PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nie ma pracy... jak to jest naprawdę z moim szukaniem? zaproszenie do dyskusji

  • 11. Data: 2003-01-08 22:55:44
    Temat: Re: Nie ma pracy... jak to jest naprawdę z moim szukaniem? zaproszenie do dyskusji
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > P.S. Wczesniej byla rozmowa o odpowiedziach pracodawcow na CV i LM. Powiem
    > wlasnego doswiadczenia. Kazdy LM pisze specjalnie pod katem danej firmy i
    > odpowiedniego stanowiska. Statystyki jezeli chodzi o odpowiedzi sa
    naprawde
    > dolujace. Mniej wiecej na 20 wyslanych lub zanoszonych osobiscie tylko 1
    > odpowiedz. Dziekuje Bardzo za takie zlewanie. Nic dziwnego ze dzieki
    takiemu
    > podejsciu pracodawcow, wiele osob czuje sie jakby nie istnialo...

    Sorki, ale jak firmy zaczną odpowiadać na każdą ofertę pracy, to nie będą
    miały czasu pracować.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2003-01-08 22:59:37
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > Tutaj sie zgodze. W naszym kraju jeszcze nie ma wyrobionej swoistej
    etykiety
    > dotyczacej zglaszania i otrzymywania ofert pracy. A nie stanowi wiekszego
    > problemu dla przecietnego informatyka, zeby umiescil na serwerze pocztowym
    > automatyczna odpowiedz w stylu "Serdecznie dziekujemy za nadeslane
    > zgloszenie. Odezwiemy sie do pani/pana gdy tylko znajdzie sie stanowisko
    > odpowiadajace Pani/Pana profilowi"

    Wymyśl jeszcze jak odróżnić maile z ofertą pracy od pozostałych :-(

    > Ale z jednym sie nie zgodze: nie kazdy pisze list pod konkretna firme,
    > czesto sa to masowki, korespondencja seryjna. Jednak dla tych, ktorzy
    zadaja
    > sobie trud aby napisac do kazdej firmy indywidualnie, obecne zachowanie
    > pracodawcow jest szczegolnie frustrujace...

    A czy Ty odpowiadasz na każdą ofertę (reklamę) jaką znajdziesz w swojej
    skrzynce pocztowej?
    Wiem, że to nie całkiem to samo, ale jest jednak duże podobieństwo.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2003-01-10 02:32:17
    Od: flyer <f...@g...pl>

    a...@o...pl wrote:

> [...]
    > odnalezieniu dobrej/jakiejkolwiek pracy?
    > - ile w tym bezradności (poczucia niesprawiedliwości) a ile lenistwa?
    > - ile poczucia, że wszystko zależy od nas a ile, mylnego często,
    przekonania,
    > że i tak moim życiem kierują inni, inflacja i wysoki wskaźnik
    bezrobocia?
    > - czy jesteście wspierani, czy może wręcz przeciwnie &#8211;
    spotykacie się z presją
    > ze strony żony/męża, rodziców, rówieśników i podejrzeniami o byciu
    > przegranym?
    > - wreszcie &#8211; ile (według własnej oceny) dajecie z siebie tak

    Szukam pracy od dosyc niedawna (wzorcowy-matke CV i LM wymeczylem pewnej
    wietrznej nocy pod koniec pazdziernika). Ogolem wyslalem okolo 100
    ofert. Zaczynalem szukac przyjmujac zalozenie:

    - wysylam glownie poczta, nawet gdy firma jest wzglednie niedaleko - nie
    marnuje czasu na walki ze straznikami i szukaniem odpowiednich
    pomieszczen, mam pewnosc, ze list dojdzie do odpowiedniego adresata a
    nie utknie na recepcji;

    - CV i LM stworzone na poczatku sa podstawa do modyfikacji (czesciowych)
    pod katem poszczegolnych pracodawcow (naglowki, wycinanie lub dodawanie
    umiejetnosci itp.);

    - jako ze jestem w stanie wzglednie szybko przystosowac sie do nowego
    srodowiska technicznego (niestety nie do spolecznego), nie wypisywalem
    stanowiska na ktorym mi zalezy, bo jestem otwarty na mozliwosc zaczecia
    drogi zawodowej od nowa, w zupelnie innym dziale --> najwazniejszy jest
    fakt otrzymania pracy. Zbyt duzo zmiennych bowiem decyduje o jakosci
    stanowiska pracy;

