PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pit-11 pracodawca sie ociąga

  • 1. Data: 2011-01-28 11:02:51
    Temat: Pit-11 pracodawca sie ociąga
    Od: z <z...@g...pl>

    Mój były pracodawca mimo moich wielu próśb nie wydał mi Pit-11 za mies.
    1-3.2010r. (świadectwa pracy zresztą też)
    Jest duża szansa że za parę dni będzie "szukaj wiatru w polu" (komornik,
    likwidacja firmy)
    Co z tym fantem? Księgowa która udało się dorwać nie dała do reki
    świstaka papieru żeby podjechać po podpis "prezesa" (chciałem im ułatwić:-)
    Chyba nie można tego olać. Od innych firm już dostałem pity, chciałbym
    składać bo zwrot podatku im szybciej tym lepiej.
    Co oprócz "ręcznej argumentacji" mogę zrobić?

  • 2. Data: 2011-02-12 23:01:57
    Temat: Re: Pit-11 pracodawca sie ociąga
    Od: "Monika" <m...@w...pl>

> [...]
    > składać bo zwrot podatku im szybciej tym lepiej.
    > Co oprócz "ręcznej argumentacji" mogę zrobić?

    Wiesz, że papier jest cierpliwy? Napisz do nich pismo o wydanie świadectwa
    pracy, wyślij za potwierdzeniem odbioru i tyle. Jeśli nie dostaniesz
    świadectwa pracy (pod warunkiem, że masz umowę o pracę od tego pracodawcy)
    to kieruj sprawę do sądu pracy.

    A co do PIT to po pierwsze:
    - pracodawca ma czas do końca lutego aby go wysłać
    - prezes nie musi podpisywać, jeśli jest wyznaczona osoba, która zajmuje się
    takimi sprawami (pod warunkiem, że ma takie umocowania od zwierzchnika)
    - zgłoś do Urzędu Skarbowego, że nie jesteś w stanie rozliczyć prawidłowo
    swojego zeznania podatkowego z racji braku jednego pitu i poproś o wskazanie
    jaka wartość podatku została wpłacona.
    - możesz rozliczyć (jeśli jesteś pewien, że pitu nie otrzymasz od tego
    pracodawcy) swoje zeznanie, a nawet jeśli po jakimś czasie otrzymasz masz
    prawo złożyć korektę zeznania.

    Wszystkie podane wyżej czynności nie zwalniają Cię od tego by wysłać pisma o
    wydanie świadectwa pracy oraz pitu. Każde pismo wysyłane powinno mieć kopię
    oraz potwierdzenie nadania (list polecony najlepiej za potwierdzeniem
    odbioru)

    Nie jestem pewna czy jest jeszcze przepis, który nakazywał wydanie
    świadectwa pracy w ciągu 7 dni od daty ustania stosunku pracy, oraz wysłanie
    pitu do 15 dnia miesiąca po ustaniu stosunku pracy, czyli jeśli umowa
    została zakończona np 5 lutego to pit wg tego przepisu powinieneś otrzymać
    do 15 marca. a jeśli praca została zakończona 20 lutego, także do 15 marca.

    W razie pytań pisz, postaram się pomóc.
    Pozdrawiam Monika

  • 3. Data: 2011-02-14 08:44:13
    Od: z <z...@g...pl>

    Monika pisze:

> [...]
    > do 15 marca. a jeśli praca została zakończona 20 lutego, także do 15 marca.

    Pani z US twierdzi że jeśli firma istnieje (chyba istnieje) to mam
    jeszcze 2 tygodnie czekać.
    Gdyby była zlikwidowana to do 15 dnia następnego miesiąca.
    Ech te interpretacje. Chyba w trzech miejscach w necie czytałem inną
    interpretację.