PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak założyć działalność

  • 11. Data: 2007-08-19 22:20:55
    Temat: Re: Dziękuję za "dobre rady"
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:47ee.00000021.46c8bf88@newsgate.onet.pl, *Poldek* wrote:

    > AHA. jeszcze jedno. jeżeli Darnok odsyła mnie do netykiety to niech
    > dobrze przypatrzy sie temu zdaniu:
    > "Istnieją techniczne środowiska dyskusyjne, w których z powodu źle
    > pojętej superuprzejmości piszącym nie wolno wspominać o błędach
    > znalezionych w cudzych postach - "jeśli nie chcesz pomóc
    > użytkownikowi w tym, o co pyta, to się nie odzywaj". Doświadczeni
    > użytkownicy opuszczą taką grupę, a dyskusje tam zmienią się w
    > bezsensowną paplaninę. Grupa stanie się bezużyteczna jako forum
    > techniczne."

    Nie zrozumiales co tu jest napisane.

    Zacytuj jeszcze kolejne zdanie - to ci powinno rozjasnic bo to clue
    poprzedniego akapitu:

    "Wyolbrzymiając - albo forum będzie (w ten sposób) milutkie, albo
    użyteczne."

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 12. Data: 2007-08-19 22:30:18
    Od: "Poldek" <p...@p...onet.pl>

    Jak najbardziej rozumiem. Nikt za niewiedzę nie będzie mnie głaskał po głowie.
    Myślałem jednak, że poza "zrobiłeś źle, bo sobie nieradzisz..." przeczytam
    jeszcze "wejdź na stronę www.cośtamcośtam.pl". Ze zdania w którym pisze tylko
    "zrobiłeś żle..." nie wynika co zrobić żeby było dobrze, co oznacza, że dla mnie
    tutejsze forum ani nie jest milutkie ANI NIE JEST UŻYTECZNE.
    Pozdrawiam na dobranoc.

  • 13. Data: 2007-08-19 22:33:16
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:47ee.00000021.46c8bf88@newsgate.onet.pl, *Poldek* wrote:
    > O tym właśnie napisałem. Mam 9 postów i żadnej konkretnej
    > poszukiwanej przeze mnie informacji. Tylko stertę wskazówek co
    > zrobiłem źle. Wcale to nie oznacza,
    > ze sie obraziłem. Natomiast napewno straciłem czas. Wy też.

    To teraz jeszcze napisze o co nam tu wszystkim chodzi.
    Przyszedles tutaj. Wysililes sie - skrobnales posta, zadajac wielkie wazne
    dla Ciebie pytanie - podajcie mi odpowiedz na tacy. I od razu z pretensjami
    bo nikomu nie chce sie za darmo za Ciebie myslec.

    Nie byles laskaw przejrzec archiwum, googla (albo slabo do tego sie
    przylozyles).
    Do tego zachowujesz sie jak łajza z linka. Nawet nie raczyles przeczytam co
    tam jest napisane ze zrozumieniem.

    Chodzi po pierwsze o styl zadania pytania i twoj wysilek wlozony w
    poszukanie odpowiedzi.

    Mogles przejrzec googla, archiwum grupy i zorientowac sie mniej wiecej w
    temacie.
    I napisac posta zamiast w stylu dajcie mi odpowiedz na tacy to tak:

    "Przejrzalem googla i archiwum. Wiem juz ze bede musial zrobic to i to. Nie
    rozumiem tylko jak robi sie to. Czy ktos moglby to jakos mi wyjasnic."
    Piszac posta przedstaw co juz wiesza czego nie albo co jest niejasne.

    Nikomu sie nie chce pisac wszystkiego od poczatku, bo i po co skoro sa
    odpowiednie strony na googlu. Tutaj powinienes przyjsc po rozwianie
    niejasnosci i doprecyzowanie. A nie zeby ktos tu marnowal czas na
    przeklepywanie czegos z istniejacej strony.

  • 14. Data: 2007-08-19 22:35:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:47ee.00000021.46c8bf88@newsgate.onet.pl Poldek

    >W odpowiedzi na 2 ostatnie wpisy:
    > Cóż, każdy może popełniać błędy: czegoś nie wiedzieć, nie móc znaleźć,
    > niewłaściwie zadać pytanie. Czasami moze nawet nie wiedzieć czego tak
    > naprawdę szuka.
    Oczywiście, masz rację. I na takiego kogoś są odpowiednie określenia.

    > Miałem tylko nadzieje, ze pomoc NIE POLEGA na wskazaniu
    > tego co zrobił źle tylko NA WSKAZANIU tego co ma zrobić zeby było
    > dobrze.
    Jedno i drugie może mieć wartość. Przecież ja napisałem ci co zrobić, żeby
    było dobrze.

    > Mam 9 postów i żadnej konkretnej poszukiwanej przeze mnie informacji.
    Jak to nie masz? Chciałes wiedzieć, czy znajdziesz w internecie informacje o
    zakładaniu działalności gospodarczej.
    Zobacz sam. Zadałes pytanie:
    <cit>
    Czy na jakiejś stronie internetowej znajdę procedurę (wszystkie czynności)
    jakie musze zrobić (opłaty, zgłoszenia, rejestracje) żeby założyć
    działalność?
    </cit>
    I dostałeś odpowiedź (ode mnie):
    <cit>
    Tak, oczywiście że znajdziesz.
    </cit>
    To czego jeszcze chcesz?

    >Tylko stertę wskazówek co zrobiłem źle.
    Nic nie zrozumiałeś.

    > Wcale to nie oznacza, ze sie obraziłem.
    To bez znaczenia.

    > Natomiast napewno straciłem czas.
    Twoja sprawa.

    > Wy też.
    Niekoniecznie. Ale to nasza sprawa.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-08-19 22:38:11
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:47ee.00000024.46c8c478@newsgate.onet.pl, *Poldek* wrote:
> [...]
    > żle..." nie wynika co zrobić żeby było dobrze, co oznacza, że dla
    > mnie tutejsze forum ani nie jest milutkie ANI NIE JEST UŻYTECZNE.

    I znow z netykieta na bakier. Chyba jestes niereformowalny. Poki nie
    zmienisz podejscia to nie masz raczej czego tu szukac.
    To nie forum poza tym - to grupa dyskusyjna.

  • 16. Data: 2007-08-19 22:55:29
    Od: "Poldek" <p...@p...onet.pl>

    Więc dla wyjaśnienia 2 sprawy
    1. jak sam napisałeś chodzi o czytanie ze zrozumieniem: prosiłem o linka a nie o
    przeklepywanie czegoś z internetu.

    2. Więc informuje cię, ze przed napisaniem na grupie przeszukałem internet,
    znalazłem 5 takich stron z czego na 4 były wypisane tylko 3 sprawy: REJESTRACJA,
    REGON, I ZUS, a tylko na jednej było 6 elementów: rejestracja, REGON, US, ZUS,
    SANEPID i PIP. Wraz z niezbednymi drukami do wypełnienia. Ale i tak nie wiem czy
    to wszystkie instytucje i i tak nie wiem czy to wszystkie druki. I liczyłem na
    pomoc tych którzy sie znają na zakładaniu firmy, i znają takie strony www. na
    których jest wszystko. Wydaje mi sie , że przeklepywanie przeze mnie informacji
    o tych 6 elementach wraz z drukami które tam znalazłem jest bez zensu bo tego
    jest dużo i nikt nie będzie mojej pisaniny sprawdzał jak wypracowania.

    I JESZCZE RAZ NAPISZę: Nie obrażam się jak ktoś mi zwraca uwagę, ale
    rzeczywiscie wnerwia mnie jeżeli ktoś pisze "jesteś łajza" ale nie nada
    właściwego kierunku.

    I na koniec: powiedzmy, ze jestem łajza, fujara i łamaga. Czy to oznacza, że
    jestem leniwy i nie należy mi pomagać? Weźmy taki przykład: jestem wirtuozem
    dłuta i scyzoryka. pieknie rzeźbie. Ale nie umiem sie posługiwać kompem. Wg
    Twojej teorii w zasadzie powinienem sie wyeliminować ze społeczeństwa, bo nie
    jestem się w stanie wykazać wkładem w założenie swojej firmy. NO PIEKNIE.

  • 17. Data: 2007-08-20 06:39:18
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    http://www.msp.money.pl/zakladam_firme/samozatrudnie
    nie_sc/

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2007-08-20 08:50:43
    Temat: Re: Jak założyć działalność
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2007 21:30:19 +0200, PK napisał(a):

    > Google zamknęli?

    wszystko jest na googlach, wiec co? zamykamy grupe?

  • 19. Data: 2007-08-20 10:16:16
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Poldek wrote:

    > Jak w temacie.
    > Umiem otworzyć google, ale skoro zadałem takie pytanie to widocznie nie
    > znalazłem nic ciekawego (czytaj;przyswajalnego). Po tych kilku "podpowiedziach
    > czuje sie jakbym komuś z was tworzył konkurencje. Jeśli taki był wasz zamiar,
    > zeby mi dokopać ... to wasz problem.

    Nie dramatyzuj.

    Grupy dyskusyjne nie sa miejscami do pytania o linki. Grupy dyskusyjne
    sluza dyskusji. Jesli ktos przychodzi z indywidualnym problemem, na
    ktory chce uzyskac odpowiedz w trakcie dyskusji i formuluje problem
    szczegolowo, to grupa go zwykle traktuje dobrze. Vide np. niedawny watek
    "Utrzymanie pracownika" lub o mandacie i samochodzie sluzbowym.

    Pytanie o linki dotyczace materialow, ktorych jest masa na Sieci to brak
    szacunku dla czasu innych ludzi, w kazdym razie tak to jest odbierane.
    Jakbys napisal, jakie materialy czytales, co w nich przeczytales, co Cie
    niepokoi, czego jeszcze nie znalazles itp, to ludzie byliby bardziej
    sklonni uwierzyc, ze potrzebujesz porozmawiac, a nie z lenistwa chcesz,
    zeby ktos wykonal za Ciebie za nic prosta robote.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 20. Data: 2007-08-20 11:29:46
    Od: sz <s...@b...no>

    Poldek wrote:
> [...]
    > czuje sie jakbym komuś z was tworzył konkurencje. Jeśli taki był wasz zamiar,

    przeciez oni dlatego ci odpowiadali w taki zlosliwy sposob zebys sie
    zaczal przyzwyczajac do atmosfery rozmow w zusie i urzedzie skarbowym :-D

    a ta stronka jest dobra na poczatek - sa opisy i przyklady wypelnionych
    dokumentow: http://malybiznes.pl/

    sz.