    - zakupilem elegancka (ale nie przeelegancona) papeterie i staralem sie
    nadac moim dokumentom pozor (wyglad? ;) ) profesjonalnej elegancji (nie
    jarmarczny);

    - wysylalem papiery do duzych spolek, jak rowniez do spolek
    posiadajacych (teoretycznie) oprogramowanie, na ktorym sie znam;

    Efekt --> 0 odpowiedzi do dnia dzisiejszego (oprocz eleganckiego listu z
    PeKaO SA, ze niestety szukaja osob o "zawezonych i ugruntowanych" (cos w
    tym stylu) kompetencjach. W efekcie zaprzestalem uzywac tej strategii.

    Rownoczesnie skladalem papiery do sluzby cywilnej. Tutaj takze staram
    sie nadac dokumentom odpowiednia oprawe (nie jarmarczna tzn. nie 100
    kolorow, rozne czcionki itp.). Nawet kiedys przez przypadek (pomylilem
    oferty i musialem zamienic z sekretarka kilka slow wyjasnienia) moja
    oferta zostala oceniona pod wzgledem prezentacji przez w/w jako
    najlepsza jaka miala okazje zobaczyc w konkursie na dane stanowisko.

    Efekt --> 0, ale sie nie poddaje. Zbyt lasy to kasek dla mnie ;).

    W koncu pozostalem przy sluzbie cywilnej i odpowiedziach na ogloszenia w
    prasie i portalach. I trzeba fartu (podkreslam), ze odpowiedzialem na
    oferte w okresie miedzyswiatecznym (cos malo bezrobotnych bylo wtedy ;)
    ) i trzeba bylo drugiego fartu (powaznie --> nie bylem przewidywany do
    zatrudnienia), zebym dostal jakas prace.

    Wniosek subiektywny --> niezaleznie jak sie staralem i tak dostalem
    obiektywnie jedna z gorszych robot przypadkiem.

    Flyer

  • 14. Data: 2003-01-10 03:48:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 10 Jan 2003 03:32:17 +0100, flyer <f...@g...pl>
    zakodował:

> [...]
    >marnuje czasu na walki ze straznikami i szukaniem odpowiednich
    >pomieszczen, mam pewnosc, ze list dojdzie do odpowiedniego adresata a

    A co z e-mailem? Taniej, szybciej, pewniej.

> [...]
    >drogi zawodowej od nowa, w zupelnie innym dziale --> najwazniejszy jest
    >fakt otrzymania pracy. Zbyt duzo zmiennych bowiem decyduje o jakosci

    Może to jest Twój problem. Żeby być w czymkolwiek (nawet w kopaniu
    rowów) trzeba to lubić. Dla pracodawcy najlepszym pracownikiem będzie
    taki, który pracuje, bo lubi to co robi, a przy okazji żyje z tego.
    Musisz pracodawcę przekonać, że "to jest to, co misie lubią
    najbardziej" i że jest wam z tym po drodze - w przypadku współpracy
    obydwie strony zyskują. Jeżeli nie wiesz co chciałbyś, co lubisz, do
    czego dążysz to w oczach pracodawcy zazwyczaj jesteś przegrany. Trzeba
    mieć cel (a przynajmniej przekonać o tym potencjalnego pracodawcę) i
    musi on współgrać z jego celami.

    >- zakupilem elegancka (ale nie przeelegancona) papeterie i staralem sie
    >nadac moim dokumentom pozor (wyglad? ;) ) profesjonalnej elegancji (nie
    >jarmarczny);

    IMVHO przesada - zwykły biały papier, zwykła biała koperta. Chociaż
    może zależeć od branży.

    >- wysylalem papiery do duzych spolek, jak rowniez do spolek
    >posiadajacych (teoretycznie) oprogramowanie, na ktorym sie znam;

    Dobrze, że nie całkiem na oślep. Ale dużo większe szanse masz
    odpowiadając na konkretne ogłoszenia, a nie "Dajcie mi jakąkolwiek
    pracę, jesteście wspaniali, kocham was" ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 15. Data: 2003-01-10 19:24:33
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 08 sty 2003, "TS" <f...@o...pl> zapodal(a):

    > Wymyśl jeszcze jak odróżnić maile z ofertą pracy od pozostałych :-(

    Aplikacje prosze kierowac na adres - tu adres konta stworzonego wlasnie w
    tym celu.

