PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie szanse absolwent ?

  • 1. Data: 2002-09-03 19:42:37
    Temat: Jakie szanse absolwent ?
    Od: "-=Lapacz=-" <l...@w...pl>

    Witam mam pytanie do pracodawców czy też do osób zajmujących się
    rekrutacją. Jakie szanse na dostanie pracy ma człowiek po studiach i bez
    doswiadczenia ? Ja przykładowo skończyłem elektronikę i telekomunikację
    dziennie i niestety nie możliwe wręcz było zdobycie w tym czasie 2 letniego
    doświadczenia, które zazwyczaj jest wymagane. Nie mówię, że nigdy nie
    pracowałem ale były to zazwyczaj wakacje i nie zawsze w zawodzie (wiadomo
    jaka jest sytuacja na rynku więc zazwyczaj człowiek brał co było). Ale do
    czego zmierzam chodzi mi o to czy jest sens wysyłania oferty na stanowisko,
    w którym wymagane są 1 rok czy 2 lata doświadczenia ?. Czy gdy mam parę
    miesięcy doświadczenia to moje podanie jest automatycznie odrzucane ?

    ------------
    "Nie ma w tym niczego nadzwyczajnego.
    Trzeba tylko naciskać właściwe klawisze
    we włąściwych momentach i instrument gra sam."
    Jan Sebastian Bach

  • 2. Data: 2002-09-04 05:51:41
    Temat: Re: Jakie szanse absolwent ?
    Od: p...@y...com (Johny)

    "-=Lapacz=-" <l...@w...pl> wrote:
> [...]
    >doświadczenia, które zazwyczaj jest wymagane. Nie mówię, że nigdy nie
    >pracowałem ale były to zazwyczaj wakacje i nie zawsze w zawodzie (wiadomo

    Uwazam ze warto pod koniec studiow sie poswiecic i podjac prace po to,
    zeby potem wykazac swoja aktywnosc itp. Pracodawca chyba
    przychylniejszym okiem patrzy na goscia ktory potrafil godzic prace ze
    studiami. Poza tym profil pierwszej pracy warto dobrac tak, zeby bylo
    to zbijanie kapitalu na przyszlosc. Dlatego warto polazic po
    renomowanych(niekoniecznie tych najbardziej) firmach, pytajac o staz.
    Jesli Ty sam nie traktujesz powaznie swojego doswiadczenia, to ujmij
    to w CV-ce tak, zeby przynajmniej tam zabrzmialo to powaznie.

    Pozdrawiam
    Johny

  • 3. Data: 2002-09-04 17:32:15
    Od: "Piotr" <p...@p...gazeta.pl>

    Jeśli nie boisz się czasem fizycznej pracy to ostatnio bardzo na czasie jest
    automatyka przemysłowa. Po twoich studiach jesteś całkiem dobrym kandydatem
    a w wielu firmach szukają ludzi na to stanowisko, ludzi z doświadczeniem w
    tej branży nie jest dużo a jeśli je mają to żądają sporej kasy więc wielu
    pracodawców chętnie zatrudnia absolwentów. Ja już trochę czasu temu
    przekwalifikowałem się w ten sposób z innego kierunku i nie żałuję. Zresztą
    poszukaj ogłoszeń w gazetach.
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2002-09-05 07:07:13
    Od: "Long" <a...@k...net.pl>

    Użytkownik "-=Lapacz=-" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w którym wymagane są 1 rok czy 2 lata doświadczenia ?. Czy gdy mam parę
    > miesięcy doświadczenia to moje podanie jest automatycznie odrzucane ?

    Oj nie jest to takie niemozliwe - ja pracowalem na 4 i na 5 roku, skonczylem
    informatyke
    i mam rok doswiadczenia zawodowego na samodzielnym stanowisku :)
    Chciec to moc :D

  • 5. Data: 2002-09-05 07:58:37
    Od: "-=Lapacz=-" <l...@w...pl>

> [...]
    skonczylem
    > informatyke
    > i mam rok doswiadczenia zawodowego na samodzielnym stanowisku :)

    Ciekawe czy byś powiedział tak samo jak byś mieszkał czy też studiował w
    Białomstoku :P
    Pozdrawiam
    Lapacz

  • 6. Data: 2002-09-06 07:06:10
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "-=Lapacz=-" <l...@w...pl> wrote in message

    > skonczylem
    >
    > Ciekawe czy byś powiedział tak samo jak byś mieszkał czy też studiował w
    > Białomstoku :P
    > Pozdrawiam
    > Lapacz

    Eeee, jest tu na grupie paru takich, ktorzy pracowali lub jeszcze pracuja w
    pieknym B-stoku, choc fakt, lekko to tam nie jest. Czyli jednak chciec to
    moc:))
    pozdro
    /p

  • 7. Data: 2002-09-06 13:15:11
    Od: "-=Lapacz=-" <l...@w...pl>

> [...]
    > pozdro
    > /p
    >
    > Wiesz nie mówie ze nie ma takich ludzi, ale na znalzienie pracy jako
    student w Białym który ma 200 czy tez 300 tys. mieszkancow w tym kilka
    laddnych tysiecy studentow zwlaszcza pracy w zawodzie graniczy z cudem :).
    WIadomo ze jakas prace sie znajdzie ale co mi z pracy która nie daje mi
    doswiadczenia w mojm przyszlym zawodzie do lopaty nie potrzeba
    doswiadczenia. Chociaz jak sie przekonalem "lopata tez trzeba umiec robic"
    :P
    Pozdrawiam
    Lapacz

  • 8. Data: 2002-09-07 05:59:54
    Od: "Krzychu" <c...@y...com>

    > skonczylem
    >
    > Ciekawe czy byś powiedział tak samo jak byś mieszkał czy też studiował w
    > Białomstoku :P

    A odbywasz tam kare pozbawienia wolnosci?

    Wojtek

  • 9. Data: 2002-09-07 15:36:41
    Od: "ula" <u...@N...gazeta.pl>

    Ja bym na Twoim miejscu sprobowala. Moze sie okazac, ze ze wzgledu na
    specjalizacje i rodzaj ukonczonej uczelni jestes lepszym kandydatem niz ktos
    inny z rocznym doswiadczeniem. Co masz do stracenia?
    Najwyzej Ci nie odpowiedza.

    I bynajmniej nie staraj sie na rozmowie kwalifikacyjnej tlumaczyc dlaczego w
    trakcie studiow nie szukales pracy. To ze niektorzy tak robia nie znaczy, ze
    to od razu norma. Uczelnia uczelni nierowna i dlatego niektorzy studenci moga
    sobie pozwolic na prace a inni nie.

  • 10. Data: 2002-09-09 10:16:53
    Od: Nahia <n...@p...onet.pl>

    /o)\ Czesc, -=Lapacz=- :-)
    \(o/ Piszesz:

    > chodzi mi o to czy jest sens wysyłania oferty na
    > stanowisko, w którym wymagane są 1 rok czy 2 lata
    > doświadczenia?

    wyslij. tylko wymysl najpierw dlaczego bedziesz lepszy
    od tego z doswiadczeniem, co potrafisz czy jakie masz
    cechy ktore pozwola ci ten brak nadrobic i jeszcze na
    plus wyjsc- i o tym wlasnie przede wszystkim pisz.

    Nahia, Department of Redundancy Department