PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kadrowe - czy warto ?

  • 1. Data: 2002-03-05 20:52:28
    Temat: Kadrowe - czy warto ?
    Od: "Gzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy Waszym zdaniem jest jakikolwiek sens rozmow z kadrowymi przy
    poszukiwaniu pracy ? Z tego co slyszalem (i z tego co mialem okazje
    doswiadczyc) panie w kadrach nie sa generalnie poinformowane - najczesciej
    pracownicy poszukiwani sa najpierw wsrod znajomych pracownikow by dopiero
    pozniej (jezeli ta opcja nie poskutkowala) zglosic zapotrzebowanie dzialowi
    kadr (ktory oczywiscie rozpocznie poszukiwania od swoich znajomych).

    Czy wobec tego osobiste wizyty w dziale kadr warte sa w ogole mojego czasu ?
    Wiem, ze najlepiej byloby uderzyc od razu do dyrektora/prezesa, ale tu
    najczesciej trzeba "przebic sie" przez sekretarke (bez skojarzen :) a i sam
    szef bardzo czesto nie chce zajmowac sie sprawami personalnymi.

    Tak wiec pytanie - czy osobiste roznoszenie ofert daje mi wieksza szanse niz
    ich rozsylanie ? Jezeli tak to macie jakies wskazowki jak dotrzec do
    odpowiedniej osoby (szef/kierownik dzialu etc) ?

    Z gory dzieki.
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-03-05 21:58:22
    Temat: Re: Kadrowe - czy warto ?
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Nie ma to żadnego sensu !!! Bądź pewnym !!!
    Każde podanie o pracę nie będące odpowiedzią na anons w tej czy innej formie,
    ląduje w koszu na 100% !!!
    A o czym chcesz w ogóle rozmawiać ze spoconymi 40-50 letnimi kadrowymi prukwami
    dostającymi 850-1000 PLN na rękę, które nic nie potrafią???
    Bo te ładne i fajne postąpią jak napisałem na początku...czyba, że pracowałeś
    przez 10 lat w centrali np. Coli albo Pepsi.
    W USA 60% absolwentów szkół wyższych znajduje pracę tylko dzięki nepotyzmowi
    rodziny i znajomych.

  • 3. Data: 2002-03-06 08:32:07
    Od: "www.vidi.biz.pl" <N...@w...pl>

    > W USA 60% absolwentów szkół wyższych znajduje pracę tylko dzięki
    nepotyzmowi
    > rodziny i znajomych.

    Witam
    Wszędzie na świecie spora część ludzi znajduje pracę po znajomości. To
    bardzo tania metoda pozyskania dobrego pracownika. Tylko, że w Polsce
    przybrało to karykaturalna formę.
    Gdy w "krajach cywilizowanych" ktoś poleca jakąś znajomą osobę do pracy to
    niejako poręcza za jej odpowiednie przygotowanie, co wiecej osoba
    "wprowadzona" też stara się nie zawieść oczekiwań i zaufania "wprowadzacza".
    A u nas ?
    Wszyscy wiemy jak to wyglada.
    PZDR
    Quba