PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ładne te CV :-)

  • 1. Data: 2005-12-03 10:23:47
    Temat: Ładne te CV :-)
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    http://praca.gazeta.pl/praca/0,47361.html

    Dość "profesjonalne" i "estetyczne" te cv, szczególnie PL-Komputerowiec, pdf
    0,1MB i PL-Plastyk, pdf 0,15MB. Po porostu ideały.

    Pozdr
    Kriss

  • 2. Data: 2005-12-03 16:25:34
    Temat: Re: Ładne te CV :-)
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Kriss napisał(a):
    > http://praca.gazeta.pl/praca/0,47361.html
    >
    > Dość "profesjonalne" i "estetyczne" te cv, szczególnie PL-Komputerowiec, pdf
    > 0,1MB i PL-Plastyk, pdf 0,15MB. Po porostu ideały.

    A co w nich profesjonalnego i estetycznego? Standardowa tandeta. Jedyne,
    czym się wyróżniają to tym, że jako wzory są kiepskiej jakości.

    Weźmy sobie PL-Specjalista HR
    "Wypelnianie podstawowych obowiazków administracyjnych
    natury poufnej oraz codziennych czynnosci zwiazanych z
    praca dzialu personalnego, rekrutacja na stanowiska
    administracyjne, specjalistyczne oraz średniego szczebla
    zarzadzania, opracowywanie procedur i polityki firmy zgodnie
    z zalozeniami?kadry ?menedżerskiej oraz w zgodzie z
    obowiazujycymi przepisami prawa...

    Po trzecim przecinku w tym stukilkudziesięciu wyrazowym zdaniu
    odechciało mi się czytać. Jakby nie istniały listy i zasada max. prostoty.

    A potem list motywacyjny, niezgodny graficznie z CV.

    Niektóre listy motywacyjne wydają się byc przekonujące (np.kierownik ds.
    szkoleń) ale zdarząją się też gnioty.

    Ja bym z tych wzorów nie korzystał.
    pozdr.
    m.

  • 3. Data: 2005-12-03 18:49:04
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > A co w nich profesjonalnego i estetycznego? Standardowa tandeta. Jedyne,
    > czym się wyróżniają to tym, że jako wzory są kiepskiej jakości.

    Napisałem "profesjonalne" i "estetyczne" w cudzysłowiu.

    Pozdr
    Kriss

  • 4. Data: 2005-12-08 08:21:47
    Od: "RT" <c...@v...pl>

    Ale głupoty, to co, to lepiej napisac: Nazywam się Marian K. i chce u was
    pracowac.
    Wg tego co piszecie, to przyjmujący do pracy reszty nie czyta.
    Głupie to jest, chciałbys pracowac w takiej firmie, gdzie przyjmujacy -
    zazwyczaj dyrektor, nie umie dojsc do konca papierka, bo mu sie nudzi?
    Naprawde uwazacie, ze pracodawcy to idioci?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-12-08 09:42:30
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: RT [Thu, 8 Dec 2005 09:21:47 +0100]:

    > Głupie to jest, chciałbys pracowac w takiej firmie,
    > gdzie przyjmujacy - zazwyczaj dyrektor, nie umie dojsc
    > do konca papierka, bo mu sie nudzi?
    > Naprawde uwazacie, ze pracodawcy to idioci?

    Uważamy że mają ciekawsze i potrzebniejsze rzeczy do
    roboty niż przedzieranie się przez papiery kogoś, kto
    nie za bardzo potrafi je porządnie sklecić.

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 6. Data: 2005-12-11 21:31:51
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    RT napisał(a):
    > Ale głupoty, to co, to lepiej napisac: Nazywam się Marian K. i chce u was
    > pracowac.
    Całkiem dobre, bo zwięzłe, konkretne i szczere. Na pewno lepsze niż
    "nazywam się Andrzej L. i [tutaj piętnastominutowe uzasadnienie]".

    > Wg tego co piszecie, to przyjmujący do pracy reszty nie czyta.
    Czyta. Czasem z bólem.
    Percepcja odbywa się na kilku poziomach. Wygląd ogólny - rysunek -
    symbol - tekst - treść. Do tego dochodzi efekt pierwszego wrażenia i
    halo. Czyli, że jeśli CV jest nieestetyczne to nieświadomie przypisujesz
    autorowi małą atrakcyjność. Jeżeli do tego jest bełkotliwe, utwierdzasz
    się w przekonaniu, że masz rację. W efekcie koncowym odsiewasz
    kandydata. Nazwałbym to tak: kandydat nie dał ci szansy, abyś się do
    niego przekonał. Zrobił wszystko by cię zanudzić i zniechęcić.

    > Głupie to jest, chciałbys pracowac w takiej firmie, gdzie przyjmujacy -
    > zazwyczaj dyrektor, nie umie dojsc do konca papierka, bo mu sie nudzi?
    Uważam, iż dojrzalość wymaga od człowieka, by poświęcił drugiej osobie
    uwagę. Dojrzałość wymaga także, by poświęcić tyle uwagi, by jak
    najlepiej zaspokoić potrzeby drugiej osoby (tutaj: potrzebę
    zaprezentowania siebie w cv) i jednocześnie nie szkodzić sobie.
    Stąd wniosek, że wyrywkowe czytanie długiego, męczącego cv jest objawem
    zdrowia i normalności a nie lekceważenia dla kandydata.

    pozdr.
    m.