PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lombard-Komis jak myslicie?

  • 1. Data: 2002-02-20 12:07:27
    Temat: Lombard-Komis jak myslicie?
    Od: "adamz" <a...@k...pl>

    "adamz" <a...@k...pl> writes:

    > Mysle o otwarciu Komisu, lombardu na terenie osiedla (ok 3 tys
    > mieszkancow).
    > Czy ktos z was ma moze jakies doswiadczenia (lub moze strony, materialy)
    > zwiazane z tym tematem.
    > Nie mowie tu o zbijaniu kokosow ale czy po oplaceniu wszystkich oplat cos
    > zostaje ;-).

    Tego Ci nie powiem, wiem natomiast, że do takiego interesu musisz mieć
    silną osobowość i rękę, bo klientami są w większości pijacy i menele,
    wynoszący z domu ostatnie nadające się do upłynnienia rzeczy. Potem zjedzie
    takiego żona albo potrzebuje jeszcze więcej kasy, więc przychodzi zabrać
    swoje rzeczy z powrotem (bez pieniędzy rzecz jasna, bo już przepił). Z tego
    samego powodu nie jesteś lubiany (zwłaszcza jeśli mieszkasz na tym samym
    osiedlu), więc dochodzą przyjemności typu przebijanie (regularne) opon w
    samochodzie albo wręcz butelka po jabolu na głowie.

    Znajomy się wycofał z takiego interesu, właśnie dlatego, że gdzie by nie
    poszedł to dostawał w mordę ('za ten zegarek, co go k... mać nie chciałeś
    oddać' ;). Zyski na czysto AFAIR były niewielkie (coś powyżej średniej
    krajowej).
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 2. Data: 2002-02-20 12:59:45
    Temat: Re: Lombard-Komis jak myslicie?
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    Zwolnienie mialo miejsce w grudniu. Dodatkow epapiery donioslam wczoraj
    (kombinacje ze zmiana rejonu w Zusie, adresami itp spowodowaly takie
    opoznienia). Pani (bardzo bardzo mila) obiecala, ze zrobia to "jak
    najszybciej", ale oficjalnie maja na to 30 dni (na wyplate zasilku znaczy
    sie). Podalam im nawet numer konta (to podobno przyspiesza sprawe).

    Bardzo potrzebuje tej kasy i zastanawiam sie, czy nie ma tu kogos, kto zna
    procedury od drugiej strony - ie to moze trwac w rzeczywistosci?

    Pozdrawiam
    R.