PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sąd pracy

  • 1. Data: 2005-01-08 21:49:13
    Temat: Sąd pracy
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Witam!

    Były pracodawca pozwał mnie do sądu pracy za niewykonanie pracy zleconej
    przez niego. Żąda ode mnie odszkodowania (3xpensja brutto w tamtej
    firmie). Jakie są szanse że on wygra a ja będę musiał bulić kasę?
    To oficjalnie a teraz fakty.
    Zlecanie prac w tamtej firmie wyglądało tak, że wchodził szef do pokoju w
    którym siedzieliśmy, rzucał materiały na biurko (niczyje) i wychodził. My
    wiedzieliśmy że to jest do zrobienia, a robiła ta osoba, która miała
    akurat czas. Jeśli miało to być na wczoraj-wszyscy wszystko na bok i
    dzieliliśmy się pracą, coby to szybko skończyć. Sfinalizowanie pracy
    zawsze należało do szefa (sprawdzenie, zatwierdzenie, poprawki, podpis),
    gdyż posiada on uprawnienia niezbędne do prowadzenia danej działalności.
    Dlaczego pracodawca mnie pozywa? Ponieważ odszedłem z firmy bez słowa (nie
    miałem umowy i nie miałem zamiaru dłużej pracować nie wiedząc czy np jutro
    mnie nie wywalą), a szef poprzysiągł sobie zemstę (straszenie prokuraturą,
    wezwania do zapłaty, do rozliczenia się z pracy). Jako powód domagania się
    odszkodowania firma podaje w pozwie fakt, iż inny pracownik musiał
    analizować to co ja już zrobiłem w danym projekcie i musiał to za mnie
    skończyć (z pewnego źródła-od tego pracownika wiem, że dokończenie
    projektu zajęło koledze niecały dzień-tyle mi by też to zajęło-drukowanie,
    układanie, bindowanie-trochę schodzi a szef wali tylko podpisik).
    Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie. Termin roprawy wyznaczony na
    marzec:(
    Aha, jako dowody w pozwie pracodawca podaje dwa wezwania do zapłaty kwoty
    odszkodowania.
    pozdr

  • 2. Data: 2005-01-08 22:02:27
    Temat: Re: Sąd pracy
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Pajączek <p...@o...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > miałem umowy i nie miałem zamiaru dłużej pracować nie wiedząc czy np
    > jutro mnie nie wywalą), a szef poprzysiągł sobie zemstę (straszenie

    hm. nie rozumiem? Nie miałeś umowy o pracę/zlecenie/dzieło i pracowałeś?
    Teraz to ty możesz podać gościa do sądu pracy o uznanie tamtego okresu
    jako zatrudnienie a twoje odejście jako rozwiązanie 'umowy o pracę' z
    winy pracodawcy. Jeszcze zażadaj ekwiwalentu za urlop i odszkodowania ,
    rozliczenia wszelkich składek zus, podatku etc - niech teraz płaci z
    własnej kieszeni zus.

    Btw. jezeli nie masz/nie miałeś umowy o pracę, to nie może cię prodawca
    pozwać do sądu pracy! To ty jego możesz!
    Nawet jeżeli była umowa o pracę i normalny stosunek pracy to szef nie
    może od ciebie wymagać odszkodowania za niewykonanie pracy, - co
    najwyżej może cię zwolnić (nawet dyscyplinarnie), ale lepiej poradź się
    w Inspekcji Pracy.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-01-08 22:24:58
    Od: "Minister" <p...@i...pl>

> [...]
    > mnie nie wywalą), a szef poprzysiągł sobie zemstę (straszenie prokuraturą,
    > wezwania do zapłaty, do rozliczenia się z pracy).

    Albo nie napisałes wszystkich okoliczności albo ten twój pracodawca to jakiś
    kretyn.
    A dostałes już wezwanie z sądu? Bo moze on tylko próbuje wymusić od ciebie
    kase i straszy tylko.
    Nie ma żadnych podstaw żeby pozwać pracownika (jak nie miałes umowy to nie
    byłes pracownikiem).
    Rownież proponuje przedsztawić szczególowo wszystkie okoliczności sprawy
    inspektorowi z Inspeckcji Pracy.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-08 23:01:17
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Minister" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Albo nie napisałes wszystkich okoliczności albo ten twój pracodawca to
    jakiś
    > kretyn.
    :)
    > A dostałes już wezwanie z sądu? Bo moze on tylko próbuje wymusić od
    ciebie
    > kase i straszy tylko.
    Mam pozew i ustalony termin rozprawy na marzec.
> [...]
    nie
    > byłes pracownikiem).
    > Rownież proponuje przedsztawić szczególowo wszystkie okoliczności sprawy

