PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na czarno i klopoty

  • 1. Data: 2002-09-03 21:06:43
    Temat: Praca na czarno i klopoty
    Od: "Qzar" <q...@h...pl>

    Witam
    Mam takie pytanko, kolega pracowal na czarno przez jakis czas u jednego
    goscia, ten obiecywal ze zatrudni go na umowe/zlecenie ale nic takiego nie
    robil, placil coraz gorzej. Doszlo do tego ze kolega sie zwolnil, w tym
    czasie ten gosc byl mu winien jakies 2,5tys. zl (niestety na "gebe", zadnego
    papierka). Minal juz ponad rok a pieniedzy mu nie oddano:( Czy mozna cos
    zrobic zeby te pieniadze odzyskac. Co by bylo gdyby na tego goscia doniesc
    do inspekcji pracy, czy zaplacilby jakas kare za to co bylo juz ponad rok
    temu i czy wtedy mozna by bylo sadownie domagac sie zwrotu pieniedzy?
    Pozdrawiam i dziekuje za ewentualne odpowiedzi.
    --
    Qzar

  • 2. Data: 2002-09-04 05:48:32
    Temat: Re: Praca na czarno i klopoty
    Od: "Jarmush" <j...@t...pl>

    obawiam sie ze neiwiele mozna zrobic skoro nie ma zadnego papierowego
    potwierdzenia
    ewentualniejacys swiadkowie ale ja osobiscie w to nie wieze zeby ktos chcial
    zaswiadczyc ze bylo tak a nie inaczej

  • 3. Data: 2002-09-04 11:03:25
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > goscia, ten obiecywal ze zatrudni go na umowe/zlecenie ale nic takiego nie

    A czy ten kolega wszystkie podatki z tych pieniedzy fiskusowi, nie mowiac
    zusowi oddal?.
    Bo z tego wszystkiego, jak sprawe rozdmucha, to sadze, ze moze bardziej zapytan
    z tej strony sie doczekac niz niezaplaconych pieniedzy. I sadze, ze pracodawca
    wlasnie z tej przyczyny liczy na bezkarnosc, bo sumy naliczone w tym przypadku
    moga byc wyzsze, niz jego (trudny do wyegzekwowania)dlug.

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-09-04 20:02:04
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

> [...]
    przypadku
    > moga byc wyzsze, niz jego (trudny do wyegzekwowania)dlug.

    I dlatego czasami zastanawiam się nad radykalnymi rozwiązaniami (czyt.
    spalić samochód itp)...

    ### Marek A. Czepil # tel. +48 605 88 60 10 ###
    ### m...@m...to # GG 3244493 ###
    ### www.serwisowe.prv.pl ###

  • 5. Data: 2002-09-05 06:53:51
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    zastanawiam się co grozi pracownikowi, który pracuje na czarno w przypadku
    kontroli, np 1 miesiąc pracy - pracodawca zwleka z podpisaniem umowy ponad
    tydzien i np 3 tygodniu pracy kontrola - czym ryzykuje pracownik za czym
    prcodawca,

    pozdrawiam

    Tomek