PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile urlopu za ile pracy/nauki???

  • 1. Data: 2003-07-04 08:13:55
    Temat: Ile urlopu za ile pracy/nauki???
    Od: Rafał <t...@n...pl>

    Witam jeszcze raz, z kolejnym pytankiem.

    Ktoś mnie chyba wkręca. Nie wiem, czy to się zmieniły przepisy... Czy ktoś
    sobie zmienił zdanie, czy jak.
    Ile mam urlopu, jeśli mam skończone technikum i po tym studium policealne,
    roczne? (Obecnie studiuję, zaczynam 3 roczek).
    Staż pracy: rok. Razem więc chyba 7 lat?
    Jedni mówią: 18 dni. Inni: 20 dni.
    Ktoś może powiedzieć, jak jest w przepisach i ile mi przysługuje urlopu?
    I jakie są przedziały w ogóle?

    Pozdrawiam
    Rafał - zmieszany.
    --

    Życie jest jak papier toaletowy...

  • 2. Data: 2003-07-04 08:20:02
    Temat: Re: Ile urlopu za ile pracy/nauki???
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Rafał" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jedni mówią: 18 dni. Inni: 20 dni.
    > Ktoś może powiedzieć, jak jest w przepisach i ile mi przysługuje urlopu?

    DZIAŁ SIÓDMY
    Urlopy pracownicze

    Rozdział I
    Urlopy wypoczynkowe

    Art. 152.
    § 1. Pracownikowi przysługuje prawo do corocznego, nieprzerwanego, płatnego
    urlopu wypoczynkowego, zwanego dalej "urlopem".
    § 2. Pracownik nie może zrzec się prawa do urlopu.

    Art. 153.
    § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6 miesięcy
    pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego mu po przepracowaniu
    roku.
    § 2. Prawo do urlopu w pełnym wymiarze pracownik nabywa z upływem roku
    pracy. Do tego urlopu wlicza się urlop, o którym mowa w § 1.
    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    kalendarzowym.

    Art. 154.
    § 1. Wymiar urlopu wynosi:
    1) 18 dni roboczych - po roku pracy,
    2) 20 dni roboczych - po 6 latach pracy,
    3) 26 dni roboczych - po 10 latach pracy.
    § 2. Za dni robocze uważa się wszystkie dni, z wyjątkiem niedziel oraz świąt
    określonych w odrębnych przepisach.
    § 3. Dni wolnych od pracy, wynikających z rozkładu czasu pracy w
    pięciodniowym tygodniu pracy, nie wlicza się do urlopu.

    Art. 154[1]. Do okresu zatrudnienia, od którego zależy prawo do urlopu i
    wymiar urlopu, wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia, bez względu na
    przerwy w zatrudnieniu oraz sposób ustania stosunku pracy.

    Art. 155.
    § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z tytułu
    ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas trwania
    nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy,
    od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w
    którym była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika.

    http://wideofilm.internetdsl.pl/prawo/kp/7.htm

    pzdr
    krzysztof+gogle

  • 3. Data: 2003-07-04 08:21:56
    Od: Kamil Burzynski <n...@n...com>

    On Fri, 04 Jul 2003 10:13:55 +0200, Rafał wrote:
    > Ile mam urlopu, jeśli mam skończone technikum i po tym studium policealne,
    > roczne? (Obecnie studiuję, zaczynam 3 roczek).
    > Staż pracy: rok. Razem więc chyba 7 lat?
    > Jedni mówią: 18 dni. Inni: 20 dni.

    Nie jestem pewien na 100%, lecz wg mnie sprawa wyglada nastepujaco:
    1) Rok pracy sie nie liczy jesli w tym samym czasie studiujesz
    2) Po technikum masz 18 dni, przy czym 9 dni w pierwszym roku
    pracy i 9 w drugim, pozniej masz 20 dni na rok.

    mam nadzieje ze nic nie pomieszalem ;)

    --
    Best regards from
    Kamil Burzynski

  • 4. Data: 2003-07-04 12:12:53
    Od: ".:: Bary ::." <s...@p...onet.pl>

    Art. 154[1]. Do okresu zatrudnienia, od którego zależy prawo do urlopu i
    wymiar urlopu, wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia, bez względu na
    przerwy w zatrudnieniu oraz sposób ustania stosunku pracy.

    Tu sie chyba cos ostatnio zmienilo...

  • 5. Data: 2003-07-04 12:50:35
    Od: Rafał <t...@n...pl>

    Kamil Burzynski wrote:

> [...]
    > 2) Po technikum masz 18 dni, przy czym 9 dni w pierwszym roku
    > pracy i 9 w drugim, pozniej masz 20 dni na rok.

    9 dni po średniej, przysługuje w I roku pracy po 6 miesiącach
    przepracowanych. A potem bierzesz już jak i ile chcesz (chyba).

    > mam nadzieje ze nic nie pomieszalem ;)

    Trochę - wiem z autodoświadczenia :)

    Pozdrawiam
    Rafał
    --

    Życie jest jak papier toaletowy...

  • 6. Data: 2003-07-04 12:51:28
    Od: Rafał <t...@n...pl>

    Rafał wrote:

    Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

    Wreszcie wiem, na czym stoję :)

    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim, którzy pomogli.
    Rafał :)
    --

    Życie jest jak papier toaletowy...