PracaGrupypl.praca.dyskusje › Legitymacja ubezpieczeniowa

  • 1. Data: 2004-03-27 16:01:01
    Temat: Legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "Jerry" <j...@t...pl>

    Witam

    Mam pytanko dotyczzace legitymacji ubezpieczenowej, a mianowcie:
    po skonczeniu studiow i zarejstrowaniu sie w UP jako bezrobotny dostalem
    legitymacje ubezpieczeniowa, pozniej udalo mi sie znalezc prace i
    zapomnialem sobie o tej legitymacji z UP i pracodawca wyrobil mi nowa,
    podpisalem przy tym pismo ze nie posiadalem wczensiej legitymacji
    ubezpieczeniowej.
    Co zatem teraz mam zrobic jak posiadam dwie legitymacje :( a mozna miec
    tylko jedna, przyznac sie pracodawcy czy moze podejsc do ZUS i tam ta sprawe
    wyjasnic, czy jeszcze jakos inaczej ?
    Prosze o rade

    Pozdrawiam
    Jerry

  • 2. Data: 2004-03-27 18:14:18
    Temat: Re: Legitymacja ubezpieczeniowa
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Jerry" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
    (...)
> [...]
    miec
    > tylko jedna, przyznac sie pracodawcy czy moze podejsc do ZUS i tam ta

    Radziłabym nie przejmować się zbyt tą sprawą.

    Pierwszą legitymację mogłeś np. zgubić, ale wówczas we wniosku o wydanie
    drugiej legitymacji należało napisać, że posiadana legitymacja zaginęła.
    Ale do wniosku już nikt nie zagląda (mógłby ZUS, ale nie ma na to
    czasu). Zagubiona mogła się teraz znaleźć.

    Rozwiazania do wyboru:
    1) przedstawić sprawę pracodawcy, który może w pierwszej legitymacji
    zrobić wszystkie wpisy dotyczące zatrudnienia w obecnej firmie, a wydaną
    drugą legitymację anuluje (ale powinien potwierdzić Ci na piśmie, że
    zwróciłeś pobraną legitymację!),
    2) pierwszą legitymację (dokumentuje tylko bezrobocie) przechowywać
    razem z innymi ważnymi dokumentami w domowym archiwum, a posługiwać się
    wyłącznie drugą legitymacją.

    A tak nawiasem, obecnie urzędy pracy nie wydają już absolwentom
    legitymacji ubezpieczeniowych tylko zaświadczenia.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-03-28 13:48:10
    Od: "Jerry" <j...@t...pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2) pierwszą legitymację (dokumentuje tylko bezrobocie) przechowywać razem
    z innymi ważnymi dokumentami w domowym archiwum, a posługiwać się

    Dziekuje za porady, chyba zastosuje sie do tej drugiej ;)
    Ja rejestrowalem sie we wrzesniu ub. r. i dostalem jeszcze legitymacje,
    mozliwe ze teraz juz nie wydaja

    Pozdrawiam
    Jerry