PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nietypowa oferta...

  • 11. Data: 2005-04-27 16:34:44
    Temat: Re: Nietypowa oferta...
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2005 18:30:34 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > pracodawcow majacych duze trudnosci ze znalezieniem pracownika do takiej
    > formy zatrudnienia, w ktorej wysokosc pensji jest objeta ryzykiem i
    > wiekszosc ludzi raczej wybierze pewne 800 zl niz niepewne 5 razy tyle.
    > Umiejacych akceptowac ryzyko jest niewielu, a wiekszosc z nich juz
    > zalozyla
    > wlasne firmy.

    Istnieją takie zajęcia poza zawodem szeroko rozumianego PH, w których tego
    typu oferty są składane? Mnie też by to interesowało. Nie musi byc aż 800.
    Możesz wymienić?

    --
    Niech żyją ci, co powinni, a resztę niech trafi szlag!
    <prywatnie pisz do mnie na serwer pocztowy gazeta.pl>

  • 12. Data: 2005-04-27 16:49:50
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Istnieją takie zajęcia poza zawodem szeroko rozumianego PH, w których tego
    > typu oferty są składane? Mnie też by to interesowało. Nie musi byc aż 800.
    > Możesz wymienić?

    Prosze bardzo:
    - pisanie wnioskow o dotacje unijne dla malych przedsiebiorstw za success
    fee, czyli nie bierzesz zadnej kasy za samo napisanie, dostajesz ja, jesli
    wniosek przejdzie i firma dostanie kase - wtedy z niej Ci placi; (duze
    przedsiebiorstwa wola zaplacic renomowanej firmie konsultingowej)
    - prawnicze i okoloprawnicze wydobywanie odszkodowan, naleznosci - tez na
    zasadzie success fee, np. odszkodowania powypadkowe (w tym znajdywanie
    kandydatow do walczenia w ich imieniu o odszkodowanie - "znajdujacy" nie
    muszacy byc prawnikiem tez dostaje dzialke z success fee)
    - pisanie ofert do przetargow, jw. - nie tylko w budownictwie, np. w
    agencjach reklamowych
    - napisanie ksiazki i umowienie sie z wydawnictwem na procent od sprzedazy,
    nie na jednorazowe honorarium (tylko wydawnictwo musi ksiazke przyjac...)
    - robienie za "agenta" dla jakiegos talentu, ktory sam albo nie ma
    przebicia, albo nie ma czasu zajmowac sie czyms innym poza podstawowym
    zakresem dzialalnosci - szukanie mu zlecen, negocjowanie stawek, dogladanie,
    zeby umowa go nie pokrzywdzila

    itd.
    generalnie wszystkie dziedziny, gdzie kasa przychodzi dopiero z konkretnego
    wyniku, a osiagniecie tego wyniku ze wzgledu na warunki duzej konkurencji
    lub niepewnosci jest na tyle niepewne, ze zleceniodawca i zleceniobiorca
    dziela miedzy siebie ryzyko.

    I.

  • 13. Data: 2005-04-28 09:38:49
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Marek [27 Apr 2005 17:25:44 +0200]:

    > A można wiedzieć skąd jesteś? Bo szukam osoby do pracy w biurze.

    Nie no, z calym szacunkiem, ale az tak zeby siedziec
    w biurze to ja sie nie nudze ;) I jeszcze dlugo nie
    bede zapewne ;) A odpowiadajac -- Zielona Gora. Albo
    Szczecin. Albo cokolwiek co akurat nalezy, z jednym
    wyjatkiem: kategorycznie nie Warszawa na dluzej niz
    powiedzmy tydzien :> Tego nie strawie.

    Kira

  • 14. Data: 2005-04-28 09:39:23
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Maciej Sobczyk [Wed, 27 Apr 2005 17:39:06 +0200]:

    > Jak znam Kirę z jej wypowiedzi, to raczej nie licz, żeby
    > chciała pracować w tym charakterze ... :)

    No patrzcie jak kolega mnie zna... ;)

    Kira (antybiurowosiedzeniowa)

  • 15. Data: 2005-04-28 09:51:58
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > Re to: Maciej Sobczyk [Wed, 27 Apr 2005 17:39:06 +0200]:

    > No patrzcie jak kolega mnie zna... ;)
    Sam jestem zdziwiony :)

  • 16. Data: 2005-04-28 10:59:20
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > lub niepewnosci jest na tyle niepewne, ze zleceniodawca i zleceniobiorca

    Tym sposobem można przez cały rok pisać np wnioski o dotację i przez cały rok
    nic nie zarobić i co ważne wcale nie musi być to spowodowane złą pracą. Bo jak
    wiadomo co do wniosków o dotację, to czy firma dostanie kasę zależy głównie od
    jej potencjału, danych itp, najlepiej napisany wniosek nie zmieni faktów, a
    punkty na ogół są udzielane za pewne obiektywne wielkości zależne od
    wnioskodawcy a nie piszącego.
    Dlatego poświęcony własny czas też powinien być doceniany, choćby w minimalnym
    stopniu. Co znaczy minimalnym - to już kwestia umowna. Pewnie idealnie byłoby,
    aby istniało powiązanie pomiędzy wyniakmi i zarobkami, tylko idąc dalej tą
    drogą, to np pracownicy firmy, która generuje straty przez pół roku (np.
    sezonowość) nic nie powinni zarabiać, bo nie ma wyników.
    Wracając do meritum, to akurat rozumiem sytuację początkowego okresu
    rozkręcenia działalności i też popieram płatność od wyników, z tym
    zastrzeżeniem, że w dobrym tonie byłoby choćby pokrycie np. kosztów podróży do
    potencjalnych klietów.
    I wszystko jest kwestią umowy jedemu odpowiada więcej , z ryzykiem i później,
    innemu regularnie a mniej.

