PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto chroni pracodawce?

  • 11. Data: 2002-05-09 10:53:19
    Temat: Re: Kto chroni pracodawce?
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    Sprzataczka-ekspedientka

  • 12. Data: 2002-05-09 11:12:56
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Joanna" <l...@a...net> napisał w wiadomości
    > Sprzataczka-ekspedientka

    Dlaczego Cię dziwi, że pracownica chce dostać, co jej się należy?
    Czy Ty wypłacałabys jej pensję z miesięcznym wyprzedzeniem, gdyby Cię o to
    poprosiła? Pewnie powiesz, że trudna sytuacja itp. Czy sądzisz, że
    bezrobotna expracownica będzie miała lepszą sytuację?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2002-05-09 12:04:38
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    CZlowieku, przecież ona bedzie bezrobotna z wyboru!!!
    Czy naprawde tylko dlatego, ze pare lat temu tracac prace "przeszlam na
    swoje" jestem ta be ? Stworzylam miejsce pracy nie tylko dla siebie ale i
    dla kilku innych osob i mimo wszystko jestem teraz winna jej
    krotkowzrocznosci i pazernosci? To czysty obled !!! A trudna sytuacja firmy
    to mniejsze dochody moje ale rowniaz zagrozenie dla pozostalych pracownikow.
    Nie myslisz chyba o mnie jako wyzyskiwaczu ? Ona zarabiala 2100 brutto za
    mycie podlog i przyjmowanie zlecen. Moze nie sa to kokosy ale znam kilku
    nauczycieli ktorzy chcieliby tyle zarabiac!!!

  • 14. Data: 2002-05-09 12:13:52
    Od: "gienia" <a...@y...com>

    Witam,

    > Ostatnio szlo nienajlepiej wiec
    > musialam ograniczyc zatrudnienie.

    Z tego co piszesz to uwazasz sie pracodawce niezwyklej
    dobroci poniewaz zaproponowalas zmiane warunkow pracy
    zamiast zwolnienia. Moim zdaniem po prostu wykombinowalas,
    ze tak bedzie taniej i chwala ci za to - kazdy robi tak, zeby jemu
    bylo lepiej. Jednakze proponujac zmiane warunkow pracy chyba
    zadwalas sobie sprawe z tego, ze pracownik ma prawo odmowic.
    Nie rozumiem wiec skad ten zal. Gdybys ja zwolnila zamiast zmieniac
    warunki pracy to tez musialabys wyplacic odprawe.
    Chcialas zrobic tak, zeby Tobie bylo dobrze - nie wyszlo, ale czemu dziwisz
    sie,
    ze kobita robi tak, zeby jej bylo dobrze?

    A tak IMHO ponad 2000 na reke to niezla kasa jak dla
    sprzataczki-ekspedientki
    o niskich kwalifikacjach. Po co ja te studia konczylam....

    pozdr.
    Agnieszka

  • 15. Data: 2002-05-09 12:23:47
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > poprosiła? Pewnie powiesz, że trudna sytuacja itp. Czy sądzisz, że
    > bezrobotna expracownica będzie miała lepszą sytuację?

    Ja widze problem nie w "chce dostac" a w "nie chce sie porozumiec"

    Wolisz uklad klasyczny, tj np dwie nagany i dyscyplinarka.?
    dalej jestem ciekawy, na ile rat jest propozycja rozlozenia odprawy.

    pozdrowienia
    Krzysztof

  • 16. Data: 2002-05-09 12:29:21
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > CZlowieku, przecież ona bedzie bezrobotna z wyboru!!!

    Popatrz z jej perspektywy.
    Przyjmuje teraz tę ugodę - i powiedzmy za 10 miesięcy ją zwalniasz (a jeżeli
    za miesiąc czy 2 dojdziesz do wniosku, że nawet na 1/6 jej nie potrzebujesz,
    to wychodzi jeszcze gorzej). Dostaje 1800 odprawy i 6000 zarobi przez te 10
    miesięcy.
    Alternatywa - nie przyjmuje warunków, dostaje 6 000 odprawy i kilkaset
    złotych miesięcznie zasiłku. Czyli dostaje więcej nic nie robiąc.
    Może zwyczajnie Ci nie ufa?

