PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiaza a praca › Odp: Ciaza a praca
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Ciaza a praca
    Date: Tue, 1 Feb 2005 16:11:19 +0100

    Użytkownik wk <wko11(usun_to)@nospam.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ctvsrc$rn3$...@n...news.tpi.pl...

    > przepraszam ze sie wtrące:
    > a za co płaci (cóż takiego wtedy kupuje?)
    > jak pracownica jest na macierzyńskim?

    Płaci za tzw. frycowe. Innymi słowy kupuje niezwykle przydatne doświadczenie
    biznesowe. A wiedza - jak wiadomo - kosztuje. ;))

    A bardziej serio, to uważam, że obciążenie (również pozafinansowe)
    zatrudniającego jest w tym przypadku faktycznie zbyt duże. Znaczną część
    (całość?) świadczeń pieniężnych powinien pokrywać zakład bezpieczenień, w
    końcu po to on jest. Problematyczne wydaje mi się także zróżnicowanie
    stopnia całkowitych zobowiązań zakładów małych (do 20 osób) i dużych.
    Wyskość świadczeń winna być zależna od okresu składkowego i (ew.) od
    zgromadzonej kwoty. To dość skutecznie zabezpieczałoby przed sytuacją, kiedy
    pracownica zatrudnia się tylko po to, aby za kilka miesięcy skorzystać ze
    świadczeń macierzyńskich. Po prostu: nie ma składek - nie ma świadczeń, mała
    kwota - niskie świadczenia.

    Jotte