks pracy tego nie normuje.
    Odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz w przepisach wykonawczych.
    Poczytaj rozporządzenie MPiPS z dnia 1 grudnia 1998 r.
    w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w
    monitory ekranowe (Dz.U. nr 148, poz.973).
    Pozdrawiam,
    Mariusz
    http://www.prawo.pracy.prv.pl

  • 4. Data: 2002-04-05 18:18:23
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

> [...]
    > prawo po kazdej pelnej godzinie spedzonej przy monitorze wyjsc na przerwe

    jak ci nie dadza, to zwolnij sie i daj mi mailem namiary na nia dzien
    wczesniej oka? Ja moge siedziec przed nim i 9h dziennie z przerwa 50sek na
    wylanie sie. ;)

    --
    l...@s...pl

  • 5. Data: 2002-04-05 19:00:12
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Sebol" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > jak ci nie dadza, to zwolnij sie i daj mi mailem namiary na nia dzien
    > wczesniej oka? Ja moge siedziec przed nim i 9h dziennie z przerwa 50sek na

    Czy wiesz że programiści w firmie Microsoft mają w czasie pracy dwu godzinną
    przerwę na obowiązkowe uprawianie sportu. Sądzisz moze jest MS jest
    instytucją charytatywną?
    Nie, to wynika z tego że u nich już całe jedno pokolenie przesiedziało przy
    monitorach PC-tów. Skutki tego siedzenia są widoczne u nich i ich dzieci.
    Przepisy BHP w Polsce są pod tym wzgledem wielokrotnie łagodniesze, a skutki
    w postaci grubych okularów i nieodwracalnych zmian w kręgosłupie szyjnym i
    lędźwiowym, jednoznaczne.
    Jeżeli powiesz że masz to gdzieś, to chcialbym Ci przypomnieć o młodych
    górnikach którzy wydobywali po wojnie uran i selen w Karkonoszach. Zarabiali
    dwukrotnie więcej niż górnik na Śląsku, ale żaden z nich nie dożył 40 lat.

    Wiesiek

  • 6. Data: 2002-04-05 23:39:15
    Od: "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    przy
    > monitorach PC-tów. Skutki tego siedzenia są widoczne u nich i ich dzieci.

    nikt tego nie neguje, ze to niezdrowe, to i tak chyba mniejsza niedogodnosc
    w porownianiu z innymi zawodami (jak pracownicy supermarketow, czy gornicy
    ktorzy po ostatnich wypadkach potwierdzili lamanie przepisow oczywiscie
    anonimowo)
    ale niestety do takiej sytuacji doprowadzili rzadzacy, przez bezrobocie
    teraz wszyscy stracimy na kazdym polu.

    --
    Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl - ICQ 4289653

  • 7. Data: 2002-04-06 11:12:49
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >anonimowo)
    >ale niestety do takiej sytuacji doprowadzili rzadzacy, przez bezrobocie
    Populistyczne brednie. Bezrobocie jest naturalnym stanem. Rządy wybierają słabi,
    którzy sami nie umieją poradzić sobie. Oczekują dla siebie zysku z cudzej pracy.

  • 8. Data: 2002-04-12 14:12:14
    Od: Łukasz Skorupka <l...@w...pl>

    wylącz HTML

    Lukasz