PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka forme dzialalnosci wybrac?

  • 1. Data: 2002-06-13 09:08:14
    Temat: Jaka forme dzialalnosci wybrac?
    Od: "Bizon" <b...@s...uci.agh.edu.pl>

    Jaka bylaby dla mnie najlepsza, najbardziej oplacalna forma dzialalnosci
    gospodarczej chcac placic za usluge przelewami internautom niewilkie kwoty
    2-200 PLN za usługi. Jak sie rozliczac z urzedem skarbowym majac male
    dochody <1000PLN z tego tytulu?
    Z gory dzieki

    __________________
    Łukasz Dziewięcki

  • 2. Data: 2002-06-13 09:51:18
    Temat: Re: Jaka forme dzialalnosci wybrac?
    Od: "Krzysiek" <i...@s...pl>

    Użytkownik "Bizon" <b...@s...uci.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczej chcac placic za usluge przelewami internautom niewilkie kwoty
    > 2-200 PLN za usługi. Jak sie rozliczac z urzedem skarbowym majac male

    moim skromnym zdaniem ryczalt
    malo rozliczania-biurokracji, maly podatek

    Pozdrawiam
    Krzysiek D.
    www.sum.pl

  • 3. Data: 2002-06-13 10:10:29
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > moim skromnym zdaniem ryczalt
    > malo rozliczania-biurokracji, maly podatek

    To chyba zasadnicza kwestia, jakie to rodzaj uslug, bo nie każde można miec
    na ryczałt?
    Wojtek

  • 4. Data: 2002-06-13 11:02:03
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    > gospodarczej chcac placic za usluge przelewami internautom niewilkie kwoty
    > 2-200 PLN za usługi. Jak sie rozliczac z urzedem skarbowym majac male

    Jesli masz dochody <1000 PLN to w ogole nie masz co sie zabierac za prace.
    Na start ZUS pobiera Ci 500-600 zlotych, czy masz zysk, czy go nie masz
    (nawet jak bedzie ponizej 500 zl to musisz sie zadluzyc, zeby ZUS oplacic),
    potem jeszcze podatki - policzmy optymistycznie te 20% (nie znam sie
    dokladnie na tym, ale nie sadze aby bylo mniej). Wychodzi Ci max. 300-400 zl
    netto, przy przychodzie 1000zl. A jeszcze inne koszta prowadzenia -
    utrzymanie serwisu internetowego, latanie co miesiac po urzedach,
    studiowanie tysiecy przepisow...

    Ja wiem, ze zadna praca nie hanbi, ale w tym przypadku napocisz sie niezle,
    a zarobisz mniej niz czlowiek ktory odwala swoje na budowie. A jeszcze w
    dlugi mozesz sie wpedzic jesli nie uzyskasz tych 500 zl miesiesznie brutto.
    Z drugiej strony - na pewno po czyms takim zyskasz pewne doswiadczenie ktore
    zaowocuje w przyszlosci. Wybor nalezy do Ciebie, ale jesli nie jestes pewien
    tego 1000 zl i nie dysponujesz pewna gotowka (2000-3000?) na rozruch i
    oplacenie podatkow przez pierwsze pare miesiecy to lepiej dorob sobie
    konwencjonalnie najpierw, a potem pomysl o wlasnej dzialalnosci.

    A.. i za 3 lata zaglosuj na PO, UPR lub inne prawicowe ugrupowanie - tylko
    oni moga cos zmienic :-/

    Zycze powodzenia
    Merlin