PracaGrupypl.praca.dyskusje › Minimalny okres pracy w umowie

  • 1. Data: 2008-09-09 19:48:12
    Temat: Minimalny okres pracy w umowie
    Od: "imp" <i...@o...pl>

    Witam

    Chcialbym zapytac z czym wiaze sie podpisanie umowy o prace w Wielkiej
    Brytanii z firma zatrudniajaca na terenie Polski, w ktorej to umowie
    widnieje zastezenie o minimalnym okresie zatrudnienia (5 miesiecy).

    Czy podpisujac taka umowe jestem rzeczywiscie zwiazany z tym pracodawca na 5
    miesiecy?
    Co mi grozi, jesli po 1-2 miesiacach postanowie zmienic miejsce pracy badz
    powrocic do kraju?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-10 06:21:11
    Temat: Re: Minimalny okres pracy w umowie
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    trochę mało napisałeś, więc muszę zgadywać :)

    podpisanie umowy jest z firmą polską działająca na terenie kraju, z
    firmą angielską działającą na terenie Polski? a może też jest to umowa
    agencyjna firmy polskiej wysyłającej do pracy w UK? Ogólnie rzecz biorąc
    jeżeli podpisanie umowy podlega jurysdykcji polskiej, to związanie się
    umową podlaega ustaleniom na mocy KC bądź na mocy KP.

    Zresztą zbyt dużo mozliwości przychodzi mi do głowy i chyba będzie
    lepiej jak po prostu napiszesz co też ogólnie planujesz zrobić

  • 3. Data: 2008-09-10 14:43:18
    Od: "imp" <i...@o...pl>

    > Zresztą zbyt dużo mozliwości przychodzi mi do głowy i chyba będzie lepiej
    > jak po prostu napiszesz co też ogólnie planujesz zrobić

    Jest to firma angielska rekrutujaca w Polsce. Pracownicy zostaja
    przewiezieni na koszt firmy do UK, gdzie podpisuja umowe.

  • 4. Data: 2008-09-11 07:42:26
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Jest to firma angielska rekrutujaca w Polsce. Pracownicy zostaja
    > przewiezieni na koszt firmy do UK, gdzie podpisuja umowe.

    ok, więc sprawa jest prosta.
    Prawdopodobnie w pl podpisujesz umowę wstępną i dotyczy ona
    prawdopodobnie warunków przewozu/znalezienia pracy/ zamieszkania itp.
    Warto zauważyć, że raczej jest mało prawdopodobne żeby ktoś cos robił
    charytatywnie. Czyli prawdopodobnie twoje pół roku pracy ma na celu
    spłacenie kasy, którą firma zainwestuje w ciebie.
    Czyli wczesniejsze rozwiązanie umowy bedzie skutkowac prawdopodobnie
    koniecznością zapłaty za to co się nie spłaciło :)

    Na marginesie, jak podasz co to za firma, gdzie miałbyś pracować itp
    (może byc na priva) to byc może uda mi sie cos więcej tobie podpowiedzieć.

    Tak na oko, to pół roku/5 miesięcy nie jest jakimś koszmarnie długim
    czasem, a co moge na pewno powiedzieć (oczywiście pod warunkiem że nie
    jest to jakas firma wywożąca w krzaki) to że przy najniższym
    wynagrodzeniu w UK jesteś w stanie spokojnie wyżyć. A ten
    kilkumiesieczny okres możesz potraktować jako frycowe. Wyjeżdżasz,
    stajesz na swoim, jestes niezalezny i mozesz robic co ci sie żywnie
    podoba, np. zmienić pracę albo wrócić do kraju