PracaGrupypl.praca.dyskusje › Świadectwo pracy - czy roszczenie podlega przedawnieniu ??

  • 1. Data: 2005-04-27 13:17:04
    Temat: Świadectwo pracy - czy roszczenie podlega przedawnieniu ??
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Proszę o info, jeśli ktoś na 100 % wie.

    Mam problem z taką firmą, która mnie od 4 (!) lat zwodzi, tzn. zgadza się je
    wydać, nie ma z ich strony odmowy, ale ... tego nie robi. Ja czekam, czekam,
    potem w końcu zapominam - i wracam do tematu jak mi się przypomni za 4
    miesiące. Do tej pory było to 'tylko' wkurzające, ale nie byłem jakoś
    specjalnie zdeterminowany i dałem się tak wrobić.

    Teraz jednak chcę tą sprawę zamknąć - wóz, albo przewóz. Firma istnieje,
    poszedłbym z tym do sądu pracy, ale w PIP powiedzieli mi, że roszczenia
    pracownicze przedawniają się po 3 latach. Czy to prawda ? Bo z innych źródeł
    słyszałem, że sprawa wydania świadectwa się nie przedawnia. Jak to jest ?

    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-27 16:49:30
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2005 13:17:04 +0000 (UTC), "Marcin"
    <m...@g...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >słyszałem, że sprawa wydania świadectwa się nie przedawnia. Jak to jest ?

    Firma jest zobowiązana do wydania świadectwa. Jeśli chciałbyś zgłosić jakieś
    roszczenie "o naprawienie szkody wyrządzonej przez pracodawcę wskutek niewydania
    w terminie lub wydania niewłaściwego świadectwa pracy", no to jest już za późno.
    Ale nie dotyczy to samego świadectwa, bo nie jest to żadnym odszkodowaniem czy
    czymś w tym rodzaju.

    P.S.
    Na 100% to nawet prawnicy nie wiedzą. ;)