PracaGrupypl.praca.dyskusje › Podwojny podatek dla pl w UE?

  • 1. Data: 2003-05-04 15:33:08
    Temat: Podwojny podatek dla pl w UE?
    Od: Longinus <L...@S...gazeta.pl>

    Czy ktos wie jaki podatek beda placic polscy obywatele pracujacy w krajach UE
    (po wstapieniu Polski do UE)?

    Otoz bowiem slyszalem takie (alternatywne) pogloski:

    A.) Podatek w/g stawek polskich - poniewaz polskie stawki podatkowe sa
    zlodziejskie przy np. brytyjskich, oznaczaloby to, ze Polacy - nie dosc, ze
    prawdopodobnie dostaliby nizsze wymagrodzenie niz Anglicy na podobnym
    stanowisku - to jescze panstwo (polskie) zabraloby im z tego znacznie wiecej
    niz ich angielskim kolegom/kolezankom - ALE SYF! (...z ta Unia - mowiac
    slowami ButtHead'a)

    B.) No najfajniej byloby gdyby po zaplaceniu juz podatku np. w Anglii, to co
    by zotalo, w Polsce zostaloby potraktowane jako dochod wlasciwy i jako taki
    staloby sie podstawa opodatkowania juz wedlug stawek polskich - brak juz slow
    na to co by zostalo "w kieszeni"... ot zlodziejstwo i juz!

    --
    Z uszanowaniem dla wszystkich:
    Longinus

  • 2. Data: 2003-05-04 15:36:24
    Temat: Re: Podwojny podatek dla pl w UE?
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Sun, 4 May 2003 15:33:08 +0000 (UTC), Longinus wrote:

    > Czy ktos wie jaki podatek beda placic polscy obywatele pracujacy w krajach UE
    > (po wstapieniu Polski do UE)?

    a słyszałeś o umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania ?

    ludzie, zacznijcie w końcu myśleć, bo od paru dni nic nie czytam, tylko
    jakieś bzdury zasłyszane chyba pod budką z piwem....

    --
    Grendel

  • 3. Data: 2003-05-04 16:38:54
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>

    > a słyszałeś o umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania ?
    hmm, jezeli masz dochody w Polsce to niestety musisz wypelnic zeznanie
    podatkowe i tam podac dochod z innego kraju... nie placisz podatku od
    dochodu z innego kraju (w przypadku gdy taka umowa jest podpisana) ale
    automatycznie Twoj podatek z dochodow w Polsce wskakuje na odpowiedni prog.
    Sadzisz ze to sie zmieni po wejsciu do UE (na pewno bedzie mozna sprawdzic
    ile ktos zarobil w innym kraju unii, teraz raczej trudno to kontrolowac)?

  • 4. Data: 2003-05-04 17:20:35
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>

    jeszcze jedno, generalnie wyroznia sie dwa typy umowy o unikaniu podwojnego
    opodatkowania (bo sa to oddzielne umowy miedzy poszczegolnymi krajami) - UK
    ma ten mniej korzysty (wyrownuje sie do progow polskich odejmujac to co juz
    sie zaplacilo??????? nie wiem), wczesniej opisywalam korzystniejszy bo tylko
    ten mnie interesowal.

    moze wiesz co sie zmieni w tej dziedzinie po wstapieniu do UE? (poza
    koniecznoscia udostepniania danych urzedom poszczegolych krajow)

    czy orientujesz sie co z rezydencja - czy ciagle jezeli bedzie przebywalo
    sie powyzej pol roku w Polsce (bez osiagania dochodow) to trzeba rozliczac
    sie z polskim fiskusem?

  • 5. Data: 2003-05-04 18:36:38
    Od: Longinus <L...@S...gazeta.pl>

    Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci> wrote in

    > a słyszałeś o umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania ?
    Nie, nie slyszalem. Nie jestem prawnikiem.

    Facet, nie sciemniaj tylko odpowiedz jasno:
    czy majac prace w UK bede placil brytjski podatek czy zalezal nadal od tego
    co tu w Polsce nam Kolodko nawazyl?
    (Milczenie oznaczac bedzie ta gorsza odpowiedz, do ktorej zwolennikom UE
    trudno sie przyznac.)

