PracaGrupypl.praca.dyskusje › Narkotyki w pracy

  • 1. Data: 2004-10-31 10:55:15
    Temat: Narkotyki w pracy
    Od: "Wizard" <w...@k...lm.pl>

    Moj znajomy prowadzacy swoj biznes (mala agencja reklamowa, jesli mnie
    pamiec nie myli zatrudnia 8 pacownikow) prosil bym dowiedzial sie czy sa w
    Polsce jakies przepisy nakazujace lub zakazujace przeprowadzania testow na
    obecnosc narkotykow wsrod pracownikow.
    To znaczy czy jest taki obowiazek nakladany na pracodawcow, a jesli nie to
    czy sa jakies prawa pracownikow, ktore tego zabraniaja?

    Na chlopski rozum mozna sprawdzac pracownikow, bo jak przyjdzie do roboty
    najarany to tak jakby byl pod wplywem alkoholu, no ale lepiej sie upewnic bo
    zyjemy w dosc zaskakujacym kraju :)

    pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
    Wizard

  • 2. Data: 2004-11-01 18:56:11
    Temat: Re: Narkotyki w pracy
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    Hej,

    On 2004-10-31, Wizard <w...@k...lm.pl> wrote:
    > Moj znajomy prowadzacy swoj biznes (mala agencja reklamowa, jesli mnie
    > pamiec nie myli zatrudnia 8 pacownikow) prosil bym dowiedzial sie czy sa w
    [ciach]

    Konkretów Ci nie podam, bo nie znam. Ale zadzwoń/niech znajomy zadzwoni
    do lokalnego Inspektoratu BHP, prawdopodobnie tam mu powiedzą dokładnie.
    Jakiś punkt zaczepienia jest, bo w przepisach BPH jest sformułowanie mówiące
    o tym, że pracownik nie powinien pozostawać pod wpływem alkoholu lub innych
    środków odurzających. Zatem narkotyki się łapią.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Nie wszystko dioda, co sie świeci
    /z pamiętnika administratora/

  • 3. Data: 2004-11-01 20:09:50
    Od: "Ra.Y" <r...@w...pl>

    Artur R. Czechowski wrote:

    > Jakiś punkt zaczepienia jest, bo w przepisach BPH jest sformułowanie mówiące
    > o tym, że pracownik nie powinien pozostawać pod wpływem alkoholu lub innych
    > środków odurzających. Zatem narkotyki się łapią.

    No właśnie. A skoro BHP-owiec ma prawo biegać z alkomatem i kazać
    dmuchać, oznaczałoby to, że mógłby też mieć jakieś testy na narkotyki
    (czy jak to się zwie, nie znam się).

    ra.y

  • 4. Data: 2004-11-01 23:33:31
    Od: "Wizard" <w...@k...lm.pl>

    > No właśnie. A skoro BHP-owiec ma prawo biegać z alkomatem i kazać
    > dmuchać, oznaczałoby to, że mógłby też mieć jakieś testy na narkotyki
    > (czy jak to się zwie, nie znam się).

    Dzieki.

    pozdrawiam
    Wizard