  • 17. Data: 2005-04-28 11:20:35
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Mir [28 Apr 2005 12:59:20 +0200]:

> [...]
    > to czy firma dostanie kasę zależy głównie od jej potencjału,
    > danych itp, najlepiej napisany wniosek nie zmieni faktów

    No to bierzesz sie za pisanie wnioskow tam, gdzie widzisz
    jak najwieksza szanse na ich przyznanie. Ktos Ci kaze pisac
    wszystkim jak leci? ;) W to tez sie bawilam, i powiem Ci,
    ze akurat calkiem porzadnie mozna zarobic. Zwlaszcza, jak
    masz firme i podpisujesz umowe, ze np. po przyznaniu dotacji
    na sprzet XYZ ten sprzet zostanie zakupiony u Ciebie.

    Kira

  • 18. Data: 2005-04-28 12:22:32
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Mir" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jej potencjału, danych itp, najlepiej napisany wniosek nie zmieni faktów,
    > punkty na ogół są udzielane za pewne obiektywne wielkości zależne od

    Kira juz Ci odpisala na wiekszosc, ja tylko dodam, ze tylko w beznadziejnych
    czy wybitnie nie preferowanych przez Unie ze wzgledu na np. branze firmach
    nie da sie _wymyslic_ projektu, na ktory bylaby realna szansa zdobyc
    dofinansowanie. Mniej zalezy to od tego, czym firma jest na wstepie, a
    bardziej od tego, co wymyslila i w jaki sposob ja to przemieni.
    A sposob napisania tego samego ma duzy wplyw. Dam Ci przyklad, taka
    formulka: "Projekt ma charakter ponadlokalny, bowiem pomoze rozwiazywac
    podobne problemy w innych regionach". To bardzo pojemna formulka - bo jesli
    ktos gdzies ma podobny problem, a Ty go rozwiazesz, to stajac sie
    sprawdzonym przykladem rozwiazania tego problemu w taki sposob - pomagasz
    innym, takze mieszkajacym w innych rejonach, bo zmiejszasz ich postrzegane
    ryzyko przy zdecydowaniu sie na to rozwiazanie, sprawiasz, ze juz wiedza co
    robic itd. Mile, prawda?
    I teraz: to trzeba napisac. Jesli to napiszesz, dostaniesz punkty za
    ponadlokalnosc, jesli nie napiszesz, urzednik nie wyprowadzi samodzielnie
    powyzszego wywodu, bo to nie jest jego zadaniem. Ale zaakceptuje, jak Ty
    napiszesz formulke i da punkty za ponadlokalnosc. Albo: kupujesz maszyne,
    inwestycja, innowacja - ale tez zzera mniej pradu niz poprzednia, a wiec:
    projekt ma pozytywny wplyw na srodowisko! A Unia uwielbia projekty, ktore
    maja pozytywny wplyw na srodowisko.
    Reasumujac - duza czesc sztuki to wiedziec, co lubi Unia i podciagac rozne
    elementy projektu pod to lub wrecz ksztaltowac pod to, a potem pisac po
    dziesiec razy, ze projekt to ma, chocby sie to wydawalo oczywistoscia. A to
    nie jest jedyny przyklad, w ktorym od sposobu pisania cos zalezy.
    Ale wyklad walnelam. :D

    > Dlatego poświęcony własny czas też powinien być doceniany, choćby w
    minimalnym
    > stopniu. Co znaczy minimalnym - to już kwestia umowna. Pewnie idealnie
    byłoby,

    To dziala zwykle dosc prosto. Jesli jestes dobry w czyms, za co bierzesz
    tylko success fee, to popyt zaczyna byc duzy - nie ma atrakcyjniejszej
    oferty niz "nic nie placisz, a ja dla Ciebie dokonuje staran, jak sie uda,
    dzielimy sie". Jak sie ustawia kolejka, to mozesz sobie dowolnie ja
    selekcjonowac - np. pierwszenstwo przyznajac tym, ktorzy doceniaja Twoj
    poswiecony czas w sposob, ktory Ci najbardziej odpowiada.

    > aby istniało powiązanie pomiędzy wyniakmi i zarobkami, tylko idąc dalej tą
    > drogą, to np pracownicy firmy, która generuje straty przez pół roku (np.
    > sezonowość) nic nie powinni zarabiać, bo nie ma wyników.

    Jesli firma jest tak silnie sezonowa, to placenie wynikowe spowodowaloby, ze
    mieliby za to znacznie wieksze pensje w miesiacach generujacych zyski i
    przezyliby spokojnie, o ile by umieli odkladac. Ale sa pracownicy nie majacy
    nic wspolnego z wynikiem albo majacy z nim cos wspolnego w bardzo malym
    stopniu i wykonujacy polecenia przelozonych bez duzego pola do wlasnego
    popisu poza starannym polozeniem cegly np. Tacy pracownicy nie powinni
    dostawac pensji zaleznej od wynikow, tylko stala lub od wykonanej
    (poprawnie) ilosci pracy. Udzial zaleznosci od wynikow powinien sie
    zwiekszac w miare, jak sie idzie w gore hierarchii zarzadzania i wplywu na
    dzialalnosc firmy.

> [...]
    > rozkręcenia działalności i też popieram płatność od wyników, z tym
    > zastrzeżeniem, że w dobrym tonie byłoby choćby pokrycie np. kosztów

    Widziales handlowca, ktory od klienta domaga sie zwrotu kosztow podrozy do
    niego (niezaleznie od transakcji) - a nie od swojej macierzystej firmy? Juz
    lepiej namowic klientow, zeby przyjechali do Ciebie.

    I.

  • 19. Data: 2005-04-28 14:48:43
    Od: Krzysztof Szm <k...@e...strefa.pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > przyszłość sztuką jest tylko sprzedać wykonane za jej pomocą produkty.
    > Moje pytanie brzmi czy wogóle znajde chętne osoby do takiej formy współpracy,
    > czyli początkowej pracy za darmo z perspektywą późniejszych dobrych zarobków.
    > Czy bardziej się opłaca komuś siedzieć w domu przez kilka miesięcy i szukać
    > pracy niż zaryzykować? Nie szukam osób z wielkim doświadczeniem, mogą być nawet
    > bez. Bardziej sie dla mnie liczą cechy takie jak pracowitość, uczciwość,
    > ambicja, pomysłowość. Nie ukrywam że mile widziani by byli nawet studenci V

    Tak czytam te wszystkie wypowiedzi i stwierdzam, że jeśli ma sie ciekawy
    pomysł na rozwinięcie własnego interesu to najlepiej zrobić wszystko,
    żeby dopiąć całość we własnym zakresie. W 1993 r zakładałem swoją firme
    i tez prosiłem o pomoc wielu pseudoprzyjaciół którzy zamiast pomagac
    liczyli moje potencjalne zyski. Stwierdziłem więc, że najlepiej dojść do
    wszystkiego samemu bo wtedy nie ma się żadnych zobowiązań, długów
    wdzięczności i tym podobnych późniejszych problemów natury formalnej.
    Może taka forma przedłuża całą procedurę ale na starcie nabywasz
    doświadczenia we wszystkim tym co w przyszłości może Ci sprawiać
    problemy, załatwiasz sam ale i zyski masz tylko i wyłącznie dla siebie a
    wszyscy inni chętni do pomocy niech sie bujają bo jak trzeba pomóć to
    nie ma nikogo a do podziału zysku są wszyscy. Sorry za tak pesymistyczne
    podejście do sprawy ale ja to juz przećwiczyłem na własnym organiźmie.
    Jak masz ochote to sie odezwij na GG 2233128 mogę pomóc jeśli tylko
    będę kompetentny.
    Życzę powodzenia 3maj się
    polonus
    albo wpadnij na http://www.forumpolonijne.go.pl

  • 20. Data: 2005-04-28 15:51:30
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Krzysztof Szm [Thu, 28 Apr 2005 16:48:43 +0200]:

    > Może taka forma przedłuża całą procedurę ale na starcie
    > nabywasz doświadczenia we wszystkim tym co w przyszłości
    > może Ci sprawiać problemy

    ..z wyjatkiem jednej rzeczy, co do ktorej piekielnie ciezko
    zmienia sie potem przyzwyczajenia:

    DELEGOWANIA PRACY

    A to jest akurat cos, czego albo sie nauczysz od reki na
    samym poczatku, albo za pare miesiecy bedziesz musial sie
    dlugo zastanawiac nad odpowiedzia na pytanie "kiedy miales
    ostatnio wolne?".

    Wlasciciel firmy _nie_jest_ od tego, zeby odwalac robote
    pracownikow. Ma na glowie znacznie wazniejsze zajecia, i
    rozdrabnianie sie daje tylko jeden efekt: firma pracuje
    znacznie gorzej niz powinna.

    Jak sobie od reki nie poustawiasz tak, zeby do Ciebie tylko
    te najistotniejsze rzeczy splywaly do zrobienia, to potem
    przestawianie tego zajmuje mase czasu (pracownicy nie sa do
    tego przyzwyczajeni i lataja za Toba z kazda pierdulka),
    mase pieniedzy (leca Ci wazne rzeczy bo akurat pan Zdzisio
    mial problem i _musial_ do Ciebie) i nerwow (latasz caly
    czas zastanawiajac sie "czy on zrobi to rownie dobrze jak
    ja??? A jak nie??? Cholera, powinienem tam byc!").

    Nic dobrego z tego nie wynika.

    Kira