PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce › Odp: Cala prawda o Polsce
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Cala prawda o Polsce
    Date: Mon, 25 Aug 2003 10:11:51 +0200

    Użytkownik Michał Gancarski <w...@e...org.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhqu3l$fav$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > asortyment wogóle nie jest potrzebny). I jak świat długi i szeroki, to
    nadal
    > te gospodarki, które się liberalizują, zostawiają pod względem tempa
    rozwoju
    > całą resztę w tyle. Ale dla Klusa oczywiste jest bankructwo. To taki
    szaman.
    > Niech może opowie o swojej gospodarce "zorganizowanego barteru", jak to
    > nazywa. Ma swoją utopię, na tyle ograniczoną i ociężałą, że nie jest nawet
    > stanie reagować na naturalną niepewność, wpisaną w świat.

    Piekny wywod, ale zauwaz, ze te panstwa liberalizujace sie, majace nizsze
    koszty,
    ich gospodarki wypieraja inne, one sie rozwijaja, a inne podupadaja.
    W takim systemie nie mozna rozwijac wszystkich gospodarek.

    Michal przekonasz sie, ze mam racje, ale do bankructwa potrzeba:
    1. radykalnego zmniejszenia deficytu budzetu, co przeklada sie na prawie
    calkowite
    zniesienie zaciagania dlugu,
    2. braku wzrostu zadluzenia osob i firm prywatnych, ustalenie takiego tempa
    wzrostu zadluzenia, ktore jest mniejsze od oprocentowania zadluzenia.
    3. zakazu drukowania pieniedzy, choc przy zaistnieniu 2 powyzszych pkt,
    bedzie ono powodowalo tylko wzrost cen.

    Oczekuje, ze przyczynisz sie do zrealizowania 1 pkt, 3pkt juz wystepuje w
    zapisach
    Konstytucji, a wyplacanie zysku przez NBP, jest zbyt malo znaczace.
    Na 2 pkt. obaj nie mamy wplywu, tu rynek sam sie pograzy.

    Klus