PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy mogę być nauczycielem?

  • 1. Data: 2002-10-15 21:28:51
    Temat: Czy mogę być nauczycielem?
    Od: "Sebastian Rościszewski" <s...@a...pl>

    WItam

    Mam takie pytanko, a mianowicie jestem studentem ostatniego roku studiów
    inżynierskich 3,5 letnich (studiuję informatykę). Chciałbym pracować jako
    nauczyciel informatyki. Czy mam szansę ubiegać się o taką posadę gdy jeszcze
    studiuję (kończę studia w 2003 roku). A może aby być nauczycielem trzeba być
    magistrem? Mam na myśli szkoły podstawowe, gimnazja, licea. Proszę o
    odpowiedz. Pozdrawiam:

    --
    Sebastian Rościszewski
    e-mail: S...@R...pl

  • 2. Data: 2002-10-15 22:53:31
    Temat: Re: Czy mogę być nauczycielem?
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya Sebastian Rościszewski! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

> [...]
    > aby być nauczycielem trzeba być magistrem? Mam na myśli szkoły
    > podstawowe, gimnazja, licea. Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam:

    Hm... wydaje mi sie, ze jakis czas temu, dwa albo trzy lata, wszedl taki
    przepis, ze zeby uczyc w szkole (nie wiem czy we wszystkich) trzeba miec
    uprawnienia nauczycielskie, czyli zaliczyc ilestam przedmiotow
    (psychologia, pedagogika, itd) plus praktykki w szkolach i na uczelniach.
    Takie uprawnienia mozna otrzymac zazwyczaj na studiach (przynajmniej u mnie
    tak jest - Filozofia, UMCS, Lublin). Trzeba zaznaczyc, ze nie jest to jakis
    jednoroczny kurs: I rok - psychologia, II - pedagogika, III - cos tam, cos
    tam, IV i V - praktyki. Oczywiscie wiekszosc przedmiotow konczy sie
    egzaminem. Wiem jeszcze, ze takie uprawnienia mozna zdobyc tez w inny
    sposob, na pewno krotszy, ale tez na pewno sporo platny. Jezeli sie gdzies
    pomylilem, niech mnie ktos poprawi.

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 3. Data: 2002-10-16 09:18:38
    Od: "Piotr Kocot" <k...@t...pl>

    Praktycznie zapomnij o pracy nauczyciela bez magistra. Bez przygotowania
    pedagogicznego też małe szanse.
    Możesz ewentualnie próbować gdzieś na wsi, gdzie nie mają specjalnego
    wyboru.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2002-10-16 10:46:52
    Od: Grzegorz Skaruz <g...@U...skaruz.com>

    Pięknego dnia Wed, 16 Oct 2002 10:18:38 +0100 "Piotr Kocot"
    <k...@t...pl> napisał:

    >Praktycznie zapomnij o pracy nauczyciela bez magistra. Bez przygotowania
    >pedagogicznego też małe szanse.

    Ale możliwe :) Znam takie przypadki.

    >Możesz ewentualnie próbować gdzieś na wsi, gdzie nie mają specjalnego
    >wyboru.

    Faktycznie, wsie lub nieduże miejscowości.

    --
    Grzegorz Skaruz / www.skaruz.com

  • 5. Data: 2002-10-16 11:22:31
    Od: Dariusz Jagla <j...@g...pl>

    Mozesz pracowac, ale licz sie z tym, ze znajdzie sie ktos z przygotowaniem i
    od razu Ciebie zmienia, bo takie jest prawo.

    Darek

  • 6. Data: 2002-10-16 20:46:29
    Od: GL <g...@N...go2.pl>

    On Tue, 15 Oct 2002 23:28:51 +0200, "Sebastian Ro?ciszewski"
    <s...@a...pl> wrote:

    >Mam takie pytanko, a mianowicie jestem studentem ostatniego roku studiów
    >inżynierskich 3,5 letnich (studiuję informatykę). Chciałbym pracować jako
    >nauczyciel informatyki

    jako WYKŁADOWCA w prywatnej firmie szkoleniowej. W publicznej szkole -
    wątpię. Przepisy określają minimalne wymogi (tzw. uprawnienia
    nauczycielskie, a dokładnie 'kwalifikacje pedagogiczne uprawniające do
    nauczania w szkole) a do tego konkurencja jest coraz większa i
    dyrektorzy mają w czym wybierać.

    Szczerze mówiąc trzeba było na 2 roku pomyśleć o zrobieniu sobie
    uprawnień nauczycielskich. Wymagania nie są duże - ustawa określa je
    następująco - uzyskanie zaliczeń i egzaminów z przedmiotów:

    - pedagogika (30 godzin)
    - psychologia (20 godzin)
    - dydaktyka nauczania (40 godzin)

    praktyka nauczycielska 150 godzin

    Grendel

  • 7. Data: 2002-10-17 07:48:18
    Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Rościszewski" <s...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:aoi19r$nmg$1@news.tpi.pl...
    Poczytaj trochę prawa oświatowego, a i lektura Karty Nauczyciela nie
    zawadzi. Stażystą możesz zostać ze środy na piątek, jak Cię szkoła
    zatrudni. Ale najdalej do ukończenia stażu musisz mieć uprawnienia
    pedagogiczne (pisali wyżej), a magisterkę możesz już w trakcie pracy.
    Uwaga! Można załapać się jako informatyk na pracę w szkole bez
    nauczycielęctwa! Przynajmniej teoretycznie. Podobno Dyrektor Szkoły ma
    prawo zatrudnić coś w rodzaju asystenta technicznego do opieki nad
    pracownią informatyczną. Dzieci nie uczysz, sieć ma chodzić, ew.
    przygotowywanie materiałów dla innych nauczycieli i takie tam.
    Jak znajdę adres, to dam na priva. A jak nie, to poszukaj na
    pl.soc.edukacja adres do p. Żaboklickiego (podpisuje się chyba SZ) -
    jest oblatany w branży jako n-l i informatyk - pchnij twoje pytanie na
    priva, raczej odpisze.
    pozdrowionka
    zairazki