PracaGrupypl.praca.dyskusje › Orzeczenie o niepelenosprawnosci+korzysci dla pracodawcy?

  • 1. Data: 2005-04-12 20:58:47
    Temat: Orzeczenie o niepelenosprawnosci+korzysci dla pracodawcy?
    Od: "Dominik" <j...@S...pl>

    Witam grupowiczow,
    Bylem u lekarza orzecznika w ZUS, u ktorego otrzymalem zaswiadczenie o
    stopniu niepelnosprawnosci. Zaswiadczenie jest czasowe i na rok. Pytanie
    do Was - czy potencjalny pracodawca (mam 21 lat) moze miec jakies korzysci z
    tego mojego orzeczenia (jakies dofinansowanie, lub zwolnienia z jakichs
    oplat)? Pytam, bo chcialbym podjac zatrudnienie i nie wiem czy to orzeczenie
    mi bedzie pomagac w poszukiwaniu pracy czy tez tylko przeszkadzac? No i tak
    przy okazji - czy sa jakiekolwiek szanse, wspierajac sie tym orzeczeniem na
    zmiane kategorii w wojsku?
    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 2. Data: 2005-04-12 21:30:07
    Od: " Eddie" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dominik <j...@S...pl> napisał(a):

    > mi bedzie pomagac w poszukiwaniu pracy czy tez tylko przeszkadzac? No i tak
    > przy okazji - czy sa jakiekolwiek szanse, wspierajac sie tym orzeczeniem na
    > zmiane kategorii w wojsku?

    No jasne. Piszesz podanie o zmianę kategorii na 'E', z uwagi na <tu podajesz
    rozpoznanie na podstawie którego otrzymałeś orzeczenie z ZUSu>. WKU wzywa
    Cię na komisję - bierzesz ze sobą papiery od orzecznika. Na tej podstawie
    dostaniesz B12 lub od razu D/E (w zalezności od rozpoznanej choroby). Jeśli
    B12 to po roku ponowna komisja i co dalej, jak wyżej, zależy od rozpoznania.

  • 3. Data: 2005-04-13 08:00:08
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Dominik <j...@S...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > zwolnienia z jakichs oplat)? Pytam, bo chcialbym podjac zatrudnienie
    > i nie wiem czy to orzeczenie mi bedzie pomagac w poszukiwaniu pracy

    Tak, pracodawca ma korzyści - płaci mniejsze składki na pfron, a jeżeli
    ma wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych większy niż 6% to wtedy,
    nie dość, że na pfron nie płaci, to może ubiegać się o dofinansowanie
    składek zus (w zależności od stopnia niepełnosprawności), jak też o
    dofinansowanie do części wynagrodzeń z pfron (to już jest bardziej
    skomplikowane do wyliczenia i trochę papierkowej roboty z tym jest -
    szczególnie na koniec roku).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-04-13 08:07:54
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Eddie napisał :

> [...]
    > podstawie dostaniesz B12 lub od razu D/E (w zalezności od rozpoznanej
    > choroby). Jeśli B12 to po roku ponowna komisja i co dalej, jak wyżej,

    To ja mam pytanie teraz takie: Mam w wojsku kat "E" czy mogę się ubiegać o
    niepełnosprawność???
    --