    Banal.

    > A czy Ty odpowiadasz na każdą ofertę (reklamę) jaką znajdziesz w
    > swojej skrzynce pocztowej?
    > Wiem, że to nie całkiem to samo, ale jest jednak duże podobieństwo.

    Zaraz ja nie prosze o przysylanie spamu - jak zamieszczaja ogloszenie to
    jest to _zupelnie_ co innego.

    Pozdr. Shrek.

  • 16. Data: 2003-01-10 22:39:59
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kaizen wrote:

    > A co z e-mailem? Taniej, szybciej, pewniej.

    Pewniej jak sie zna dokladny adres osoby odpowiedzialnej, a nie e-mail
    firmy albo calego dzialu. Zreszta wg mojego mniemania, nie podbudowanego
    wiedza rzeczowa, list papierowy zmusza do jego przeczytania/zajecia sie
    nim z racji swojej realnosci. Podejrzewam, ze e-mailowi nawet czytanemu
    poswieca sie mniej uwagi. Ale teraz juz wysylam tak jak chce oferent.

    > Może to jest Twój problem.

    Ja lubie robote, w ktorej jestem w stanie (z uwzglednieniem okolicznosci
    lezacych takze po stronie pracodawcy) wykonac cos do konca i zeby
    dzialalo. Niestety w wiekszosci firm jest to niemozliwe z racji burdelu
    w nich panujacym.

    > Żeby być w czymkolwiek (nawet w kopaniu
    > rowów) trzeba to lubić.

    No wlasnie - lubie widziec skonczone efekty swojej pracy - to mi daje
    power. W taki sposob jestem w stanie lubic i odsniezanie (pod warunkiem,
    ze pracodawca nie da mi za duzego terenu, bo wtedy musze robic po
    lebkach zeby sie wyrobic), prace biurowe, informatyczne itd. Innymi
    slowy -- lubie prace, ktore w efekcie nakrecaja mnie. Ale to samo
    odsniezanie u roznych pracodawcow moze wywolywac u mnie rozne efekty, z
    przyczyny podanej powyzej --> nie stanowisko jest najwazniejsze ale
    warunki pracy. Dosotosowanie sie do konkretnego stanowiska zalezy ode
    mnie, na warunki pracy mam o wiele mniejszy wplyw.

    > Dla pracodawcy najlepszym pracownikiem będzie
    > taki, który pracuje, bo lubi to co robi, a przy okazji żyje z tego.

    Bez przesady - mam pisac do biura, ze lubie pisac pisma przewodnie i
    zapelniac kosz od smieci? ;)

    > IMVHO przesada - zwykły biały papier, zwykła biała koperta. Chociaż
    > może zależeć od branży.

    Juz do tego doszedlem metoda eliminacji - nie sprawdzilo sie, wiec teraz
    korzystam wylacznie z bialego papieru i kopert A5 (poreczniejsze od A4 a
    przy tym papier nie jest zbyt zlozony).

    > Dobrze, że nie całkiem na oślep. Ale dużo większe szanse masz
    > odpowiadając na konkretne ogłoszenia, a nie "Dajcie mi jakąkolwiek
    > pracę, jesteście wspaniali, kocham was" ;)

    Tak tez teraz robie, z tym ze majac juz prace podwyzszylem swoje
    minimalne wymagania.

    Flyer

  • 17. Data: 2003-01-12 09:14:49
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kaizen wrote:

    > IMVHO przesada - zwykły biały papier, zwykła biała koperta. Chociaż
    > może zależeć od branży.

    Sprecyzuje - papier z 25% domieszka bawelny, kolor lekko bezowy, faktura
    nieregularna ale wyczuwalna (nie mdlo-gladki i nie szorstki), o ciezarze
    90 lub 100 (normalnie 80 g/m2) -- nie tektura ale "bardziej realny" papier.

