PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie lekarskie a świadectwo pracy

  • 1. Data: 2004-09-15 06:33:11
    Temat: Zwolnienie lekarskie a świadectwo pracy
    Od: Arek <f...@p...onet.pl>

    Witam

    Szanowni grupowicze mam zapytanie - otoz u obecnego pracodawcy z
    powodu beznadziejnych warunkow pracy i placy poszedlem na zwonienie i
    znalazlem robote. Dostalem tez swiadectwo pracy od obecnego
    pracodawcy. Oczywiscie ilosc dni chorobowych jest na nim widoczna i to
    mi w ogole nie przeszkadza, jednak jest rowniez dolaczona druga
    kartka. Na niej sa podane dokladne daty moich przyniesionych
    kolejnych zwolnien i to wlasnie jest dla mnie troszke problem. Mogbym
    zawsze powiedziec ze chorowalem 2 x po 2 tygodnie, ale ta cholerna
    kartka zatytulowana jako " okresy nieskladkowe " to nie jest dobre
    wyjscie. Czy moge je odlaczyc i nie dolaczyc do swiadectwa? Prosze o
    rade

  • 2. Data: 2004-09-15 06:43:45
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie a ?wiadectwo pracy
    Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Arek" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości > kartka. Na
> [...]
    > kartka zatytulowana jako " okresy nieskladkowe " to nie jest dobre
    > wyjscie. Czy moge je odlaczyc i nie dolaczyc do swiadectwa? Prosze o

    Okresy nieskładkowe sa integralna czescia swiadectwa pracy. Powinny byc
    wyliczone w punkcie 10 swiadectwa pracy.
    IMO niewidze wiekszego sensu odlaczania tego - po co?
    zwlaszcza, ze te okresy i tak ci beda potrzebne w przyszlosci przy
    naliczaniu emerytury.

    m.

  • 3. Data: 2004-09-15 06:48:25
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Arek wrote:

> [...]
    > pracodawcy. Oczywiscie ilosc dni chorobowych jest na nim widoczna i to
    > mi w ogole nie przeszkadza, jednak jest rowniez dolaczona druga

    Ogolnie chodzenie na zwolnienie z powodow taktycznych jest nieladne.
    W porzadku jest pojsc na urlop i sobie poszukac w tym czasie pracy albo
    poprostu zlozyc wymowienie i sie sprezyc z poszukiwaniami w okresie
    wypowiedzenia.

> [...]
    > kartka zatytulowana jako " okresy nieskladkowe " to nie jest dobre
    > wyjscie. Czy moge je odlaczyc i nie dolaczyc do swiadectwa? Prosze o

    Prawnie dokument liczy sie chyba z zalacznikami.
    Jesli nie jest to zalacznik do swiadectwa pracy tylko osobny dokument,
    mozesz jej nie dawac.
    Mozesz tez powiedziec, ze chorowales ale problem zostal juz zaleczony.
    Jesli pracodawca mysli podobnie do Ciebie zrozumie "dawalem zwolnienie
    kiedy nie chcialem isc do pracy, ale nie bede tego robil w Pana firmie"
    a jesli inaczej, zruzumie "chorowalem ale problem zostal juz zaleczony".

    Albi