PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pieniądze z UE na rozkręcenie działalności

  • 1. Data: 2005-02-08 15:20:37
    Temat: Pieniądze z UE na rozkręcenie działalności
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Zupełnie nie orientuję się w tym temacie, informacje w interenecie są dla
    mnie także nie zupełnie jasne.
    Jak i skąd mozna starać się o przyznanie pieniędzy z UE na rozwinięcie
    działalności?
    Kolega zakłada firmę i poprosił mnie o pomoc w tej kwestii. W UP powiedziano
    mu ze dopiero jak oficjalnie przejdzie na bezrobocie, moze starac sie u nic
    o taką pozyczke, ale i tak nie wiadomo czy dostanie, ponieważ są limity.
    W takim razie jak jest naprawde? Mozna dostac czy nie mozna?
    Totalna dezinformacja panuje w tej kwesti...

  • 2. Data: 2005-02-08 15:28:38
    Temat: Re: Pieniądze z UE na rozkręcenie działalności
    Od: "Berthli McHarvey" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > W takim razie jak jest naprawde? Mozna dostac czy nie mozna?
    > Totalna dezinformacja panuje w tej kwesti...

    Przestałem liczyć na to, że dostanę od UP jakąś pomoc. Przede wszystkim UP
    może dać Ci jakieś pieniądze, pod warunkiem, że przez 3 miesiące jesteś w
    danym UP zarejestrowany jako bezrobotny. Jeśli masz prowadzoną działalność
    UP nie da Ci nic. No bo niby dlaczego ma Ci pomagać, skoro pieniądze
    przeznacza na zasiłki dla bezrobotnych? A jak masz działalność to nie jesteś
    bezrobotny - takie tłumaczenie.

    Jest mała szansa, że UP da Ci pożyczkę na rozpoczęcie działalności, ale
    musisz udowodnić, że firma będzie rentowna (co jest ciężke, bo dopiero
    zaczynasz).

    Jeśli chcesz pieniądze z UE, to w UP zapytaj się kto może Ci pomóc, i
    dopiero z tymi ludźmi rozmawiaj.

    Jedna rzecz, którą łatwo załatwić w UP, to dofinansowanie za przyjęcie do
    pracy będącego na bezrobotnym przez 3 miesiące. Tylko, że to wymaga umowy
    trójstronnej: pracodawca - zatrudniany bezrobotny - UP. Oczywiście UP nie
    pomaga w znalezieniu takiego pracodawcy.

    Pozdr. B

  • 3. Data: 2005-02-08 17:16:21
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    A ja musze powiedziec, ze znajmowy ktoremu pislem biznes plan dostal z UP
    bez problemu 11 tys. fakt ze musial byc bezrobotny.

  • 4. Data: 2005-02-08 17:18:51
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    A udowodnienie ze firma bedzie rentowna, jest bardzo proste;-), juz w samym
    zalozeniu nikt - nie zaklada firmy ktora ma byc nierentowna w dluzszym
    okresie czasu.

  • 5. Data: 2005-02-08 18:44:53
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Wszytko ok, tylko koledze powiedziano ze jak juz bedzie bezrobotny, to moze
    dostac kase ale nie na 100% bo np dla niego moze juz tej kasy nie starczyć.
    Gdzie indziej jeszcze ew. uderzac?

  • 6. Data: 2005-02-08 19:41:28
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Mnie taz tak mowili i okalalo sie ze dostali wszyscy.
    Bo urzad jesli nie wyda kasy na dotacje to musi je zwrocic wiec daja na
    maxa. Oczywiscie Panie w UP sa bardzo niemile i niekompetentne no ale mozna
    to przejsc. A moze twoj kupel dowie sie osobiscie w np. Gornoslaskiej
    Agensji Rozwoju Regionalnego jesli chodzi o Katowice. Tam tych programow
    jest cala masa, finansuja jak mi dzsiaj powiedzieli ok 30-50% inwestycji.
    Czylinp. zakupu srodow trwalych, rozbudowy budynku, i rozwoj.
    Warynke podstawowy brak zaleglosci w ZUS i US.
    pozdr.

  • 7. Data: 2005-02-09 04:03:51
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    j...@p...fm news:cuas68$olt$1@atlantis.news.tpi.pl

    > A ja musze powiedziec, ze znajmowy ktoremu pislem biznes plan dostal z
    > UP bez problemu 11 tys. fakt ze musial byc bezrobotny.

    TO UE finansuje tylko biznesy rozkrecany przez bezrobotnych??

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 8. Data: 2005-02-10 14:35:26
    Od: "ewa" <e...@i...pl>

> [...]
    > mnie także nie zupełnie jasne.
    > Jak i skąd mozna starać się o przyznanie pieniędzy z UE na rozwinięcie

    W Łodzi - na przykład dotacje w ramach projektu 2.5, zajmuje się tym Łódzka
    Agencja Rozwoju Regionalnego.

    --
    Ewa
    __