PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec umowy o pracę na okres próbny

  • 1. Data: 2007-05-28 13:08:45
    Temat: Koniec umowy o pracę na okres próbny
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    Mam zawartą umowę o pracę na okres próbny dwóch miesięcy. Z końcem tego
    miesiąca kończy mi się ta umowa. Czy pracodawca jest w jakiś sposób
    zobowiązany przed wygaśnięciem umowy o poinformowaniu mnie czy zamierza
    przedłużyć umowę czy nie? Jeżeli nie poinformuje mnie przed zakończeniem tej
    umowy, że nie zamierza mnie nadal zatrudniać to mam po prostu nie
    przychodzić do pracy?

  • 2. Data: 2007-05-28 13:55:46
    Temat: Re: Koniec umowy o pracę na okres próbny
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Gienek pisze:
> [...]
    > przedłużyć umowę czy nie? Jeżeli nie poinformuje mnie przed zakończeniem tej
    > umowy, że nie zamierza mnie nadal zatrudniać to mam po prostu nie

    A może prościej będzie pracodawcy zapytać czy masz przychodzić do pracy
    czy nie?

  • 3. Data: 2007-05-28 17:51:10
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > A może prościej będzie pracodawcy zapytać czy masz przychodzić do pracy
    > czy nie?

    Tak też i zrobię w ostatni dzień umowy.

  • 4. Data: 2007-05-28 20:40:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3ek90$rcc$1@inews.gazeta.pl Gienek
    <g...@s...pl> pisze:

> [...]
    > miesiąca kończy mi się ta umowa. Czy pracodawca jest w jakiś sposób
    > zobowiązany przed wygaśnięciem umowy o poinformowaniu mnie czy zamierza
    W opisanej sytuacji umowa nie wygasa tylko się rozwiązuje (to różne pojęcia,
    po wyjaśnienie odsyłam do KP). Umowa na okres próbny może trwać najdłużej 3
    miesiące. (Teoretycznie możliwa jest sytuacja, iz pracodawca uzna, że przez
    te 2 miesiące jeszcze cię jednak dostatecznie nie sprawdził, więc zechce
    okres próby przedłużyć o 1 miesiąc, ale to już czyste dywagacje.)

    > Jeżeli nie poinformuje mnie przed zakończeniem
    > tej umowy, że nie zamierza mnie nadal zatrudniać to mam po prostu nie
    > przychodzić do pracy?
    Tak, umowa rozwiązuje się z upływem okresu na jaki została zawarta.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-05-29 20:12:04
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Osobiście znam przypadek, kiedy pracodawca nic nie powiedział i pracownik
    zinterpretował to w ten sposób, ze koniec umowy - może nie przychodzić.
    Ostatniego dnia na koniec pracy przyszedł, pożegnał się z szefem - a szef
    wielkie oczy i pretensja, że nic nie powiedział, ze się zwalnia.
    Krótka wymiana zdań o myleniu pojęć, bo on się nie zwalnia, a po prostu
    umowa się skończyła i jest wolny itd itd

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net