PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca i własna firma

  • 1. Data: 2004-01-18 20:27:36
    Temat: Praca i własna firma
    Od: "Przemolo" <p...@g...pl>

    Witam,
    Czy pracując na umowę o pracę mogę założyć właśną działalność gospodarczą?
    Jeśli tak, to z jakimi dodatkowymi obciążeniami finansowymi (podatki, itp.)
    z tego tytułu muszę się liczyć?
    Jakie są w ogóle możliwości rozliczania się z Urzędem Skarbowym (ew. ZUSem)
    małej firemki informatycznej?
    Czy zakładając niewielkie roczne obroty jest w ogóle sens ją zakładać?

    Przyznam, że nie bardzo wiem z jakimi obciążeniami finansowymi będzie
    związane założenie własnej działalności i obawiam się czy przy bardzo
    niskich obrotach (właściwie tylko dorywcze prace) będę z tej działalności
    miał jakieś korzyści.
    Jeśli komuś nie chce się pisać na ten temat, to może ktoś podrzuci jakiegoś
    linka do strony opisującej podobne problemy?

    Z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2004-01-18 22:06:45
    Temat: Re: Praca i własna firma
    Od: "Piotr K." <p...@i...wywal.pl>

    będąc chyba na haju Przemolo <p...@g...pl> , nie umiejąc krzyczeć
    wystarczająco głośno, napisał(a)
> [...]
    > Jeśli komuś nie chce się pisać na ten temat, to może ktoś podrzuci
    > jakiegoś linka do strony opisującej podobne problemy?

    Założenie firmy ok 150 zł. Potem ze stałych opłat uezp. zdrowotne (obecnie
    140,50 zł) odliczane w ok. 85% od podatku. Więcej nic oprócz podatków.

    --
    -----Piotr K.

  • 3. Data: 2004-01-20 20:07:47
    Od: "Katia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr K." <p...@i...wywal.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (obecnie
    > 140,50 zł) odliczane w ok. 85% od podatku. Więcej nic oprócz podatków.

    a inne stale koszty dzialalnosci? biorac pod uwage, ze komputer, jedyne
    potzrebne narzedzie pracy, juz ma? Np. koniecznosc prowadzenia rachunku
    bankowego? Albo jakies inne?

    Katia

  • 4. Data: 2004-01-20 20:49:26
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-20 21:07, osoba przedstawiająca się jako "Katia" napisała:

    > a inne stale koszty dzialalnosci? biorac pod uwage, ze komputer, jedyne
    > potzrebne narzedzie pracy, juz ma? Np. koniecznosc prowadzenia rachunku
    > bankowego? Albo jakies inne?

    Rachunek bankowy potrzebny ale można założyć np w mBanku (prowadzenie,
    przelewy do ZUS, US bez opłat). Przydałby się jeszcze pewnie jakiś
    telefon ;)

    # ___ _ _
    # <_*_> //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    # (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.5PL // GG:2091615 // /
    -8---(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 5. Data: 2004-03-26 21:13:35
    Od: "Personalny" <p...@w...livenet.pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

    > Rachunek bankowy potrzebny ale można założyć np w mBanku (prowadzenie,
    > przelewy do ZUS, US bez opłat). Przydałby się jeszcze pewnie jakiś
    > telefon ;)
    A ZUS...?

  • 6. Data: 2004-03-26 21:20:24
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-26 22:13, osoba przedstawiająca się jako "Personalny"
    napisała co następuje:

    > A ZUS...?

    Nie no człowieku... Nie wyciągaj wątków sprzed dwóch miesięcy. A jak juz
    wyciągasz to zanim coś napiszesz przeczytaj o co chodzi w dyskusji.
    Przecież napisała, że DG będzie dodatkiem do etatu i o zdrowotnym
    została poinformowana.

    --
    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\

  • 7. Data: 2004-03-26 21:37:00
    Od: "Personalny" <p...@w...livenet.pl>

> [...]
    > wyciągasz to zanim coś napiszesz przeczytaj o co chodzi w dyskusji.
    > Przecież napisała, że DG będzie dodatkiem do etatu i o zdrowotnym

    Dobra dobra :-)
    1. nie goraczkuj sie tak
    2. dzieki za odpowiedz

    Pozdrawiam