PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy stracę zasiłek?

  • 1. Data: 2003-07-04 10:57:06
    Temat: Czy stracę zasiłek?
    Od: p...@o...pl

    Jestem osoba bezrobotną i do grudnia 2003 przysługuje mi zasiłek. Być może uda
    mi się dostać pracę, ale wiadomo najpierw umowa na okres próbny lub umowa
    zlecenie. Moje pytanie brzmi, czy jeśli firma po okresie próbnym nie zatrudni
    mnie na dłużej i popracuje tam np miesiąc albo dwa, to czy zasiłek przepada czy
    może jest jeszcze szansa żebym dostawała zasiłek do grudnia (oczywiście
    pomiając miesiące podczas których bym pracowała)?

    Elwira

  • 2. Data: 2003-07-04 11:01:03
    Temat: Re: Czy stracę zasiłek?
    Od: p...@o...pl

    Jeszcze jedno. Znalazłam w sieci taki zapis i stąd moje pytanie.
    "Bezrobotny, który utracił status bezrobotnego na okres krótszy niż 365 dni z
    powodu podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, pozarolniczej
    działalności lub uzyskiwania dochodu w wysokości przekraczającej połowę
    najniższego wynagrodzenia miesięcznie i zarejestrował się w urzędzie pracy jako
    bezrobotny w ciąg 7 dni od dnia ustania zatrudnienia, zaprzestania wykonywania
    innej pracy zarobkowej, prowadzenia pozarolniczej działalności , itd., posiada
    prawo wyłącznie do zasiłku dla bezrobotnych na okres pomniejszony o poprzedni
    okres pobierania zasiłku."
    Elwira

  • 3. Data: 2003-07-04 11:11:08
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

    jesli to firma prywatna to zawsze mozesz sie dogadac. umow sie z szefem ze
    na okresie probnym pracujesz "bez umowy" i w ten sposob zasilku nie
    stracisz. jesli dwie strony beda zadowolone to po okresie probnym spiszecie
    umowe i juz. i ty bedziesz zadowolona i szef, a nie dacie przynajmniej
    zarobic bandyckiemu ZUS-owi.

  • 4. Data: 2003-07-04 12:24:05
    Temat: Odp: Czy stracę zasiłek?
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

> [...]
    spiszecie
    > umowe i juz. i ty bedziesz zadowolona i szef, a nie dacie przynajmniej

    to co napisal kolega to jest pewien sposob. jezeli jednak firma bedzie
    chciala podpisac umowe na czas probny albo zlecenie to nie musisz sie
    martwic zasilek zgodnie z tym co napisalas bedzie ci przyslugiwal ale
    wejdziesz na dopelnienie starego zasilku.jest tylko jeden warunek musisz sie
    zarejestrowac w ciagu 7 dni. no chyba ze przepracujesz caly rok to
    dostaniesz nowy na 12 miechow.

    Tomek

  • 5. Data: 2003-07-04 12:27:00
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    i jeszcze jedno w ramach uzupelnienia bo wczeniej zapomnialem. jezeli bedzie
    to umowa zlecenie albo jakies pol etatu to koniecznie musisz miec
    zaswiadczenie o podstawi naliczenia skladek i nie moze to byc mniej niz
    minimalna krajowa czzyli 800 zl.

    Tomek