PracaGrupypl.praca.dyskusje › Staż

  • 1. Data: 2005-12-03 11:11:27
    Temat: Staż
    Od: Michał <~52@ask4sth.com>

    Witam,

    co to jest staż, co on mi daje i co tracę jak go nie odbyłem? Kogo
    powinien zainteresować/dotyczyć? Po co to w ogóle wymyślono?

    --
    Michał

  • 2. Data: 2005-12-03 11:20:06
    Temat: Re: Staż
    Od: "Jimmy" <s...@w...pl>

    Staz jest po to zebys nie byl "zielony". To znaczy zebys mial w papierach
    jakies doswiadczenie zawodowe
    i zeby potem latwiej Cie ktos mogl zatrudnic. Rzeczywistosc wyglada tak ze
    stazystow sie wykozystuje,
    daje im do roboty najgorsza prace. Ze swoich doswiadczen moge Ci poradzic ze
    jak chcesz odbyc staz to znajdz
    sobie jakies spokojne miejsce najlepiej firme / instytucje ktora znasz,
    tak zeby Toba nie pomiatali

  • 3. Data: 2005-12-04 00:23:13
    Od: "HeFToL" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" <~52@ask4sth.com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > co to jest staż, co on mi daje i co tracę jak go nie odbyłem? Kogo
    > powinien zainteresować/dotyczyć? Po co to w ogóle wymyślono?

    jak Cię na taki staż skieruje urząd pracy to dostaniesz miesięcznie jakieś
    400zł netto. Na dojazdy powinno wystarczyć :(

  • 4. Data: 2005-12-04 14:02:01
    Od: "filigaro" <f...@o...pl>

    otzrymasz 100 % zasiłku , czyli ok.460zł netto
    - możesz się ubiegać o zwrot kosztów dojazdu

  • 5. Data: 2005-12-05 13:05:24
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Sat, 03 Dec 2005 12:11:27 +0100, Michał napisał(a):

    > Witam,
    >
    > co to jest staż, co on mi daje i co tracę jak go nie odbyłem? Kogo
    > powinien zainteresować/dotyczyć? Po co to w ogóle wymyślono?

    Teoretycznie po to wymyślono, żeby osoby bez doświadczenia zawodowego miały
    szanse je zdobyć. Praktycznie jest różnie.
    Ale urzędy pracy często podpisują z pracodawcą tak umowę o zorganizowanie
    staży, że pracodawca później na jakiś czas musi zatrudnić stażystów (może
    być część, nie koniecznie wszyscy).
    Czy powinieneś być zainteresowany? To zależy. Jeśli nie masz pracy o wcale
    Ci do niej niespieszno to możesz olać (ale jak urząd Ci zaproponuje, to
    żeby nie stracić statusu osoby bezrobotnej musisz propozycję przyjąć).
    Jeśli jednak uważasz, że lepiej robić cokolwiek niż siedzieć w domu, to
    zainteresuj się tym tematem.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2005-12-10 14:02:08
    Od: "wyszkolony bezrobotny" <r...@b...com>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:db2hv7h5x6fn$.1iltjcgcfcd20$.dlg@40tude.net...
> [...]
    > żeby nie stracić statusu osoby bezrobotnej musisz propozycję przyjąć).
    > Jeśli jednak uważasz, że lepiej robić cokolwiek niż siedzieć w domu,

    A można zostać wyrzuconym ze stażu np nie dam sobą pomiatać "pracodawcy"
    i będzie chcial mnie zwolnic? przechodzi sie jakas rekrutacja idac z CV
    czy samo skierowanie na staż z urzędu otwiera wszystkie drzwi??

  • 7. Data: 2005-12-12 06:31:00
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2005 15:02:08 +0100, wyszkolony bezrobotny napisał(a):

    > A można zostać wyrzuconym ze stażu np nie dam sobą pomiatać "pracodawcy"
    > i będzie chcial mnie zwolnic? przechodzi sie jakas rekrutacja idac z CV
    > czy samo skierowanie na staż z urzędu otwiera wszystkie drzwi??

    Zarówno pracodawca jak i stażysta moga wystąpić do starosty z wnioskiem o
    rozwiązanie umowy o staż. Każdy taki przypadek jest rozpatrywany
    indywidualnie.

    Pracodawca ma prawo wyboru osoby na staż - tak samo jak na każde inne
    stanowisko pracy.

    3m się.