PracaGrupypl.praca.dyskusje › RENTA A STAŻ !!PILNE !!

  • 1. Data: 2005-04-27 14:26:37
    Temat: RENTA A STAŻ !!PILNE !!
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    Witam serdecznie szanownych grupowiczów !!

    Chciałam się dowiedzieć czy jako rencistka - dostaję rentę po ojcu i jestem
    osobą uczącą się (od października mam zamiar iść na studia dzienne) mam
    prawo do stażu z racji tego że jestem absolwentką szkoły pogimnazjalnej ?I
    jak to wpływa na moją rentę ?

    Pozdrawiam serdecznie, Iza

  • 2. Data: 2005-04-27 17:47:50
    Temat: Re: RENTA A STAŻ !!PILNE !!
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 27 Apr 2005 16:26:37 +0200, na pl.praca.dyskusje, Iza napisał(a):

> [...]
    > prawo do stażu z racji tego że jestem absolwentką szkoły pogimnazjalnej ?I

    Jest to zalezne od wysokosci renty, bodajrze do czterystu ilustam zlotych
    mozesz staz dostac. Powyzej tej nieznanej mi dokladnie kwoty nie dostaniesz
    statusu bezrobotnej a tym samym i stazu :|

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 3. Data: 2005-04-27 17:56:58
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mozesz staz dostac. Powyzej tej nieznanej mi dokladnie kwoty nie
    dostaniesz
    > statusu bezrobotnej a tym samym i stazu :|

    Ale ogólnie mając rentę mam możliwość dostania stażu czyli dostając rentę
    być bezrobotnym ?? - dodam tylko że mam ta najniższą rentę.
    Bo to mnie tylko zastanawia, ogólnie wiem, że jak mam rentę to mogę pracować
    na umowa zlecenie, umowa o dzieło, etat itp jeżeli moje zarobki nie
    przekraczałyby 70% średniej krajowej.
    Ale własnie nie wiem jak to sie ma do stażu :/

  • 4. Data: 2005-04-28 06:09:58
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Wed, 27 Apr 2005 19:56:58 +0200, Iza napisał(a):

    > Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale własnie nie wiem jak to sie ma do stażu :/

    Żeby starać się o staż musisz być osobą bezrobotną. Żeby móc się
    zarejestrować w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna nie możesz osiągać z
    innego tytułu niż praca kwoty większej od połowy najniższego wynagrodzenia.
    Jeśli rentę masz samodzielnie - to raczej osiągasz tę wysokość, czyli nie
    możesz być osobą bezrobotną.

    3m się.
    Ps. A do stażu bycie absolwentem nie ma znaczenia (za wyjątkiem osób
    kończących studia a mających 25 - 27 lat).

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2005-04-28 06:15:45
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 27 Apr 2005 19:56:58 +0200, na pl.praca.dyskusje, Iza napisał(a):

> [...]

    > Ale ogólnie mając rentę mam możliwość dostania stażu czyli dostając rentę
    > być bezrobotnym ?? - dodam tylko że mam ta najniższą rentę.

    Nie wiem ile wynosi aktualnie najnizsza renta, ale zakladam ze skoro
    informowali mnie do jakiej sumy moge ja miec, to i takie sumy musza byc
    realne (bo i po co by mi o tym mowili? :) ).

    > Bo to mnie tylko zastanawia, ogólnie wiem, że jak mam rentę to mogę pracować
    > na umowa zlecenie, umowa o dzieło, etat itp jeżeli moje zarobki nie
    > przekraczałyby 70% średniej krajowej.

    Tak, bo w druga strone dziala to nieco inaczej. Aczkolwiek zeby dostac
    status bezrobotnej potrzebny zeby znow dostac staz, to musisz miec rente na
    tyle niska, zeby mogli Cie uznac za bezrobotna (pomimo iz masz dochody, a
    ze to renta - nikogo nie interesuje).

    > Ale własnie nie wiem jak to sie ma do stażu :/

    Zrob tak: idz do urzedu pracy, odsiedz te dwie godzinki czy ile tam wyjdzie
    i sprobuj dostac sie do pokoju gdzie rejestruja bezrobotnych. Powiedz tam
    jak wyglada sprawa - ze masz rente i ze chcesz staz i potrzebujesz byc
    bezrobotna do tego stazu. Powiedz tez ile dostajesz renty (zapewne brutto
    beda chcieli) i sprawa sie wyjasni - albo przekroczysz, albo nie
    przekroczysz danej sumy.
    Jak beda cos mowic o statusie "poszukujacego pracy" to w ogole olej to, bo
    nie daje Ci to zadnych praw i do niczego nie jest potrzebne.

    A, mozesz jeszcze w ZUSie poprosic zeby obnizyli Ci rente czasowo do danej
    kwoty ktora uprawni Cie do bycia bezrobotna. Nie testowalem tego w praktyce
    (bylem w podobnej sytuacji jak Ty), ale jesli *bardzo* zalezy Ci na tym
    stazu, mozesz wykonac taki manewr. Sprawdz tylko najpierw czy Ci sie to
    oplaca.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl