PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO...

  • 71. Data: 2002-05-03 12:31:33
    Temat: Re: PRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO...
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Efro wrote:

    > (...)
    >
    > Do tej pory dobrze piszesz, ale dalej juz przesadzasz. Wlasnie tez po to sa
    > stopy,
    > procentowe, aby oscylacyjnosc zlagodzic. Jak zapewne wiadomo oszczednosci, w
    > dobie kryzysu
    > sa relatywnie duze, a w koninkturze spadaja, poniewaz poprawia sie optymizm
    > o lepsze jutro.
    > Dlatego wlasnie, podczas kryzysu stopy procentowe spadaja, aby zwiekszysc
    > optymizm, a podczas
    > boomu wzrastaja by go ograniczyc i nie "przegrzac" gospodarki i aby byl
> [...]

    Z pewnos'cia; zgodzisz sie;, z.e cze;stotliwos'c' oscylacji koniunktury -
    jez.eli jest wie;ksza niz. np. okres sp?aty kredytu hipotecznego czy
    samochodowego powoduje, z.e znaczna grupa obywateli spada "pod kreske;" -
    nie jestes' w stanie odtworzyc' oszcze;dnos'ci w pó? roku, czy nawet 2-3
    lata, chyba, z.e masz dochody znacznie przekraczaja;ce s'rednia;
    (kilka-kilkanas'cie razy). Zadaniem rza;du jest t?umienie oscylacji, tak
    by ca?y uk?ad nie utraci? stabilnos'ci. W kryzysie oszcze;dnos'ci sa;
    "relatywnie duz.e" - jednakz.e znaczna cze;s'c' zainteresowanych nie ma
    z.adnych oszcze;dnos'ci, jedynie d?ugi. Jest to oczywis'cie bardzo
    ozyszczaja;ce dla gospodarki. O ile jednak firme; za?oz.yc' moz.na od nowa, o
    tyle prywatna osoba nie moz.e zg?osic' upad?os'ci i jest spychana na margines.
    pzdr.

    Dogbert

  • 72. Data: 2002-05-03 14:50:23
    Od: "Juliusz" <j...@f...pl>

    "sebur" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Nobel to będzie dla CIebie jak to zrozumiesz.

    > reasumując: wzrost podaży pieniądza (poprzez obniżenie stóp procentowych)

    Hehe chyba nie o to tu chodzi :-) A wiec ...

    Rzad coraz mniej ma pieniedzy i emituje kolejne serie obligacji. Od takich
    kilkumiesiecznych do 20 letnich. Nawet sam sie zdziwilem ile tego emituje po
    cichu, bez rozglosu w prasie i TV. Poniewaz w Polsce nie ma takiej ilosci
    pieniadza zeby dziure nimi zatkac to naplywa do nas kapital spekulacyjny z
    zagranicy, bo sie to oplaca, bo sa wysokie stopy i inflacja bliska zeru.
    Rzad chce wymusic na RPP obnizke, zeby mniej splacac odsetek od dlugu
    zaciagnietego w kraju tymi obligacjami wlasnie. Ostatnio Belka mowil, ze nie
    bedzie wykupowal obligacji od zagranicznych inwestorow i sie zrobil szum na
    rynku finansowym. Nie ma to wszystko nic wspolnego z tanimi kredytami dla
    nas szarych ludzi i to wszystko sciema. Tu chodzi o gigantyczne kwoty i rzad
    ma gdzies cala reszte obywateli. Kapujesz ? :-) Nic tanszy kredyt nie pomoze
    jesli bezrobocie wysokie i nie ma kto kupowac dobr konsumpcyjnych.
    Zagraniczni inwestorzy dymaja nasz system finansowy.

    Teraz patrzac z drugiej strony. Naplywa duzo dolarow, a obligacji nie da sie
    kupic za dolary tylko za zlotowki. Wiec taki inwestor idzie do banku i musi
    wymienic te dolary na zlotowki zeby kupic obligacje. Podaz dolara rosnie
    wiec banki placa za dolara coraz mniej, az dolar poszedl ponizej 4zl.
    Zlotowka sie wiec umacnia i traca eksporterzy.

    Jest trzecia strona medalu, ktorej broni RPP. Za niskie stopy procentowe
    zniechecaja ludzi do oszczedzania i trzymania kasy w bankach, a
    opodatkowanie kwot z lokat jeszcze poglebia problem. Przy wysokich stopach i
    podatku jeszcze sie to jakos oplaca ale po obnizce stop juz coraz mniej.
    Ludzie przestana oszczedzac to wzrosnie inflacja i banki straca plynnosc
    finansowa.

