PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie a składaka ZUS

  • 1. Data: 2004-03-27 15:53:33
    Temat: Umowa zlecenie a składaka ZUS
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam nast ępujące pytanko czy zawierając umowe zlecenie,
    pracodawca oprowadza składke zus ??? i czy taka
    osoba może korzystać ze świadzczeń lekarskich.

    Pozdrawiam
    TS.

  • 2. Data: 2004-03-27 16:01:08
    Temat: Re: Umowa zlecenie a składaka ZUS
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    Mam następujące pytanko czy zawierając umowe zlecenie,
    racodawca odprowadza składke zus ??? i czy taka
    osoba może korzystać ze świadzczeń lekarskich.

    Pozdrawiam
    TS.

    ps: sorrki za błędy.

  • 3. Data: 2004-03-27 17:46:08
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Tony_Soprano" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam nast ępujące pytanko czy zawierając umowe zlecenie,
    > pracodawca oprowadza składke zus ??? i czy taka
    > osoba może korzystać ze świadzczeń lekarskich.

    Jeżeli zleceniobiorca nie jest nigdzie zatrudniony i nie jest uczniem
    lub studentem do 26 lat, to z tytułu umowy zlecenia winien być objęty
    obowiązkowo ubezpieczeniem emerytalnym, rentowym i zdrowotnym, a
    dobrowolnie może wybrać ubezpieczenie chorobowe.
    Zleceniodawca winien potwierdzić w legitymacji ubezpieczeniowej prawo do
    bezpłatnej opieki lekarskiej.

    Pozdrawiam

    wa