    Brak odpowiedzi na te oferty moze byc skutkiem:

    a) zlej tresci;
    b) zlych zalozen co do odbioru samej formy;
    c) tego, ze w pewnej szerokiej statystycznie grupie odbiorcow forma nie
    odstajaca zbytnio od standardu nie jest w stanie zalatwic pierwszego
    pozytywnego wrazenia (oczywiscie w obecnej rzeczywistosci wysokiego
    bezrobocia a co za tym idzie duzej ilosci podan o prace);

    ad a) tresc byla zgodna z szablonami, choc modyfikowana --> caly czas
    troche ja poprawiam m.in. przestalem sie "opiekować programowo nad
    pracownikami" :).
    ad b) patrz --> c)
    ad c) odpowiednia forma jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczajacym
    do otrzymania pracy. Na marginesie roznych narzekan i rad jak nalezy
    pisac dokumenty --> zanim znow to ktos napisze, niech pomysli, ze
    wiekszosc z przyszlych pracownikow nie ma odpowiednich "narzedzi"
    (komputer, drukarka, net, skaner do zdjec) i z musu musi stosowac jeden
    wariant dokumentow.

    Ogolnie --> moich sposobow nie ma co nasladowac, bo jak narazie zadnego
    skutku nie przyniosly - tak jak napisalem w poprzednim poscie, dostalem
    prace dlatego, ze jej szukalem miedzy swietami i mialem farta.

    Co do wysylania "na oslep" aplikacji do pracodawcow --> jedynymi
    stanowiskami, o ktorych mozna powiedziec, ze na pewno w nich sa (bez
    znajomosci struktury organizacyjnej), sa stanowiska dyrektorskie i
    prezesowskie, a to za wysoko jak dla mnie ;).

    Flyer

  • 18. Data: 2003-01-12 11:31:33
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > Aplikacje prosze kierowac na adres - tu adres konta stworzonego wlasnie w
    > tym celu.

    Osobne konto to dodatkowy koszt. Dla małej firmy, nie ma to sensu.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2003-01-12 19:03:27
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 12 sty 2003, "TS" <f...@o...pl> zapodal(a):

    > Osobne konto to dodatkowy koszt. Dla małej firmy, nie ma to sensu.

    Dla malej firmy nie ma problemu, zeby odzielic listy ze zgloszeniami od
    reszty - przeciez i tak na ta reszte trzeba odpowiedziec, albo przynamniej
    przeczytac, wiec eliminacji dokonac jakos trzeba, prawda - nie jest mam
    nadzieje tak, ze jak znajdziemy pracownika to wszystkie maile z konta
    podanego w ogloszeniu ida do dev/null? Wiekszosc firm ma chyba wykupione
    pakiety po kilka kont. Zalozenie konta na miesiac to jaki to wydatek?
    Chyba nie tu problem. Zreszta zawsze mozna poprosic o umieszczanie w
    subject konkretnego tematu i z odfiltrowaniem nie bedzie problemu.
    Mozliwosci jest naprawde wiele.

    Problem nie jest chyba techniczny, a natury psychologicznej - nie
    odpisujemy, bo i po co.

    Pozdr. Shrek.

  • 20. Data: 2003-01-15 20:36:47
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    > Mozliwosci jest naprawde wiele.
    >
    > Problem nie jest chyba techniczny, a natury psychologicznej - nie

    No już dobra. Może trochę przesadziłem z tymi kosztami, ale napewno wymaga
    to wszystko trochę pracy (a czas to też pieniądz). Prośba o konkretny temat
    jest tak samo nieskuteczna, jak wypisanie wymogów, bo i tak przyjdzie masa
    ofert z innym tematem :-(
    Po znalezieniu pracownika teoretycznie trzeba usunąć inne maile, bo jest
    przecież ochrona danych (absurd, ale formalnie tak jest).

    I żeby nie było, że tylko pracodawdcy mają w d... ludzi, to powiem, że
    ostatnio szukaliśmy pracownika, ze złożonych ofert wybraliśmy 10 osób i
    umówiliśmy się na spotkanie. Przyszło 7 osób. Pozostałe 3 osoby nas olały.
    Nie mam specjalnie pretensji, tylko piszę, żeby pokazać, że brak szacunku to
    po równo z obu stron występuje.

    --
    Pozdrawiam