    --
    Zerknij co sie dzieje na gieldzie papierow wartosciowych. Totalna stagnacja,
    ludzie wycofuja pieniadze z gieldy, zagraniczni inwestorzy odchodza, bo bony

    I nikogo nie interesuje sytuacja gospodarcza firm w tym kraju. Jest ogolne
    dymanie kraju przez zagraniczny kapital i o to ta walka. RPP ma racje, ze
    sie nie chce uginac pod naciskami rzadu. Bo na rok taka polityka rzadu jest
    OK ale na kilka lat do przodu to bedzie tragedia. Wszystko opiera sie na
    zaufaniu. Jesli nagle wszyscy zaczna wycofywac kase z obligacji skarbowych
    to grozi nam scenariusz z Argentyny, Armageddon :-)

    Juliusz

  • 73. Data: 2002-05-03 18:39:29
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Juliusz" <j...@f...pl> wrote in message news:aau7ut$gg8$1@news.tpi.pl...

> [...]
    stagnacja,
    > ludzie wycofuja pieniadze z gieldy, zagraniczni inwestorzy odchodza, bo

    Z ta gielda to troche przesadziles. Z gieldy sie wycofuja bo jest malo
    "plynna",
    ze wzgledu na fakt zle dzialajacych funduszy inwestycyjnych, ktore wykupuja
    akcje,
    jak glupie, zawyzajac ich kurs i go usztywniajac, przez co maleja obroty.
    A reszta to prawda ;)

  • 74. Data: 2002-05-03 20:18:58
    Od: "Juliusz" <j...@f...pl>

    "Efro" <w...@w...edu.pl> wrote in message

> [...]
    > akcje,
    > jak glupie, zawyzajac ich kurs i go usztywniajac, przez co maleja obroty.

    O gieldzie to nie podejmuje sie dyskutowac, bo sie nie znam na niej ale
    prawda jest, ze Polscy inwestorzy nie maja juz pieniedzy na obracanie coraz
    bardziej rozrastajaca sie liczba spolek gieldowych. Z ust analityka
    uslyszalem, ze gielda wladaja, po cichu, grupy spekulantow w zmowie. Oni
    robia hustawki kursami i oni czerpia z tego zyski. Inaczej taka mafia w
    bialych kolnierzykach. Tak wiec na gieldzie mozna za wiele stracic, a bony
    skarbowe sa pewne i ich oprocentowanie tez. Japonce ponoc maja zerowe stopy
    procentowe ! Polska obecnie jest niesamowitym rajem dla wielkiego
    zagranicznego kapitalu i wlasnie Belka chce obnizyc stopy zeby nie placic im
    tyle odsetek. Mozna powiedziec, ze dziure lata nam zagraniczny kapital.
    W sumie to ciezko wyrokowac co lepsze czy belka ma racje czy balcerowicz :-)
    To jest sytuacja bez wyjscia chyba.
    Kredyty... czy w tej sytuacji bankom w ogole oplaca sie dawac kredyty ? NIE
    ! Banki wola inwestowac w papiery skarbowe niz scigac kredytobiorcow. Z tego
    powodu tak ciezko kredyt dostac.

    A glodne kawalki o miejscach pracy powiazanych ze stopami moga sobie obaj
    panowie schowac miedzy bajki :-)

    Juliusz

  • 75. Data: 2002-05-03 21:01:25
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Juliusz" <j...@f...pl> wrote in message news:aaur6t$c5n$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > powodu tak ciezko kredyt dostac.
    >
    > A glodne kawalki o miejscach pracy powiazanych ze stopami moga sobie obaj

    przeczytaj moj repost w tej sprawie o tzw. efekcie "ssania"... tam opisalem
    to zjawisko.
    A na gieldzie rzadza fundusze a nie zadna mafia, po prostu ustawa o
    funduszach zostala zle
    skonstruowana i nie maja one gdzie lokowac pieniedzy. Najlepszym wyjsciem
    byloby
    gdyby inwestowaly na gieldach swiatowych, bo ta nasza jest dla nich za
    ciasna...

  • 76. Data: 2002-05-04 07:18:44
    Od: "news.chello.pl" <J...@c...pl>

    Gdybym mógł to załatwić panowie byliby już w ministerstwie finansów lub
    conajmniej w RPP.
    Skoro wiemy o co chodzi to dlaczego jest tak żle?
    Może porozmawiacie jak wyleczyć różne choroby domowymi środkami, przecież w
    tym jesteśmy też nieżli......Po co iść do lekarza, zgłaszasz co Ci dolega i
    zaraz biegniesz do apteki........

