PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Odp: Finansowe przyczyny bezrobocia
    From: "Józek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Date: Sat, 8 Nov 2003 20:37:45 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@pr84.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik Catbert <v...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:bogfqr$6fm$...@k...task.gda.pl...
    barterowa
    gospodarka.

    nastapi
    granica
    obsluzenia
    zadluzenia.

> [...]
    >
    > "Propozycja WZBG
    > (wysoce zorganizowana barterowa gospodarka) o cechach:
    > - pieniadzem sa bony towarowe,
    > - srodki produkcji naleza do spoleczenstwa,
    > - produkcja na zamowienie ( wszyscy skladaja poczatkowo
    preliminarze
    > hierarchii zapotrzebowania, a przy ubieganiu sie o prace
    podania o
    > prace z wyszczegolnieniem zapotrzebowania na konkretne
    towary),
    > - obowiazek zapewnienia kazdemu chcacemu pracy, (...)"
    >
    > Muszę Ciebie zmartwić: to co proponujesz jest dokładnym opisem
    PRL.
    > To już było i się sp... .
    > Jeżeli nawet wprowadziłbyś taki system, to szybko, jak Lenin
    będziesz
    > musiał wprowadzić NEP, a potem likwidować "szumowiny" owego
    NEPu.

    Bo nie kierowano się dobrem narodu, bo nikt za nic nie
    odpowiadał, bo wszystko było nasze, bo decydował klucz partyjny
    podobnie jak zresztą dzisiaj.
    Pozwolę się nie zgodzić, bo ja nie proponuje centralnego
    zarządzania tylko gwarancji pracy, a od rządu, wojewody,
    burmistrza wymagałbym umiejętności wykorzystania największego
    kapitału jakim jest człowiek.

    > Ja zajmuję się importem urzadzeń pomiarowych - każdy może je u
    mnnie
    > zamówić i otrzymać, o ile zobowiąże sie do tego, że zapłaci.

    Nie mam nic przeciw importowi jeśli są zachowane dwa warunki:
    Jest to nowość i którego sie nie produkuje w Polsce.
    Płacisz złotówkami lub produktem polskim, względnie wchodzisz w
    układ z eksporterem.
    Jestem przeciwny sprowadzaniu złomu a przede wszystkim
    wszystkiego co może być wyprodukowane w Polsce, nawet za darmo.

> [...]
    > (np. Stawki 2, jak ktoś lubi filmy z Borewiczem), by coś
    załatwić,
    > występował o przydział dewiz (w kraju nie było pieniądza, tylko
    "bony
    > towarowe") i czekał pół roku. Ministerstwo albo się zgadzało na
    zakup,
    > albo nie.
    >
    > Dzisiaj z powodu tak prowadzonej gospodarki jestem zobowiązany
    do
    > zwrócenia bankom i rzondowi około kilkudziesięciu tysięcy
    dolarów -
    > także za tych, co sami tego zrobić nie mogą, lub nie chcą.

    No właśnie, tylko że Ty również poprostu wliczasz w cene produktu
    każdego dolara wraz z oprocentowaniem, chyba że dostałeś spadek
    z Hameryki, może płacisz czym innym, o eksporcie nie piszesz???

    > Podobno nie należy poruszać w dyskusji niczyich cech
    osobistych -
    > dlatego nie wypowiem się na Twój temat - lecz Twoich poglądów -
    nie są
    > one nowe, są zatęchłe.
    >
    > Pomyśl o tym, że wystarczy świat poprawić trochę, a będzie dużo
    lepiej -
    > a nie przewrócić go do góry nogami.
    > Wielu teoretyków uważa, że grzechem głównym wspólczesnego
    myślenia jest
    > pogląd, że można świat urządzić odgórnie, za innych i że świat
    taki
    > będzie dobry.

    Tylko że ja pisze z samego dołu. Za wszystkie przekręty,
    szwindle, przejęcia majątku, korupcje należy się przynajmniej
    gwarancja pracy. Mam nadzieje że nie wierzysz że o tym wszystkim
    nikt nie wie że jest tylko ułamek promila, dla mnie wliczając
    szarą strefę to jest 50%, to są miliardy złotych miesięcznie.
    Spróbuj policzyć:
    Nawet gdyby przyszło dać zatrudnienie 3 milionom osób po
    minimalnej stawce 800 zł miesięcznie by nam dało 2, 400 000 000
    zł razy 12 miesięcy około 29 miliardów minus 70% podatków do
    budżetu wraca 20 miliardów i minus zasiłki, zapomogi i część rent
    wyszło by na zero. Gdybym doliczył ZUS i Służbę zdrowia ??
    Gwarantuje że 5% bezrobocie by się utrzymało.
    Śmieszne ???
    Ile Rywin chciał w łapę?? a ile jest takich Rywinów co wzięli??

    > Nie dziwiłbym się zbytnio, gdybyś był niemieckim lewakiem -
    synem
    > bogatego przemysłowca - to by jeszcze uszło. Jako obywatelowi
    > Rzeczypospolitej po prostu nie wypada.
    >
    > Pzdr: Catbert, EHRM

    Nie umiem obliczyć na ile przysłużyłem się PRL przez 20 lat, ale
    jadąc samochodem swoim dzieciom mogę się pochwalić pomnikami
    swojej pracy czy ktoś mnie spytał czy zgadzam się na sprzedaż czy
    zaproponowano mi cokolwiek ??? Zastawiono się tajemnicą handlową.
    A to było nasze. Bez względu na to jak to się rozumie.
    Wyobrazi sobie że wnuczek bez Waszej zgody sprzedaje Wasz
    samochód na pytanie ile za niego wziął zastawia się tajemnicą
    handlową.
    Znam ciemne strony PRL, główna przyczyna była w złym zarządzaniu
    i kompletny brak odpowiedzialność, czy coś się zmieniło????
    Józek