PracaGrupypl.praca.dyskusjeMam się przejmować ? › Mam się przejmować ?
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Date: Wed, 31 Jul 2013 11:15:51 -0700 (PDT)
    Subject: Mam się przejmować ?
    From: m...@g...com

    Witam serdecznie. Od 20 lat pracuje jako administrator sieci komputerowej oraz
    wdrożeniowiec. Współpracując z dostawcami oprogramowania zapewniam jego serwis i
    konserwację. Większość zajęć sprowadza się własnie do konserwacji systemu
    informatycznego, konfigurowania oprogramowania (słowniki, rozmaite definicje itp).
    Praca na 1/2 etatu. Stanowisko nazywało się "informatyk". Nazwa pojemna, ale nie o
    nazwę tu chodziło, miałem ileś - tam zadań które trzeba było wykonać a reszt jest
    obojętna. Tak mi się zdawało. Wiele lat pracy, ciągła nauka: tu przecież nie da się
    stać w miejscu, bo błyskawicznie traci się wiedzę i umiejętności. Z zawodu jestem
    elektronikiem (technikum pięcioletnie).

    W firmie pracuję jak wspomniałem od 20 lat, z przerwą w 2008, czyli formalnie na w/w
    stanowisko zostałem przyjęty pięć lat temu.

    Spółka, w której pracuję przygotowała nowy taryfikator kwalifikacyjny z kategoriami
    zaszeregowania oraz wymaganiami kwalifikacyjnymi. Przy wszystkich stanowiskach w
    wymaganiach kwalifikacyjnych jest wykształcenie wyższe/średnie odpowiednie do
    kierunku. Moje stanowisko potraktowano inaczej. Zamiast stanowiska "informatyk"
    wprowadzono dwa:
    1. Administrator sieci i systemów komputerowych (wymóg wyższe /średnie
    _informatyczne_ )
    2. Administrator sieci informatycznych (wymagania: średnie odpowiednie do kierunku) -
    i tu mnie zakwalifikowano.

    Początkowo zaintrygowało mnie, że tylko moje stanowisko (i głównego księgowego) jest
    tak dokładnie opisane. Potem spojrzałem na opisy zawodów i zacząłem się zastanawiać,
    czy tu niem na jakiegoś drugiego dna. Dyrektor jest w porządku, ale nie tylko on przy
    tym taryfikatorze pracował.

    W opisie zawodów zamieszczonym w serwisie praca-enter.pl znalazłem, że administrator
    sieci informatycznej to inna nazwa administratora sieci komputerowej, pożądane
    wykształcenie to informatyk lub pokrewne- tu wymienia się elektronika.
    Analizując jednak dokładnie taryfikator i opis zawodów zauważyłem jednak, że
    kwalifikując mnie do grupy "admin sieci" wyklucza się mnie (przynajmniej formalnie) z
    administrowania systemem komputerowym, czyli.. ktoś uparty może mi ograniczyć
    obowiązki do administrowania siecią i "wymiksować" z pracy przy systemie
    informatycznym firmy. Dobrze myślę, czy nie powinienem się przejmować?

    Marek