PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki posrednik oceni ang.i znajdzie...

  • 1. Data: 2005-03-04 22:44:08
    Temat: Jaki posrednik oceni ang.i znajdzie...
    Od: s...@v...pl

    adekwatną do tego pracę na Wyspach. Czy zna ktoś taką firmę (najlepiej z
    autopsji)i byłby tak miły i o tym napisał?
    Chcę wyjechać do pracy na Wyspach, m.in. dlatego, że doszedłem do wniosku, że
    w Polsce w takim tempie nauki będę płynnie mówił po angielsku na emeryturze-
    czyli za kilkadziesiąt lat. Jednocześnie obawiam się wyjazdu, żeby ze względu
    na stopień nieznajomości języka praca nie była męczarnią dla mnie i
    pracodawcy. Angielskiego uczę się sam i uważam, że znam go średnio dobrze
    biernie-czytanie i słuachanie. Zdaję sobie sprawę, że z tego też względu
    chodzi o pracę niewymagającą kwalifikacji (skończyłem LO i studia). A może
    ktoś był w podobnej sytuacji i sobie poradził (inaczej)?

  • 2. Data: 2005-03-04 23:42:59
    Temat: Re: Jaki posrednik oceni ang.i znajdzie...
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    >chodzi o pracę niewymagającą kwalifikacji (skończyłem LO i studia).

    Nie widzisz tu pewnej sprzeczności?

    vertret

  • 3. Data: 2005-03-05 07:42:08
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 5 Mar 2005 00:42:59 +0100, na pl.praca.dyskusje, vertret(at)op.pl
    napisał(a):

    > Nie widzisz tu pewnej sprzeczności?

    Po prostu ROTFL... taki smutny nawet. Bez znajomosci jezyka, szukasz
    jeszcze posrednika ktory ta nieznajomosc oceni i znajdzie Ci prace bez
    kwalifikacji. Wiesz ilu takich ludzi jest w Polsce? A wiesz czemu nie
    wyjezdzaja, albo wyjezdzaja i zaraz wracaja??...

    Jak chcesz poznac swoj poziom znajomosci jezyka, idz do szkoly jezykowej. W
    mojej przed przydzieleniem do grupy zrobiono mi test (test pisemny +
    rozmowa z lektorem) i okreslono mniej wiecej poziom. Wplacilem 50zl kaucje
    (doliczona do oplaty za nauke pozniej - zapewne nie zamierzasz sie uczyc,
    wiec potraktuj to jako oplate za poznanie swojego poziomu).

    Mozesz tez znalezc jakiego anglika/amerykanina i sprobowac porozmawiac.
    Blyskawicznie wyjdzie czy w ogole cokolwiek potrafisz czy tylko Ci sie
    wydaje. Moze byc tylko problem ze znalezniem takiego, ale jak poszukasz to
    znajdziesz :D

    A co do pracy - slowami w jakich to opisujesz, to juz Cie widze jak
    wplacasz 2000zl "kaucji" i jedziesz z dziwnym panem do anglii po czym on
    idzie kupic papierosy i znika, a Ty stoisz sobie ladnie na ulicy i
    zastanawiasz sie za co wrocisz.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 4. Data: 2005-03-05 20:37:18
    Od: s...@v...pl

    > Użytkownik <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie widzisz tu pewnej sprzeczności?
    Przy takim cytowaniu widać. Jednakże napisałem, że swój angielski oceniam na
    dobry biernie, a żeby pracować w zawodzie, to wydaje mi się, że powinienem znać
    płynnie język-raz że w tej dziedzinie jest to język roboczy, dwa, że trrudno
    byłoby pracować niezespołowo.

  • 5. Data: 2005-03-05 21:15:27
    Od: s...@v...pl

    > Po prostu ROTFL... taki smutny nawet. Bez znajomosci jezyka,
    Jeśli znajomość języka oceniasz 0/jedynkowo-to nie znam. Tak jak nie znam i nie
    poznam w pełni polskiego-chodzi mi o rozumienie zanczenia wszystkich słów.
    Napisałem jednak, że swoją zanjomość oceniam na dobry bierny.

    > szukasz
    > jeszcze posrednika ktory ta nieznajomosc oceni i znajdzie Ci prace bez
    > kwalifikacji.
    Od czegoś trzeba zacząć i próbować różnych sposobów.

    > Wiesz ilu takich ludzi jest w Polsce?
    Dużo, jednakże wiecje niż w każdym innym kraju OECD, więc za granicą jest
    mniejsza konkurencja.

    > A wiesz czemu nie wyjezdzaja,
    Z dziesiątków różnych powodów.