> [...]
    > swoje" jestem ta be ? Stworzylam miejsce pracy nie tylko dla siebie ale i
    > dla kilku innych osob i mimo wszystko jestem teraz winna jej

    Nie twierdzę, że jesteś be. Nie twierdzę też, że pracownica jest be. Sama
    jednak twierdzisz, że nie chcesz dać (ex)pracownicy tego, co jej się prawnie
    należy. O konsekwencjach zatrudniania trzeba było pomyśleć przed
    zatrudnieniem pracownika - dlatego ja nie zamierzam nigdy nikogo zatrudniać.
    Trzeba mieć albo bardzo poważny powód, aby zatrudnić kogoś na umowę o pracę,
    albo nie zdawać sobie sprawy z konsekwencji.

    > Nie myslisz chyba o mnie jako wyzyskiwaczu ? Ona zarabiala 2100 brutto za
    > mycie podlog i przyjmowanie zlecen. Moze nie sa to kokosy ale znam kilku
    > nauczycieli ktorzy chcieliby tyle zarabiac!!!

    Ja nie mam najmniejszego zamiaru oceniania Ciebie. Co najwyżej wyrażam swoje
    zdanie co do konkretnej sytuacji. Pracownica zwolniona w takiej sytuacji ma
    prawo do odprawy. Moralnej oceny tu nie oczekuj - NTG.

    A co do pytania z topica - pracodawcę chronią prawnicy przez niego
    zatrudnieni.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 17. Data: 2002-05-09 12:29:49
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > A tak IMHO ponad 2000 na reke to niezla kasa jak dla
    > sprzataczki-ekspedientki
    > o niskich kwalifikacjach. Po co ja te studia konczylam....

    Dokładnie po co studia kończyć, jak za taką kasę to nad projektami się
    siedzi, myśli, pracuje w stresie i człowiekowi na czas nie płacą tylko z
    poślizgiem !!!
    Joanno przeanalizuj swoje podjście do przyszłościowego traktowania
    pracowników, niebawem każdy pracodawca będzie wszystko robił aby zagryźć
    nawet najlepszego swojego pracownika !!!

    Wrangler

  • 18. Data: 2002-05-09 12:41:18
    Od: "gienia" <a...@y...com>

    > Wolisz uklad klasyczny, tj np dwie nagany i dyscyplinarka.?
    > dalej jestem ciekawy, na ile rat jest propozycja rozlozenia odprawy.

    To nie jest argument w dyskusji na temat czy lepiej wziac odprawe,
    czy pracowac za pensje niewiele wieksza od zasilku.

    Chodzi o to, ze kobita przymyslala sprawe i doszla do wniosku, ze
    woli dostac te 6 tysiow i od razu zaczac szukanie nowej pracy.
    Jezeli szybko ja znajdzie to lepiej na tym wyjdzie.

    A tak pozatym to pomyslecie: pracodawca obniza pensje, ty sie godzisz,
    pozniej dostajesz wymowienie i zamiast 6 tys dostajesz niecale 2.

    Dziwie sie tylko, ze nie zgodzila
    sie na propozycje Joanny rozlozenia odprawy na raty, wiedzac,
    ze firma jest w trudnej sytuacji. Ja na pewno bym
    sie zgodzila - majac to oczywiscie na pismie.
    Mysle, ze prawo powinno byc takiej sytuacji po stronie pracodawcy.

    pozdr.
    Agnieszka

  • 19. Data: 2002-05-09 12:52:25
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    Trudno powiedziec, moja firma swiadczy drobne uslugi dla ludnosci i nie
    kazdy tydzien okazuje sie zyskowny, ostatnio ludzie maja mniej pieniedzy
    wiec jest raczej na minusie. Ledwo sie wyrabiam, moj zysk za ubiegly miesiac
    byl mniejszy niz pensja tej Pani. Nie mage w tej sytuacji zobowiazac sie do
    okreslonej ilosci czy wysokosci rat. Juz zaplacilam jej 300 z odsetkami,
    mysle, ze do poniedzialku uzbieram nastepne 300, choc dzisiejszy dzien jest
    zly a przeciez za kilka dni musze oplacic ZUS, Takie sa realia, ja naprawde
    nie jestem Caringtonem. Ostatnio spoldzielnia podwyzszyla mi czynsz...

  • 20. Data: 2002-05-09 12:55:48
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    Moglam ja zwolnic bez wypowiedzenia i wyplacic odszkodowanie, kosztowaloby
    mnie to 3 miesieczna pensje. A tak 3 miesiace wypowiedzenia i 3 miesiace
    odprawy.
    Ale jestem cwana, prawda? No ale jako pracodawca z gory skazana jestem na
    potepienie. Ludzie!!! czy wam sie ustroje pomylily???