PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce › Odp: Cala prawda o Polsce
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Cala prawda o Polsce
    Date: Wed, 27 Aug 2003 14:59:32 +0200

    Użytkownik web <w...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:M...@n...tpi.pl...
    > In article <bhon1i$rmc$2@atlantis.news.tpi.pl>, k...@p...onet.pl
    > says...

    > ROTFL! Jasne. Nie ma jak to socjalizm, ktory wszystkich motywuje do
    > rozwoju i ciezkiej pracy. Alez to ludzie bzdury plota...

    O co chodzi w kapitalizmie?
    Dla mnie socjalizm jest systemem, w ktorym srodki produkcji nie naleza do
    indywidualnych osob. I to koniec definicji.
    Reszte spraw mozna uregulowac, niestety dotychczas w minionych latach
    nic nie zrobiona a mozna nawet powiedziec, ze robiono to na latwizne.
    Przeciez konkurowanie na rynku pracy nie kloci sie z brakiem
    indywidualnej wlasnosci srodkow produkcji.

    Wiec o co chodzi w socjalizmie?

    > A co do kapitalizmu, to raczej go w Polsce nie mamy. Owszem, niektorzy
    > powiedza, ze jest, ale od razu trzeba dodac, ze nie ma go w:

    Zalezy jak definiujesz kapitalizm?

    > - gornictwie
    > - hutnictwie
    > - na kolei
    > - na rynku ubezpieczen
    > - na rynku uslug medycznych
    > i tak jeszcze mozna wymieniac i wymieniac...

    W kapitalizmie wygrywa interes pewnych grup,
    wlasnie takie wymieniles.

    > Kapitalizm w Polsce probowal wprowadzic Leszek Balcerowicz. Niestety
    > proces reform zostal zatrzymany i na razie mamy takie przejsciowe
    > byleco, ktore powoduje dalsze obciazenia dla gospodarki. Srac sie chce,
    > gdy sie to wszystko oglada. I srac sie chce, gdy widzi sie w telewizji
    > politykow, ktorzy czaruja zludzeniami, zamiast powiedziec, ze jest
    > chujowo i trzeba skonczyc z mamieniem pielegniarek podwyzkami, kolejarzy
    > poparciem przewozenia powietrza w pociagach, czy tez gornikow propozycja
    > dalszego wyrzucania kasy w gowno, czyli w polski wegiel.

    Wkurzasz sie, ze jakies branze sa nierentowne i sie do nich doklada ?
    Pomysl likwidujemy gornictwo i hutnictwo, czy wsrod pozostalych
    branz, wszystkie beda rentowne?
    Oczywiscie nie, znowu jakies beda, ktore beda mialy ujemna rentownosc.
    Wiec i ta branze zlikwidujmy.
    Na koniec zostanie np 2 branze.
    Obie nie moga byc rentowne, bo chyba wiesz, ze wydatki sa rowne wplywom
    i nie ma globalnej dodatniej rentownosci.
    Wiec jedna z tych 2 branz okaze sie, ze jest nierentowna i juz tez zamykamy.
    Zostala JEDNA branza.

    Co teraz powiesz ?

    To jest czysty rynkowy mechanizm, ktory likwiduje to co nierentowne,
    czyli zawsze polowe gospodarki, pozniej polowe z polowy i dalej polowe
    z cwiartki.

    Klus