PracaGrupypl.praca.dyskusjeO rety, rety, rozmowa / przedstawiciel handlowy ;-) › O rety, rety, rozmowa / przedstawiciel handlowy ;-)
    From: "Historyk" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: O rety, rety, rozmowa / przedstawiciel handlowy ;-)
    Date: Tue, 6 Sep 2005 18:35:13 +0000 (UTC)

    Witam Wszystkich!

    Jako świezo upieczony "mgr" (historia) stawiam pierwsze kroki na rynku
    pracy. Troche nawysyłanych ofert. Parę rozmów - bez efektów. Kolejna, mila
    i ...panu prezesowi sie spodobałem (bez komentarzy ;-)

    Niespodziewanie, dla mnie samego, przechodze do kolejnego etapu.
    Zaproszony jestem na drugą rozmowę, która zarazem jest ostanim etapem
    procesu rekrutacji. 10ciu kandydatow bedzie walczyło o 2 miejsca pracy.

    Firma to duża drukarnia. Stanowisko przedstawiciel handlowy. Pensja
    podstawowa + 4% od zawartych kontraktów. Wiadomo, albo można zarobić duzo,
    albo mało i w konsekwencji wylecieć z pracy.

    Ale ja nie o tym.
    Problem mój jest taki. Dotychczas nigdy nic nikomu nie sprzedałem. Mam co
    prawda doświadczenie zawodowe, cos tam robiłem podczas studiów (musiałem
    jakos zarobic na piwo). Konkretnie byłem pilotem wycieczek, czyli całkiem
    inna bajka, ale praca z ludzmi, czesto w stresujących warunkach.

    Sam sie zdziwiłem jak mnie zaproszono na tą kolejną rozmowę.

    - Czym do siebie przekonać firmę, jak sie dobrze zaprezentować nie mając
    doświadczenia handlowego i niewiele wiedzy nt technik sprzedaży?
    - Czym pokonać kontrkandydatów mających handlowe doświadczenie?
    czy sama "ciekawa osobowość" (sic) i "świeże spojrzenie" na branżę i zawód
    sprzedawcy wystarczy?

    No i życzcie mi powodzenia :-)

    Pozdrawiam
    Darek