    > albo wyjezdzaja i zaraz wracaja??...
    Bo im nie udało się. Jednym z powodów jest to, że nie szukali pracy za granicą
    w Polsce.

    > Jak chcesz poznac swoj poziom znajomosci jezyka, idz do szkoly jezykowej. W
    > mojej przed przydzieleniem do grupy zrobiono mi test (test pisemny +
    > rozmowa z lektorem) i okreslono mniej wiecej poziom.
    I powiedziano Ci do jakiej pracy Towje umiejętności są dostateczne? A może sam
    do tego doszedłeś?

    > Wplacilem 50zl kaucje
    > (doliczona do oplaty za nauke pozniej - zapewne nie zamierzasz sie uczyc,
    Skąd ten błędny wniosek? Jeśli nie zamierzałbym uczyć się, to nie napisałbym,
    że jednym z motywów jest chęć nauki.

    > wiec potraktuj to jako oplate za poznanie swojego poziomu).
    Swój mniej więcj poziom można określić bez wydawania 50 zł.

    > A co do pracy - slowami w jakich to opisujesz,
    A na podstawie których konkretnie wyciągnełeś swoje dalsze błędne wnioski?

    > to juz Cie widze jak
    > wplacasz 2000zl "kaucji" i jedziesz z dziwnym panem do anglii po czym on
    > idzie kupic papierosy i znika, a Ty stoisz sobie ladnie na ulicy i
    > zastanawiasz sie za co wrocisz.
    Chyba ocenisza mnie według siebie. Nie zastanawiło Cię dlaczego, szukam
    rzetelnego pośrednika-takiego który sprawdza kwalifikacje?

  • 6. Data: 2005-03-06 07:45:24
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    5 Mar 2005 22:15:27 +0100, na pl.praca.dyskusje, s...@v...pl napisał(a):

    [bez cytowania]

    Posluchaj - jak jedziesz do innego kraju do pracy, to nie licz ze na migi
    sie porozumiesz.
    BIERNA znajomosc jezyka TEZ NIE WYSTARCZY. Zapytaja Cie ile chcesz zarabiac
    i co powiesz? A co powiesz jak zapytaja dlaczego tyle?

    A jak zapytasz pracodawce gdy bedziesz mial problem z czyms i nie bedziesz
    wiedzial jak go rozwiazac?

    A wiesz ze wiekszosc pracodawcow w ogole jako pierwszy warunek stawia
    plynnna znajomosc jezyka? Nie mowi ze masz od razu miec CAE czy cos, po
    prostu trzeba umiec sie porozumiewac, bo bez tego prosta logika mowi ze
    sobie nie poradzisz. To znaczy poradzic byc sobie mogl majac samozaparcie,
    ale ludzi bez jezyka nikt wlasciwie nie poszukuje, bo i tych z jego
    znajomoscia jest dosc.

    Naprawde proponuje znalezc zywego anglika i poprowadzic rozmowe chocby i o
    warunkach pracy w Anglii. Od razu bedziesz wiedzial czy umiesz rozmawiac.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 7. Data: 2005-03-09 15:17:49
    Od: s...@v...pl

    > Posluchaj - jak jedziesz do innego kraju do pracy, to nie licz ze na migi
    > sie porozumiesz.
    Nie liczę.

    > BIERNA znajomosc jezyka TEZ NIE WYSTARCZY.
    Na prawdę?

    > Zapytaja Cie ile chcesz zarabiac i co powiesz?
    The more, the better

    > A co powiesz jak zapytaja dlaczego tyle?
    The same

    > A jak zapytasz pracodawce gdy bedziesz mial problem z czyms i nie bedziesz
    > wiedzial jak go rozwiazac?
    Dlatego zależy mi na pośredniku, który dopasuje stopień mojej (nie)znajomości
    języka do rodzaju pracy.

    > A wiesz ze wiekszosc pracodawcow w ogole jako pierwszy warunek stawia
    > plynnna znajomosc jezyka?
    Wiem

> [...]
    > sobie nie poradzisz. To znaczy poradzic byc sobie mogl majac samozaparcie,
    > ale ludzi bez jezyka nikt wlasciwie nie poszukuje, bo i tych z jego
    W Polsce na pewno. Na Wyspach w wielu zawodach są niedobory, są też prace które
    tam bylcy nie chcą wykonywać.

    > Naprawde proponuje znalezc zywego anglika i poprowadzic rozmowe chocby i o
    > warunkach pracy w Anglii. Od razu bedziesz wiedzial czy umiesz rozmawiac.
    To już wiem.