PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ludzie lubią być traktowani jak ścierki

  • 11. Data: 2011-01-08 23:40:36
    Temat: Re: Ludzie lubią być traktowani jak ścierki
    Od: "Adam Koltowski" <a...@w...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:iga1d4$ta6$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Lukasz" <k...@a...pl[usun]> napisał w wiadomości

    > po prostu liczymy pieniądze. Swoje pieniądze. Ja ma raczej wrażenie że
    > domenę narodową jest "zastaw się, a postaw się" :)
    > Piszę o realiach 4-5 osobowej firmy gdzie codziennie szef/właściciel widzi
    > się z pracownikami i/lub większość czasu z nimi pracuje.

    Nie ma specjalnego znaczenia czy to mala firma rodzinna czy duza
    korporracja. W tamtej firmie o ktorej pisalem, wszyscy chodzili w piatki na
    piwo do pubow albo na mecze i sie swietnie bawili, ale mimo tego w pracy
    obowiazuja zasady. Niektorzy ludzie rozumieja to bez zadnego tlumaczenia (ot
    intuicja), niektorym trzeba napisac na papierze bo inaczej zaponna. I tyle.
    Ale sedno dyskusji bylo inne. Bylo postawione jakby pytanie "czy trzeba
    gnoic pracownikow, zeby nie lecieli sobie w kulki". Wedlug mnie wystarczy
    bardzo jasno postawic istote pracy i nie powinno byc powazniejszych
    problemow ze wspolpraca. ....

    Adam

  • 12. Data: 2011-01-10 09:19:14
    Od: z <z...@g...pl>

    Jotte pisze:
    > To zachowanie całkowicie normalne dla pewnego typu "ludzi",

    Takie zachowanie "próbowanie na ile można sobie pozwolić-wydusić"
    zauważyłem u 2 moich byłych pracodawców. Niby ludzie wykształceni na
    poziomie. Trzeba było ich tylko trochę przycisnąć ;-)

  • 13. Data: 2011-01-10 19:49:05
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > generalnie nie jest to głupie, tyle że w realiach maleńkiej 4-5 osobowej
    > firmy wydaje się być niepotrzebnym. Może to wydawanie się jest błędne
    > jednak....

    IMHO to, że to niepotrzebne i że może kosztować, to nie jest cała prawda -
    powiedziałbym nawet, że jest to raczej wymówka, żeby tego nie wdrażać. Po
    prostu, każda standaryzacja zachowań będzie w pewien sposób wiązać również
    pracodawcę a on chce tego uniknąć, bo w praktyce bywa różnie - czasem
    ekipa się obija i dyscyplina rozłazi a czasem np. nawali jakiś dostawca
    albo klient upierdliwy i wtedy trzeba mieć w zanadrzu tę swobodę, żeby np.
    móc przekraczać czas pracy, naginać przepisy BHP albo zrobić coś może i
    legalnego, ale bardzo brzydkiego. Dlatego z pełną premedytacją wybór pada
    na prawo dżungli, szczególnie w sytuacji, gdy pracodawca czuje się
    silniejszy.

    e.