  • 77. Data: 2002-05-04 08:15:09
    Od: f...@k...net.pl (Jan Dziewulski)

    Efro wrote:
> [...]
    > byloby
    > gdyby inwestowaly na gieldach swiatowych, bo ta nasza jest dla nich za

    A, slyszales o "spoldzielniach" (na gieldzie oczywiscie)?

    ---
    Super promocyjna oferta dla mieszkancow Krakowa
    http://www.promocja.kki.pl/radio.html
    ---

  • 78. Data: 2002-05-04 10:29:47
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    No niestety tak latwo nie jest, niestety mamy demokracje, a ta dla krajow
    o takim stopniu rozwoju jak nasz nie jest optymalna. Do tego mamy
    jeszcze jej moim skromnym zdaniem gorszy wariant, tzn. demokracje
    parlamentarna. Ja wolalbym system prezydencki, z silna wladza wykonawcza
    wybierana w wyborach bezposrednich lub posrednich. Chodzi tylko o to
    aby ta wladza byla silna i byle ukladzik zeby nie mogl jej zaszkodzic.
    Do tego tylko raz u nas rzadzil ekonomista(no mial duzy wplyw na
    gospodarke),
    a bylo to na poczatku lat 90, gdzie ministrem finansow byl pan Balcerowicz,
    niestety choloto go wypedzila, zanim dokonczyl dziela :((

  • 79. Data: 2002-05-06 17:23:31
    Od: Mista <d...@i...pl>

    Dnia Mon, 29 Apr 2002 12:49:50 +0200 zosta? zapodany artyku?:
    <aaj8vo$qi7$1@news.tpi.pl> na newsy przez Marcin Maziarz/.Barman o
    nast?puj?cym temacie: <subiect>
    > ale placza i jecza, ze jest im zle, i
    > chca pozamykac wszystkich przedsiebiorcow, zabrac im to, co
    > wypracowali przez wiele lat ciezkiej pracy, by napchac swoje bebechy
    > ich krwia. Pamietaj: pracownik bedac pokornym i milym szukajac pracy,
    > juz mysli jak Cie wykorzystac - to HIENY!!!

    chiba ci sie w glowce popierdolilo
    posiedz sobie na zasilku ..... to zrozumiesz co piepszysz.
    Mnie z pracy zwolniono za brode, ktora nikomu nie przeszkadzala do czasu
    az pewien pojeb stwierdzil ze mu sie nie podoba a szef kazal mi ja
    obciac wiec zapytalem sie go czy murzyna jak by byl jego pracownikiem
    to by przefarbowal na bialo gdyby mu jakis klient powiedzial ze czarny
    to chujowo wyglada - i za ten tekst polecialem, chociaz dzieki moim
    kontaktom firma wypracowuje zyski aktualnie ja z tego nie mam nic :(.
    Wczesniej zaczelem budowac firme z jednym czlowiekiem od podstaw bylismy
    kumplami jedyna roznica to ja dla niego pracowalem, gdy firma zaczela
    przynosic zyski, a kumpel zaczal wydawac kase, i bylo jej mniej sam sie
    wypisalem bo mi zaczl wrzucac ze wiecej chyba od niego wyplaty biore :(
    wiec k...wa powiedz mi gdzie JA zawinilem co????, w tej chwili zaczynam
    wlasna inicjatywe i nie zamierzam zostac piepszonym obibokiem
    przedsiebioprca- pracodawca ktory aby sobie napchac kase zatrudni losi i
    ich doi ile wlezie, ciagle jeczac jaki to on biedny jest.
    Wy P.....Racodawcy :(, moze nie wzyscy sa tacy, niektorzy pracuja ale
    nie badzmy niepowazni przeciez wiekszosc z was wie jak to jest naprawdze,
    swiat wyglada tak pieknie zza przyciemnionych szyb nowego BMW :>
    pozdrawiam
    Mista

  • 80. Data: 2002-05-06 19:16:46
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Mista" <d...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > nie badzmy niepowazni przeciez wiekszosc z was wie jak to jest naprawdze,
    > swiat wyglada tak pieknie zza przyciemnionych szyb nowego BMW :>

    Pamietaj jedno: najlepszy zarzadzajacy to ten, ktory tak zorganizuje prace
    ze nawet prawie nic nie robiac, firma bedzie dobrze prosperowala. Jedynie
    kiedy
    nadejdzie kryzys/zawirowanie na rynku, taki szef znow ma pelne rece roboty
    ;))