PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO...

  • 51. Data: 2002-05-01 04:35:41
    Temat: Re: PRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO...
    Od: "Juliusz" <j...@f...pl>

    "sebur" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:aaljai$9op$1@news.onet.pl...

    > Inflacja jest najzniższa,to fakt.Ale sposób jej dławienia (przez wysokie
    > stopy procentowe) doprowadził do nie jednej tragedii w polskich rodzinach.

    Czy ty wiesz czemu RPP utrzymuje wysokie stopy procentowe ?

    Julisz

  • 52. Data: 2002-05-01 10:00:17
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl>

    > Czy ty wiesz czemu RPP utrzymuje wysokie stopy procentowe ?

    Wiem-znam oficjalną przyczynę-osobiście mam inne zdanie na ten temat.
    sebur

  • 53. Data: 2002-05-01 10:16:07
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl>

    > a gdzie pisze o lapowkach? nie znalazlem kolumny

    Nie trzeba być chyba wybitnie inteligentny, żeby się domyśleć, że takiej
    pozycji nie ma.Tylko porównać oficjalne przychody z posiadanym i ujawnionym
    majątkiem

    > aha czyli z powyzszych wywodow faktycznie RPP to gaminie (z logiki gleba).
    > Aha no i te twoje 2 mld :) Szkoda ze nie masz pojecia ile to pieniedzy -
    np
    > ponad polowa tego ile wydajemy rocznie na rolnictwo lub ochrone zdrowia.
    > Wydaje mi sie, ze juz wystarczajaco udowodniles swoj poziom i nie trzeba
    > wiecej 'dowodow'

    Wiem ile to pieniędzy-a Ty byś lepiej zaczął czytać gazety i postudiował
    teorię ekonomii (w kwestii stóp procentowych) a nie szczekał jak pies
    spuszczony z łańcucha
    sebur

  • 54. Data: 2002-05-01 10:17:04
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl>

    > bo zeby nim byc to trzeba miec cos pod pokrywa ;) a jezeli sie nie ma to
    tez
    > mozna nim zostac - do pierwszego bankructwa.

    pod pokrywą?
    język Twoich wypowiedzi wskazuje właśnie na Twój poziom intelektualny
    sebur

  • 55. Data: 2002-05-01 10:34:36
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl>

    > To byly marginalne przypadki. A propo jezeli wiesz o takich rzeczach, to
    > albo
    > znasz je z gazet, albo masz dziwnych znajomych. Ja opisalem swoj
    przypadek

    Wierz mi-to nie jest marginalny przypadek (niestety). I wiem to od ojca
    mojego kumpla, który tam pracował (obecnie na emeryturze)

    > To co jest panstwowe jest niewydajne, poniewaz dyrektor musie sie liczyc
    > z lokalnymi watazkami, zwiazkami, przepisami, partia rzadzaca,
    pracownikami
    > (zanczenie tego czynnik ostatnio zmalalo), itp. Bez ulg ze strony panstwa,
    > nie
    > beda w stanie konkurowac z prywatnymi zakladami ktore sa bardziej
    > elastyczne.

    Nie można demonizować-np we Francji ich tamtejsza Telekomunikacja (nie
    pamiętam nazwy) jest firmą państwowa i ma się dobrze-w dodatku przejmuje
    udziały w firmach zagranicznych (np w naszej telekomunie). Nie uważam by to
    co było państwowe uznawane były jako od razu skazane na klęskę-kwestią jest
    tylko odpowiednie zarządzanie.A jeśli chodzi o zakład, który opisałeś, to
    winą była prymitywna technika produkcji, a nie fakt, że był państwowy (z
    tego czego można się dowiedzieć z mejla)
    Podobna sytuacja jest z polskim hutnictwem.Otóż w hucie katowice zakupiono
    nową linię produkcyjną (nie wiem dokładnie o co chodzi bo nie jestm
    hutnikiem), ale podobno technologia na miarę europejską.Oczywiście o
    problemach huty katowice nie muszę pisać.ale okazuje się, że pomimo
    nieopłacalnej produkcji stali, huta ma być sprzedana zagranicznemu
    inwestorowi-czyli że jednak da się produkować stal z zyskiem.
    Chodzi mi o to, że wystarczy dobrze zarządzać zakładem, a fakt czy państwowy
    czy prywatny nie powinien mieć znaczenia (oczywiście w Polsce wszystko stoi
    na głowie)

