PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblem z pracownikiem › Odp: problem z pracownikiem
  • Data: 2003-10-29 15:13:04
    Temat: Odp: problem z pracownikiem
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik babla <n...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bnlf6k$bc7$...@n...news.tpi.pl...
    > się
    > Tylko teoretycznie. Jeśli sprawa dotyczy np. projektu informatycznego, a
    > facio ma dokumentację w głowie, to marne szanse żeby bez tworzenia
    > wszystkiego od nowa z dnia na dzień zastąpić takiego delikwenta. Jeśli
    jest
    > to manager i posługuje się wypracowanymi znajomościami, to po zwolnieniu
    > należy się spodziewać, że wszystko trzeba będzie budować od zera.
    >
    > Z doświadczenia wiem, że dobry fachowiec:
    > 1. zawsze będzie pracował swoim rytmem
    > 2. zawsze znajdzie prace w razie zwolnienia
    > 3. przynosi najwiekszy dochod
> [...]
    Między innymi dlatego pilnuję aby nie hodować " niezastąpionych " . Wydaje
    mi się że najlepiej zlecać wykonanie pracy zespołowi. Wtedy wszyscy są
    wprowadzeni w projekt i nawet jeżeli jeden jest dużo lepszy niż pozostali to
    reszta również wie o co biega. I praktycznie każda osoba z zespołu może
    przejąć prowadzenie. A tolerowanie tego stanu rzeczy będzie tylko pogarszało
    sprawę i utwierdzało go w bezkarności. W orzypadku gangreny należy amputować
    organ jednorazowo i z zapasem a nie po kawałku. W guncie rzeczy
    dyscyplinowanie pracownika " przez kieszeń " doprowadzi do tego samego,
    tylko będzie dłużej trwało i trudniej będzie go zastąpić.

    --
    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji