PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]

  • 31. Data: 2004-04-28 12:30:56
    Temat: Re: Jak zarobić trochę grosza jako
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...USUN.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > pls, podaj zrodlo. Wazny jest autor i kontekst.
    >
    > Bo lektura warunkow licencji z http://www.mysql.com/products/licensing/ nasuwa
    > zdecydowanie odmienne wnioski.

    Przecież to, co napisałem powyżej jest właśnie cytatem z tej strony.
    Prosta sprawa. Piszesz aplikację, ale razem z nią nie rozpowszechniach
    MySQL. Rozpowszechniasz go oddzielnie, albo klient, kupujący aplikację
    ściąga sobie MySQL własnoręcznie ze strony MySQL.

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl

  • 32. Data: 2004-04-28 12:34:41
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...USUN.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

    Proszę bardzo, dokładnie jest to tutaj.
    http://www.mysql.com/products/licensing/opensource-l
    icense.html
    Poza tym przeczytaj GPL.

  • 33. Data: 2004-04-28 12:41:26
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > Czym się różni obiekt od klasy ?
    > Od której wersji PHP obsługuje interfejsy ?
    > Czy się różni MySQL od PostgreSQL ?
    > Jak jeszcze będziesz w stanie szybko odpowiedzieć na te pytania po
    > angielsku (a nie tylko napiszesz w CV, że znasz angielski, a jak
    > przyjdzie do pogadania po angielsku, to zacytujesz Wielkiego Reżysera
    > "będę mówił po polsku, bo tak mi jest łatwiej przekazać myśli" - lub coś
    > w tym stylu), - to się skontaktuj ze mną na prv pod adresem
    > voyteck_at_caffe_dot_com_dot_pl - a zobaczymy, co się da zrobić.

    Byłem na kilku takich rozmowach - żenada. Pytający sami nie rozumieją pytań.
    Szczególnie jeżeli chodzi o programowanie obiektowe. Kiedy wspomni im się o
    polimorfizmie mają twarz nieskalaną mysleniem. Pytają się o jakieś szczogóły
    dotyczące od której wersji zostały zaimplementowane dane mechanizmy. Przecież
    nikt o zdrowym rozsądku nie uczy się dokumentacji na pamięc wersja po wersji.
    Aha i oczywiście uważają, że normalizajca to zbędna teoria. Co niektórzy tylko
    pytaja od 1 do 3 postaci normalnej, bo dalszych albo nie znają albo nie
    rozumieją.
    Dobra rada: udawaj na rozmowie głupszego niż pytający, a robotę masz jak w
    banku.
    Pozdrawiam Marcin

  • 34. Data: 2004-04-28 20:01:03
    Temat: Re: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> wrote in message

    > Nie, za moje płaciliła moja rodzina i ja. Byłem na płątnych studiach.

    i to powod do takiej formy krytyki kogos kto chce skorzystac ze studiow
    dziennych ??
    zjadles cos niedobrego??

    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 35. Data: 2004-04-30 17:13:13
    Od: "Piotrek" <c...@s...waw.pl>

    > Ale gdy cos wymaga przykladowo
    > algorytmu opartego o grafy to nie wiedza jak sie za to zabrac. I tu jest
    > roznica pomiedzy programista (ktory niekoniecznie musi wiazac sie z
    > jakimkolwiek konkretnym jezykiem) a webmasterem znajacym php. Sam jezyk
    > niewiele daje, bo nauczyc sie mozna kazdego dosc szybko.

    Znaczna wiekszość toworzonego dzis oprogramowania nie wymaga chyba zadnych
    sprytnych pomysłów ani znajomosci algorytmow. Z tego co widze to najwazniejsze
    dla pracodawcy to znajomść przeroznych technologii, więc czemu się dziwić, ze
    ludzie nie mają pojecia o grafach?

    Jak często sie zdarza, że trzeba napisać cos trudnego algorytmicznie?
    Czy osoba swietnie znająca sie na algorytmach i umiejąca bardzo dobrze
    implementować, a kiepsko obeznana w nowych technologiach (znajaca tylko
    C++,pascala i Ocamla) moglaby wspomóc pisanie jakichs projektów ?