PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomocy prosze !!

  • 1. Data: 2004-05-10 07:29:41
    Temat: Pomocy prosze !!
    Od: "ziomek_tp" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Otoz mam pytanie moja zona jest obecnie w trakcie wypowiedzenia umowy (umowa
    na czas nieokreslony z miesiecznym wypowiedzeniem) od dnia 15 kwietnia
    poczwszy zaczyna sie wypowiedzenie czyli do 15 maja w trakcie wypowiedzenia
    (niewiem dlaczego nie z pierwszym dniem miesiaca, ale sczerze mowiac jej to
    na reke bo dosc ma pracy w nadgodzinach za darmo i z najnizszym
    wynagrodzeniem)
    wykorzystala juz dwa zwolnienia lekarskie na dziecko i urlop za rok 2004 (8
    dni) i 12 maja wypada zglosic sie jescze do pracy na 3 dni.
    Co w takiej sytuacji zrobic (oczywiscie zgloszenie sie do pracy nie wchodzi
    w gre bo zona przebywa za granica) Jakie konsekwencje poniesie gdy niestawi
    sie w pracy?
    pozdrawiam . Czy przysluguja jej jakies dni wolne niezalezne od urlopu i
    zwolnien lekarskich ( np. na wychowanie dziecka) ?

    bardzo prosze o porade
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-10 07:39:34
    Temat: Re: Pomocy prosze !!
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-10 09:29, osoba przedstawiająca się jako "ziomek_tp"
    napisała co następuje:

> [...]
    > (niewiem dlaczego nie z pierwszym dniem miesiaca, ale sczerze mowiac jej to
    > na reke bo dosc ma pracy w nadgodzinach za darmo i z najnizszym

    Ja też nie wiem :) Kodeksowo wypowiedzenie (a więc i stosunek pracy)
    zakończy się 31 maja no chyba że pracodawca z jakichś powodów skrócił
    okres wypowiedzenia (przysługuje odszkodowanie). Jednak takie
    rozwiązanie jest IMHO mało prawdopodobne. Pewnie chce, bazując na
    zakładanej nieświadomości pracownika, zaoszczędzić wypłatę za 2 tygodnie
    pracy.

> [...]
    > w gre bo zona przebywa za granica) Jakie konsekwencje poniesie gdy niestawi

    IMHO dyscyplinarka z tytułu porzucenia stanowiska pracy w miejsce
    wypowiedzenia. Brud w papierach.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-05-10 08:57:03
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 10 May 2004 09:29:41 +0200, na pl.praca.dyskusje, ziomek_tp
    napisał(a):

    > wykorzystala juz dwa zwolnienia lekarskie na dziecko i urlop za rok 2004 (8
    > dni) i 12 maja wypada zglosic sie jescze do pracy na 3 dni.

    Jeżeli to pracodawca dał wypowiedzenie /złe, ale jak Wam to pasuje to ok/
    to należą się jeszcze dwa dni na poszukiwanie pracy i jeden dzień urlopu
    więcej.Pierwszy zakład ma obowiązek zaokrąglać urlop w góre na korzyść
    pracownika 20:12=1.66 x 5=8,3 - a więc więcej jak 8 dni.

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 4. Data: 2004-05-10 08:59:00
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    dwa dni opieki na dziecko ponizej 16-tego roku zycia....(pracodawca nie
    moze odmowic)
    i musialbys sprawdzic czy nie ma dnia na poszukiwanie pracy, wszak to
    pracodawca wypowiedzial umowe, czyz nie?
    no ale tu madrzejsi sie musza wypowiedziec, bo ja na biezaco chwilowo nie
    jestem
    -
    pozdrawiam
    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 5. Data: 2004-05-10 09:42:49
    Od: "ziomek_tp" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli to pracodawca dał wypowiedzenie /złe, ale jak Wam to pasuje to ok/
    > to należą się jeszcze dwa dni na poszukiwanie pracy i jeden dzień urlopu
    wobec tego jescze pytanie czy aby wykorzystac te dwa dni na poszukiwanie
    pracy trzeba stosowac jakis pismo wobec pracodawcy czy poinformowac go o tym
    "ustnie" i z jakiej to ustawy i gdzie mozna by o tym poczytac
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-05-10 12:00:44
    Od: "Bartek" <b...@i...pl>

    Użytkownik "ziomek_tp" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >Czy przysluguja jej jakies dni wolne niezalezne od urlopu i
    > zwolnien lekarskich ( np. na wychowanie dziecka) ?

    Z tego co wiem to pracownikowi w ciągu roku przysługują dwa dni
    "nieoczekiwanego wolnego", tzn. dzwonisz rano do pracodawcy i mówisz że
    dzisiaj nie przyjdziesz.

    Bartek

  • 7. Data: 2004-05-10 12:34:15
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 10 May 2004 14:00:44 +0200, na pl.praca.dyskusje, Bartek napisał(a):
    > Z tego co wiem to pracownikowi w ciągu roku przysługują dwa dni
    > "nieoczekiwanego wolnego", tzn. dzwonisz rano do pracodawcy i mówisz że
    > dzisiaj nie przyjdziesz.

    Przysługują 4 dni takiego wolnego, ale to jest w ramach urlopu
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 8. Data: 2004-05-10 12:46:43
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 10 May 2004 11:42:49 +0200, na pl.praca.dyskusje, ziomek_tp
    napisał(a):
> [...]
    > pracy trzeba stosowac jakis pismo wobec pracodawcy czy poinformowac go o tym
    > "ustnie" i z jakiej to ustawy i gdzie mozna by o tym poczytac

    Musi być wypisany np. wniosek urlopowy, lub podanie to zależy od zakładu
    jakie tam panują obyczaje.Zadzwoń do kadr i poproś o wypisanie takiego
    wniosku,bo żona pojechała szukać właśnie pracy / ja bym wypisała, ale nie
    wiem jak inne zrobią/ lub idź sam odrazu go podpiszesz i może załatwisz za
    żonę kartę obiegową.
    Kodeks pracy art. 37 - zwolnienie na poszukiwanie pracy.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 9. Data: 2004-05-11 13:49:01
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > dwa dni opieki na dziecko ponizej 16-tego roku zycia....(pracodawca nie
    > moze odmowic)

    Masz na myśli art. 188 KP ?
    To na dziecko do lat 14.

    pzdr