PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nadgodziny

  • 1. Data: 2003-12-11 23:48:49
    Temat: Nadgodziny
    Od: "Lubek" <l...@p...onet.pl>

    Czy Ktos z panstwa moze poradzic mi w nastepujacej kwestji:
    Praca 3-zmianowa ,
    W tym tygodniu pracuje na 2 zmiane (14 - 22)
    Sobota i niedziela takze a w poniedzialek na 1 zmiane (6 -14)
    (Pomijam fakt ze odejmujac czas dojazdu do pracy
    na odpoczynek pozostaje mi ok 6 godzin !!!)
    Pytanie moje brzmi nastepujaco czy praca w poniedzialek
    nie jest praca w nadgodzinach skoro (wg KP doba pracownicza
    liczy sie od godziny rozpoczecia pracy) w ciagu doby pracowniczej
    pracuje 16 godzin (tj miedzy 14 w niedziele a 14 w poniedziale

    --
    Lubek

  • 2. Data: 2003-12-13 12:11:05
    Temat: Re: Nadgodziny
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > liczy sie od godziny rozpoczecia pracy) w ciagu doby pracowniczej
    > pracuje 16 godzin (tj miedzy 14 w niedziele a 14 w poniedziale

    Doba trwa od godziny 00.00 do 24.00. Z niedzieli na poniedz. o godz. 00.00
    rozpoczyna się nowa doba ( nowy dzień - poniedziałek )i Ty idziesz do pracy w
    nowej dobie ( poniedziałek ). W Kp nie ma określenia doba pracownicza tylko
    jest określenie doba - patrz art 129 kp. Inną sprawą jest Twoja wydajność w
    poniedziałek po 8 godz. odpoczynku. Praca od rana ( 6.00 ) w poniedziałek nie
    wydaje mi się pracą w godz. nadliczbowych. Musisz spojrzeć w regulamin pracy i
    tam znajdziesz "godz. pracy" zakładu pracy.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-12-17 17:45:24
    Od: Chemical <c...@s...home._pl>

    On Fri, 12 Dec 2003 00:48:49 +0100, "Lubek" <l...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >liczy sie od godziny rozpoczecia pracy) w ciagu doby pracowniczej
    >pracuje 16 godzin (tj miedzy 14 w niedziele a 14 w poniedziale

    Analogicznie, jeżeli przechodzisz z I zmiany jednego dnia na II
    następnego, masz liczony jeden dzień wolny? Przecież od 14 do 14,
    czyli całe 24h, miałeś wolne?:)

    Chemical