PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce › Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
    From: "jaQbek" <j...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
    Date: Wed, 22 Dec 2004 17:56:53 +0100

    Nie pierwszy raz w życiu przyszło mi szukać pracy. Na szczęście już
    znalazłem :) Ale ze wszystkich kwestii które można wytknąć polskim
    pracodawcom zastanawiają mnie główne dwie. A to dlatego, że patrząc na to,
    jak to w innych krajach wygląda odnoszę wrażenie, że jest to polski
    "niedasizm"

    1. Dlaczego przy ofertach pracy nie jest podane jasno i konkretnie za ile to
    jest praca. Jak do tej pory znalazłem tylko jedno ogłoszenie, gdzie stawka
    była jasno podana - odpowiedziałem na nie i od stycznia zaczynam :) No ale
    wracając do tematu - przecież czas i umiejętności pracownika są takim samym
    towarem jak mieszkanie, czy samochód. Chcę kupić samochód - wiem na ile mnie
    stać i za ile szukam. Dlaczego zatem przeprowadzając rekrutację pracodawcy
    nie podają proponowanej stawki ? Obawa przed ujawnieniem zarobków w firmie ?
    Obawa przed konkurencją ? Przecież ile razy przez to się zdarza, że kandydat
    wysyła ofertę, przechodzi przez rozmowę po czym okazuje się, że była to
    strata czasu, po pracodawcę zwyczajnie go na niego nie stać. Z drugiej
    strony mając kilka ofert i jasno podane stawki łatwiej jest dokonać
    kandydatowi wyboru

    2. Dlaczego rekrutacje w niektórych firmach ciągną się miesiącami ? Ostatnio
    byłem w pewnej firmie w Krakowie. Jako, że kandydaci byli numerowani to
    wiem, że wówczas mieli ok. 50 chętnych, teraz może być z 70. Napisałem test
    po czym dowiedziałem się, że odpowiedź uzyskam w ... lutym. A test pisałem
    na początku grudnia. Czy naprawdę zamiast zapraszać każdą osobę z osobna i
    poświęcać jej 2 godziny nie można było zaprosić po 15 - 20 osób na raz ?
    Przeszło by to szybciej i obawiam się, że byłoby mniej kosztowne. Ciekaw
    tylko jestem, kto z kandydatów czekać będzie 2 miesiące na odpowiedź ... Bo
    ja nie.

    3. Czy tak ciężko jest wysac informację, że oferta nam nie odpowiada ? Nie
    raz miałem tak, że firma zgłaszała się do mnie 2 - 3 miesiące po wysłaniu
    oferty, kiedy ofertę spisywałem na straty.

    Pozdrawiam
    Jakub

    P.S. Wiem, wiem. Było o tym nie raz. Ale czas płynie, a wtych kwestiach NIC
    się nie zmienia