PracaGrupypl.praca.dyskusjeile kasy za wprowadzanie danych? › Odp: ile kasy za wprowadzanie danych?
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: ile kasy za wprowadzanie danych?
    Date: Fri, 24 Jan 2003 09:03:27 +0100

    Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...

    > to praodawca powinien ci wraz z oferta zaproponowac cene. jak mowi, ze
    > tyle ile ty oczekujesz, to upieraj sie przy tym, ze to ON ma ci
    > zaproponowac.
    > w koncu to jego oferta, nie?

    eee... niekoniecznie. Może to była inicjatywa pracodawcy, ale oferta w sumie
    pochodzi od dwóch stron - to są negocjacje, albo inaczej - uzgadnianie
    szczegółów. A w trakcie negocjacji pojęcie - kto komu przedstawia ofertę-
    rozmywa się. Bo w trakcie negocjacji na przemian (raz z jednej raz z drugiej
    strony) przedstawiane są różne warianty oferty, aż do momentu gdy ostateczna
    wersja przypadnie obu stronom do gustu.
    Równie dobrze kiedy podchodzisz do właściciela samochodu bo akurat Ci się
    podobał jak stał na ulicy i chciałabyś go kupić (samochód a nie
    właściciela), to też najpierw zapytasz - "ile by Pan chciał za ten
    samochód?", mimo, że to Ty pierwsza wychodzisz z propozycją kupna.

    Przecież pracodawca tak samo może nie wiedzieć jakie są oczekiwania płacowe
    co do takiej pracy i woli je najpierw poznać zanim poda cenę. I nie mów mi,
    że jako pracodwaca, takich oczekiwań nie chciałabyś znać zanim określisz
    wysokość płacy.
    A kto pierwszy poda swoje oczekiwania (w przypadku pracownika), lub
    możliwości finansowe (w przypadku pracodawcy) - to już jest kwestia
    indywidualnego sposobu prowadzenia negocjacji.

    Rafał