    sebur

  • 56. Data: 2002-05-01 12:22:04
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > Nie trzeba być chyba wybitnie inteligentny, żeby się domyśleć, że takiej
    > pozycji nie ma.Tylko porównać oficjalne przychody z posiadanym i
    ujawnionym
    > majątkiem

    Mysle ze jak by taki numer zrobili, to kazdemu mogliby udowodnic
    przestepstwa ;)).
    W naszym kraju nie ma chyba zadnej osoby, ktora ma wszytkie dochody
    ujawnione!!!

    Pozdr

  • 57. Data: 2002-05-01 12:23:04
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > Wiem-znam oficjalną przyczynę-osobiście mam inne zdanie na ten temat.
    > sebur

    Wcale sie nie zdziwie jezeli w tym roku podniosa stopy procentowe ;)

  • 58. Data: 2002-05-01 12:32:20
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

> [...]
    > udziały w firmach zagranicznych (np w naszej telekomunie). Nie uważam by
    > co było państwowe uznawane były jako od razu skazane na klęskę-kwestią
    Akurta w tym temacie jestem na bierzaco, wyniki francetelecom, sa zenujace i
    zawsze takie byly, a to ze przejmowala zagraniczne placowki, jest zwiazane z
    tym ze miala przyzwolenie rzadu(TPSA tez moglaby przejmowac ;)), ktorego
    TPSA
    nie miala. To ze jest firma panstowa, ma nastepujace skutki:
    -jest podatna na manipulacje polityczne
    -latwo ulega zwiazkom, co przy dobrej koniunkturze nie jest tragiczn e, ale
    przy
    pogorszeniu koniunktury to jest juz spory balast
    -niesamowity "sponoring" polityczny, nasz TPSA i FranceTelecom, caly czas
    go stosuja

    Acha i najwazniejsze France Teleceom byl monopolista i jest nim nadal. A ja
    opisywalem
    przypadki kiedy wchodzi do boju silna konkurencja. Po prostu dwa
    porownywalne zaklady
    panstwowy i prywatny, po pewny czasie wyjdzie, ze bez dotacji ten drugi
    nigdy nie bedzie
    lepszy (FranceTelecom mogl liczys na granty)

    Pozdr

  • 59. Data: 2002-05-01 12:33:20
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > tez

    Niestety Polskie prawo nie zezwala na bankructwo osoby fizycznej, przez co
    mamy u nas
    wiele zyciowych dramatow...

  • 60. Data: 2002-05-01 12:51:18
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "sebur" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie trzeba być chyba wybitnie inteligentny, żeby się domyśleć, że takiej
    > pozycji nie ma.Tylko porównać oficjalne przychody z posiadanym i
    ujawnionym
    > majątkiem

    chlopie podaj w koncu konkretne przyklady (chocby jeden) albo nie gadaj
    bzdur!!

    > Wiem ile to pieniędzy-a Ty byś lepiej zaczął czytać gazety i postudiował
    > teorię ekonomii (w kwestii stóp procentowych) a nie szczekał jak pies
    > spuszczony z łańcucha

    jakie gazety, jaka teorie ekonomi bo chetnie bym sie cos nowego od ciebie
    dowiedzial. Moze w koncu zaczniesz odpowiadac na temat i konkretnie? Tak
    wiec prosze mi cos opowiedziec o wplywie stop procentowych - moze bedzie
    nobel?

    BTW: znowu odpowiesz nie na temat?

    --
    l...@s...pl
    "Każda kobieta zrobi z ciebie milionera - pod warunkiem ze jestes