PracaGrupypl.praca.dyskusje › PIT-2 i DG na podatku liniowym

  • 1. Data: 2005-12-03 15:59:41
    Temat: PIT-2 i DG na podatku liniowym
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    Witam!
    Prowadzę DG i rozliczam się na zasadach ogólnych wg stawki liniowej. Od 1
    grudnia rozpocząłem pracę na umowę o pracę i dostałem do podpisania PIT-2.
    Czy mogę go podpisać?
    Rozumiem, że chodzi o pomniejszanie przez zakład mojego podatku o kwotę
    wolną od podatku. Ja jako liniowiec tej kwoty nie odliczam, a za przychodu z
    tytułu umowy o prace będe rozliczał sie osobno, więc nie powinno być
    przeszkód. Ale na druku znajduje się oświadczenie, że "nie osiagam dochodów,
    od których jestem obowiązany opłacać w ciągu roku podatkowego zaliczki na
    podstawie art.44 ust.3 ustawy, tj. dochodów: - z działalności gospodarczej,
    o której mowa w art. 14 ustawy".
    Próbowałem zorientowac się w tej ustawie ale zawiera tyle odsyłaczy, że się
    pogubiłem :-((( Pomocy...

    Tytus