PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres probny a rezygnacja z pracy

  • 1. Data: 2006-07-04 13:50:56
    Temat: Okres probny a rezygnacja z pracy
    Od: "ARO1979" <a...@o...niematego.pl>

    Witam
    Pracownik jest na okresie próbnym (2 miesiace). Po 40 dniach rezygnuje
    pracownik z roboty. Jaki okres wypowiedzenia go obowiązuje i czy
    wypowiedzenie następuje natychmiast czy z ostatnim dniem miesiąca? Co z
    kosztami (badania lekarskie i inne) jakie pracodawca musiał ponieść aby
    przyjąć pracownika do roboty?

  • 2. Data: 2006-07-04 14:06:17
    Temat: Re: Okres probny a rezygnacja z pracy
    Od: "Unicard S.A. Kraków" <j...@i...pl>

    > Pracownik jest na okresie próbnym (2 miesiace). Po 40 dniach rezygnuje
    > pracownik z roboty. Jaki okres wypowiedzenia go obowiązuje i czy
    > wypowiedzenie następuje natychmiast czy z ostatnim dniem miesiąca?

    2 tygodnie. Liczone blokami tygodniowymi(tj od piewszego dnia tygodnia po
    tygodniu w ktorym zostalo złożone wypowiedzenie)

    Co z kosztami (badania lekarskie i inne) jakie pracodawca musiał ponieść aby
    > przyjąć pracownika do roboty?
    Nic. Ponosi je pracodawca. Nie można obciążać pracownika kosztami, których
    poniesienie jest konieczne do wykonywania pracy (dotyczy to także szkoleń,
    np obowiązkowych szkoleń BHP, szkoleń na uprawienia niezbędne do wykonywania
    pracy)
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2006-07-08 14:54:09
    Od: "Marcin Banach" <m...@p...pl>

    "ARO1979" <a...@o...niematego.pl> napisał(a):
> [...]
    > wypowiedzenie następuje natychmiast czy z ostatnim dniem miesiąca? Co z
    > kosztami (badania lekarskie i inne) jakie pracodawca musiał ponieść aby

    Art. 34. Kodeksu pracy

    Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny wynosi:

    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,

    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,

    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesiące.

    Wg mnie w opisywanym przypadku okres wypowiedzenia wynosi : 1 tydzień .

    Koszty badania lekarskiego: zapewne zostały udokumentowane fakturą VAT lub
    rachunkiem i zostały zaliczone w poczet kosztów, m. in. w związku z tym
    pracownik nie powinien zwracać wydatków poniesionych przez pracodawcę w tym
    zakresie.