PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na caly etat i 1/8 etatu u jednego pracodawcy

  • 1. Data: 2004-02-29 12:07:31
    Temat: Praca na caly etat i 1/8 etatu u jednego pracodawcy
    Od: "Marek Stachowski" <a...@g...pl>

    Witam i prosze o pomoc w naswietleniu dylematow mych kilku gdyz nadchodzi
    okres rozwiazania umowy i pracodawca zmienil diametralnie podejscie do 1/8
    etatu (zapewne nie chce wyplacic nadgodzin bo pracuje w systemie 12/24 i w
    miesiacu zawsze sie wyrabialo troche nadgodzin)

    Otoz pracuje w dwoch firmach o tym samym zakresie obowiazkow majacych
    jednego wlasciciela , na pelny etat i na 1/8. W zwiazku z tym pytanie :
    - czy faktycznie musze przepracowac w firmie bedac zatrudnionym na niepelny
    etatu ta czastke czasu (1/8) ?
    - czy przysluguje mi urlop za ten ulamkowy etat?
    - czy w mysl nowego kodeksu pracy placa nie powinna byc w proporcjonalnej
    wysokosci do placy w firmie gdzie mam pelny etat ?

    PZDR
    Marazm

  • 2. Data: 2004-02-29 15:22:50
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Marek Stachowski" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    (...)
> [...]
    > - czy w mysl nowego kodeksu pracy placa nie powinna byc w
    proporcjonalnej
    > wysokosci do placy w firmie gdzie mam pelny etat ?

    Każdy z tych dwóch stosunków pracy należy traktować oddzielnie, nawet
    mimo takiego samego rodzaju obowiązków. Bez znaczenia jest fakt, że
    obydwie firmy mają tego samego właściciela. Wynagrodzenie w tych firmach
    może być na różnym poziomie (w przeliczeniu na pełny etat).

    Przy zatrudnieniu na pełny etat wynagrodzenie musi być co najmniej równe
    minimalnemu (czyli miesięcznie od 824 zł), standardowy czas pracy 40
    godzin tygodniowo.

    Przy zatrudnieniu na 1/8 etatu standardowy wymiar czasu pracy wynosi 5
    godzin tygodniowo, nadgodziny do 40 godzin tygodniowo są płatne bez
    dodatku za nadgodziny,
    wynagrodzenie minimalne 103 zł.
    Urlop wypoczynkowy też oddzielnie w każdej z tych 2 firm.
    Tylko ulga podatkowa (ok. 44,17 zł) jest uwzględniana tylko w jednej
    firmie.

    Pozdrawiam

    wa