PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Date: Tue, 9 Mar 2004 21:27:12 +0100

    > 2a. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, bo nie bierze kredytow, nie pozycza,
    // ciach //
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie,
    > - wystepowanie narzutu na jednostkowe calkowite koszty.

    mistrzu, chcę zarabiać (nawet za siedzenie w domu i nic nie robienie) ok 20
    tys zł. miesięcznie. Weź kredyt i mnie zatrudnij. Będę w pełni lojalny i
    nigdy nie usłyszysz z mojej strony złego słowa. Każdy pieniądz, który
    dostane od ciebie na wydatki dla firmy wydam do ostatniego grosza. A ty mi
    za to zapłacisz dodatkowo premię w wysokości 20% wydanej kwoty. może być
    rozliczane kwartalnie, niech stracę.
    Bierz kredytów ile się da. a kupię dla twojej firmy co tylko będziesz
    chciał. Jaguary, Intele, Microsofty, Najlepszą na świecie wodę do podlewania
    sztucznych kwiatków w twoim gabinecie.

    BTW, ile razy można z tobą polemizować? trol, trol i jeszcze raz trol. Nie
    dalej jak może z rok temu stwierdziłem, że jesteś pilnym studentem i chcesz
    się po prostu wykazać.
    Ale teraz sprowadzę cię na ziemię - niestety nie odrobiłeś lekcji. Myśl
    ekonomiczna nie skończyła i jeszcze wcześniej nie rozpoczęła się na Marksie.
    Kapitalizm, skoro lubisz wymianę barterową, w pełni był zauważalny np. w
    podboju Ameryki czy Afryki. Ja ci dam coś wartego grosze (np flaszkę
    wódeczki), a ty mi miliony w tych świecących paciorkach. Widzisz w tym dobry
    przelicznik? nikt ci się nie dostosuje do odgórnie narzuconej wartości "jak
    dobro dwa razy rzadsze, to musi być dwa razy droższe". Oczywiście częściowo,
    ale tylko częściowo masz rację, Cenę musi ustalać rynek a nie zalecenie
    kogoś tam. Skoro chcę zapłacić za towar więcej niż przewiduje przelicznik,
    to kto mi zabroni? albo jeśli chcę coś sprzedać po kosztach albo i poniżej
    ich, to kto mi zabroni?
    Bo w tym wymiarze, jak podajesz "cen reglamentowanych" to w pełni
    utożsamiasz się z gospodarką w której przelicznik to jedno, a czarny rynek
    kwitnie

    pozdrawiam (choć nie sądzę żebyś zrozumiał i tym razem nie dam się wciągać w
    bzdurne dysputy)
    gromax