    Zatrudniłem się tam, podpisałem umowę na 3 miesiące-okres próbny. Po tym
    czasie przez 5 miesięcy prosiłem o umowę, albo chociaż żeby mi powiedzieli
    na jaki okres mnie zatrudniają. Nie doprosiłem się i odszedłem. Wtedy nie
    wiedziałem czy płacili za mnie zus (nie dostawałem rmua), teraz wiem że
    płacili.
    Mam już korzystny dla mnie wyrok, nakazujący sprostowanie świadectwa
    pracy, wypłatę ekwiwalentu za urlop. Mam też protokół po kontroli PIP
    stwierdzający, że pracowałem tam bez umowy na piśmie.

  • 5. Data: 2005-01-08 23:02:43
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Nawet jeżeli była umowa o pracę i normalny stosunek pracy to szef nie
    > może od ciebie wymagać odszkodowania za niewykonanie pracy, - co
    > najwyżej może cię zwolnić (nawet dyscyplinarnie)

    Możesz podstawę prawną podać?
    TIA

  • 6. Data: 2005-01-09 00:33:11
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "Pajączek" <p...@o...pl> wypłynęło z pasją:
> [...]
    > przez niego. Żąda ode mnie odszkodowania (3xpensja brutto w tamtej
    > firmie). Jakie są szanse że on wygra a ja będę musiał bulić kasę?

    Jeżeli pracodawca nie ma umowy podpisanej przez Ciebie na wykonanie danego
    zlecenia, w której byłyby zapisane rygory odszkodowania itp. za
    niewykonanie, to mam dobra wiadomość: może Ci skoczyć :)). Wezwania nie są
    dowodem bez umowy. Jeżeli potrzebujesz konsultacji prawnej, wal do
    Federacji Konsumentów. Jak dla mnie, sprawa jest ewidentna: PRZEGIĘCIE
    WIELKIEGO KALIBRU.

    Pozdro
    Coinneach

  • 7. Data: 2005-01-09 00:38:45
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>
    napisał w wiadomości news:crpu87$52b$1@opal.icpnet.pl...

> [...]

    > dowodem bez umowy. Jeżeli potrzebujesz konsultacji prawnej, wal do
    > Federacji Konsumentów. Jak dla mnie, sprawa jest ewidentna: PRZEGIĘCIE

    Podnosze się na duchu. Dzięki:)
    Muszę jeszcze odpowiedź na pozew skrobnąć.

  • 8. Data: 2005-01-09 06:29:38
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > Podnosze się na duchu. Dzięki:)
    > Muszę jeszcze odpowiedź na pozew skrobnąć.

    1. Brak umowy pisemnej nie oznacza faktu, ze jej nie bylo. Jesli pracowales
    faktycznie, pracodawca ci placil i placil ZUS oraz odprowadzal zaliczki do US to
    umowa miedzy wami byla tylko nie przybrala formy pisemnej

    2. Pracodawca musi udowodnic FAKTYCZNIE poniesiona strate (te 3x pobory to gorna
    granica roszczenia)

    3. Pracodawca musi udowodnic, ze faktycznie TOBIE zlecil wykonanie danego
    zadania sluzbowego

    4. W sprzeciwie wnos o oddalenie pozwu w calosci motywujac jak powyzej. Jesli
    jest ci jeszcze cos winny napisz pozew przeciwny z zadaniem wydania nakazu
    zaplaty z rygorem natychmiastowej wykonalnosci.

    PS Do lez rozbawil mnie czlowiek radzacy ci zwrocenie sie do Federacji
    Konsumentow, najwyrazniej sylwestrowe resztki jeszcze niektorych trzymaja ;-)
    t.

  • 9. Data: 2005-01-09 12:29:27
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "terrorysta" <t...@g...pl> wypłynęło z pasją:

> [...]
    Federacji
    > Konsumentow, najwyrazniej sylwestrowe resztki jeszcze niektorych

    Miałem na myśli konsultację prawną, a nie występowanie przed sądem
    konsumenckim. Czyżby nie można jej było otrzymać w FK w sprawach
    roszczeń? Jeżeli się ubawiłeś, to była wina Twojej interpretacji :)).

    Pozdro
    Coinneach

  • 10. Data: 2005-01-09 13:49:00
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > Miałem na myśli konsultację prawną, a nie występowanie przed sądem
    > konsumenckim. Czyżby nie można jej było otrzymać w FK w sprawach
    > roszczeń?

    Roszczen KONSUMENCKICH i zadnych innych.
    t.