    Chodzi mi w sumie o prosta rzecz: czy oplaca mi sie liczyc na ta Unie czy
    raczej zalatwiac "Permament Residence" w jakiejs Australii?

    Bedac specjalista z tzw. "gornej polki" dostane prace w Anglii i tak, bez EU,
    ale czy sytuacja podatkowa nie bedzie czasem po wstapieniu do Unii gorsza
    (wole chyba jednak podatki brytyjskie)?

    --
    Longin

  • 6. Data: 2003-05-04 19:43:15
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >staloby sie podstawa opodatkowania juz wedlug stawek polskich - brak juz slow
    >na to co by zostalo "w kieszeni"... ot zlodziejstwo i juz!
    Złodziejstwem są podatki w ogóle a nie zbyt duże

    --
    Możesz się u mnie spowiadać

  • 7. Data: 2003-05-05 17:54:33
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Longinus" <L...@S...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns9371B2864428Dlngnspdpta@195.117.196.2...
    > Czy ktos wie jaki podatek beda placic polscy obywatele pracujacy w krajach
    UE
    > (po wstapieniu Polski do UE)?

    w ostatnim "Najwyzszym Czasie" Tomasz Sommer (red. naczelny) na stronie
    drugiej pisze o poglosce/ pomysle rzadu na nowa ustawe o podatku VAT.
    Cytuje: "w jednym ze wstepnych projektow proponuje sie, ze kazdy
    przedsiebiorca, ktory bedzie chcial prowadzic biznes na rynkach
    europejskich, gdzie stawki VAT sa nizsze od polskich, bedzie musial wplacic
    w polskim urzedzie skarbowym kaucje w wysokosci 400 tys. zl. Jesli taki
    zapis zostanie rzeczywiscie wprowadzony to cala korzysc ze wspolnego rynku,
    jakim jest UE zostanie ostatecznie juz sprowadzona do absurdu". Sommer
    obiecuje sie szerzej zajac tematem gdy stanie sie on oficjalna propozycja.
    Hmmm, czyzby spozniony prima aprilis? ;))

    Asiek

  • 8. Data: 2003-05-05 22:30:18
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Longinus wrote:
    > Nie, nie slyszalem. Nie jestem prawnikiem.

    JEsli zatem nie jestes - to nie tworz dziwnych teorii..

    > czy majac prace w UK bede placil brytjski podatek czy zalezal nadal
    > od tego co tu w Polsce nam Kolodko nawazyl?

    Bedziesz placil brytyjskie podatki jesli tam sie bedziesz rozliczal. W
    Polsce nie nalicza ci nic.
    Zadowolony?

    > (Milczenie oznaczac bedzie ta gorsza odpowiedz, do ktorej
    > zwolennikom UE trudno sie przyznac.)

    A przeciwnicy to jacys paranoidalne osobniki...
    W ogole nie rozumiem co z tym ma wspolnego integracja z UE?
    Jak ci sie nie podobaja nasze podatki - zaloz korespondencyjnie firme
    w USA i plac tamtejsze podatki...

    > Chodzi mi w sumie o prosta rzecz: czy oplaca mi sie liczyc na ta
    > Unie czy raczej zalatwiac "Permament Residence" w jakiejs Australii?

    Jesli bedziesz legalnie zatruniony w ktoryms kraju UE, gdzie podatki
    sa nizsze - to jak najbardziej!

    > Bedac specjalista z tzw. "gornej polki" dostane prace w Anglii i
    > tak, bez EU, ale czy sytuacja podatkowa nie bedzie czasem po
    > wstapieniu do Unii gorsza (wole chyba jednak podatki brytyjskie)?

    Specjalista ignorant... Uwazaj, tam takich nie lubia ;)

  • 9. Data: 2003-05-06 12:48:56
    Od: Longinus <L...@S...gazeta.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in

    > Specjalista ignorant... Uwazaj, tam takich nie lubia ;)

    Spoko! Znaczenie slowa "specjalista" juz samo w sobie zaklada SPECJALIZACJE
    co jest przeciwienstwem bycia omnibusem.

    A co do sprawy podatkow polskich to wole sie trzymac z daleka bo to BAGNO a
    ja chce pozostac CZYSTY i niewinny - A TAKICH TAM LUBIA! (W przeciwienstwie
    do Polski.) Sam juz zdazylem sie o tym przekonac...