PracaGrupypl.praca.dyskusje › Polski rynek pracy

  • 31. Data: 2004-09-16 10:01:33
    Temat: Re: Polski rynek pracy
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2004 08:23:50 +0000 (UTC), Marek napisał(a):

    > Wirusy się tak nie czepiają? Dla kogoś kto pisze wirusy nie jest jak
    > przypuszczam atrakcją wyważanie otwartych drzwi. Czytałem, że kod źródłowy
    > Linuxa jest ogólnie dostępny. Jedyna zaleta to bezpłatność, ale jest to
    > zaleta tylko dla zastosowań nieprofesjonalnych.
    Przepraszam, ale zrobię fw tego fragmentu na pcol (z dopiskiem humor) :)

    Tomasz 'motto' Motyliński [JID: m...@j...wp.pl GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623
    Polecam lekturę: http://www.wsp.krakow.pl/papers/f_lamer.html

  • 32. Data: 2004-09-16 10:59:47
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Piotr Dulik <p...@p...fm> napisał(a):

    > Linuxa jest ogólnie dostępny. Jedyna zaleta to bezpłatność, ale jest to
    > zaleta tylko dla zastosowań nieprofesjonalnych. Jeżeli ktoś poważnie
    traktuje
    > swoją przyszłość zawodową, to zgodnie z wymogami pracodawców musi znać
    przede
    > wszystkim MAC dla większości grafików i DTP, oraz Win - dla pozostałych
    > zawodów.
    >
    > Pozdrawiam
    > Marek

    Pomyliłeś pojęcia, tu piszą nie tylko informatycy.

    Józek

  • 33. Data: 2004-09-16 11:21:53
    Od: "dan (dj74)" <n...@m...pl>

    Marek wrote:
    (...)
    Jeżeli ktoś poważnie traktuje
    > swoją przyszłość zawodową, to zgodnie z wymogami pracodawców musi znać przede
    > wszystkim MAC dla większości grafików i DTP,

    może i tak, choć ja znam mac os x i grafikiem ani DTP-owcem nie jestem i
    nie zamierzam

    oraz Win - dla pozostałych
    > zawodów.

    zależy dla jakich pracodawców, jeśli dla takich dla których umiejętność
    obsługi
    komputera = umiejętność klikania w windows - to pewnie masz rację

    a wyobraź sobie taką sytuację:
    - ktoś przeczytał Twojego posta i "poważnie potraktował swoją przyszłość
    zawodową" i poszedł na kurs obsługi komputera, na którym nauczono go
    podstaw windowsa i worda. I wyszedł ten ktoś z kursu z przeświadczeniem,
    że świetnie zna się na obsłudze komputera.
    I zgłasza się ta osoba do pracy w firmie, w której "akurat nie ma
    windowsow ani worda, ani outlooka, jest za to linux, openoffice i mozilla.

    Jakie dajesz szanse tej osobie, ze sobie poradzi - ja daje niewielkie,
    bo dopóki dla większości osób umiejętność obsługi komputera będzie się
    równała = umiejętności klikania w windows, dopóty na rynku pracy będzie
    duża grupa osób, z błędnym przeświadczeniem, że potrafi obsługiwać komputer.

    Daniel

    ps. ja bardzo poważnie traktuję swoją przyszłość zawodową i od dłuższego
    czasu nie mam styczności z windows, a jeśli czasami muszę gdzieś usiąść
    do windowsa - to wydaje on mi się bardzo niewygodny w obsłudze (a i
    wcale nie jestem jakimś maniakiem linuxowym, po prostu wybrałem dla
    siebie, to co akurat mi odpowiada i do moich zastosowań jest idealne)

    --
    rok 2^11, nie milkną echa głośnego procesu Jana K. skazanego prawomocnym
    wyrokiem na 15 lat więzienia za uprawianie top postingu w miejscach

  • 34. Data: 2004-09-16 12:28:30
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    Witam imiennika :)

    In article <cibsvg$sdh$1@atlantis.news.tpi.pl>, dan (dj74) wrote:
    (..)
> [...]
    (..)
    > Jakie dajesz szanse tej osobie, ze sobie poradzi - ja daje niewielkie,

    .. a jakie dajesz szanse, że w ogóle trafi na taką firmę? Niezerowe na
    pewno, ale pomijalne. Niestety :(

    > ps. ja bardzo poważnie traktuję swoją przyszłość zawodową i od dłuższego
    > czasu nie mam styczności z windows,

    Ja mam też to szczęście - praktycznie od końca studiów :) Ale jak już
    raz na rok coś komuś trzeba zainstalować, naprawić, oczyścić - to jakoś
    niestety trzeba sobie dawać radę :(
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 35. Data: 2004-09-16 14:03:00
    Od: "dan (dj74)" <n...@m...pl>

    Daniel Rychcik wrote:
    > Witam imiennika :)
    Witam

    > .. a jakie dajesz szanse, że w ogóle trafi na taką firmę? Niezerowe na
    > pewno, ale pomijalne. Niestety :(

    to się zmieni, jeszcze trzy lata temu mało kto słyszał o openoffice a
    już teraz w wielu firmach funkcjonuje on równolegle z ms office, linux
    staje sie coraz bardziej dostepny dla "przeciętnego klikacza", za kilka
    lat wróć to tego maila - zobaczysz, że miałem rację

    pozdr.
    Daniel

  • 36. Data: 2004-09-16 15:21:30
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cic6j1$b13$1@nemesis.news.tpi.pl>, dan (dj74) wrote:
    (..)
    > za kilka lat wróć to tego maila - zobaczysz, że miałem rację

    Tak, za "linuksiarskie pół roku", jak mawia WO :)

    Daniel

  • 37. Data: 2004-09-16 15:50:51
    Od: Marcin Wolcendorf <w...@f...polbox.pl>

    Daniel Rychcik wrote:

    > Dziwne.. ja post Marka widzę doskonale, natomiast to _Twoje_
    > cytowanie skaszaniło mi polskie literki. Może to Ty powinieneś się
    > zastanowić nad zmianą czytnika?

    Zanim ponownie palniesz bzdurę poczytaj sobie trochę RFC, OK?

    > Nie twierdzę, że to kodowanie było dobre, jednak w _dobrym_ czytniku
    > to nie jest żaden problem...

    Błąd. Jeśli widzisz tamten post dobrze, to Twój czytnik nie trzyma
    standardów.

    M.

    --
    "And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
    'Cause there's bugger all down here on Earth." (C) Eric Idle.

  • 38. Data: 2004-09-16 16:21:47
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <ciccpo$5k$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin Wolcendorf wrote:
    > Zanim ponownie palniesz bzdurę poczytaj sobie trochę RFC, OK?

    Wierz mi, czytałem... Ładnych parę lat temu, gdy też miałem manię
    poprawiania wszystkich i wszystkiego dookoła. Na szczęściw wyrosłem.

    Daniel